שתף קטע נבחר

"קיק-אס 2": מכות בלי פאנץ'

הרעננות של "קיק אס" הראשון מ-2010 דוהה בסרט ההמשך שביים ג'ף וואדלו. אהרון טיילור-ג'ונסון נשאר תקוע בדמות של דייב ליזובסקי וקלואי גרייס מורץ איבדה את החן הילדותי הסדיסטי שלה. אפילו ג'ים קארי לא מצליח להפוך את "קיק-אס 2" לפארודיית אקשן מוצלחת על גיבורי על כמו קודמו המצוין

"קיק-אס" (2010) ניסה והצליח להיות סאטירה פרועה על ז'אנר גיבורי העל. מדובר, כזכור, בעיבוד של הקומיקס של מארק מילאר וג'ון ס. רומיטה ג'וניור, שבו אנשים נטולי כוחות על מנסים לפעול כוויג'לנטים בתחפושת בעולם "האמיתי". הסרט הפגין אלימות קיצונית שאינה מנסה, ולו לרגע, להיות בידור "לכל המשפחה".

 

ביקורות סרטים נוספות בערוץ הקולנוע של ynet:

  

מנגד היה בו גם רגש אהדה לגיקים המתחפשים, ועיסוק במערכות יחסים בין נערים באותו אופן משולח רסן של "סופרבאד: חרמן על הזמן". רק שבמקום פה מפיק מרגליות, וניסיון נואש לחתור למגע עם בת המין השני, האלימות וערכי הצדק שבשמם פעלו הדמויות אמורים היו להיות המניעים העיקריים למעשיהם.

 

במעבר לסרט השני נדמה כי עמדת התקיפה של הסרט הראשון מוצתה. "קיק-אס 2" ("Kick-Ass 2") שוחק את מרכיבי ההצלחה של הסרט הראשון ואינו יותר ממוצר זניח שקל לוותר עליו. אחרי "סיפור המקור" מגיע, בהתאם לשטאנץ, "סיפור אובדן הכוח". אותו חלק שני שבו מוטל ספק באורח החיים והעדפותיו של גיבור העל, מתרחש אובדן או ויתור על הכוחות, ונעשה ניסיון לחזור לחיים אנושיים רגילים.

 

קלואי גרייס מורץ ואהרון טיילור-ג'ונסון חוזרים כהיט גירל וקיק-אס ()
קלואי גרייס מורץ ואהרון טיילור-ג'ונסון חוזרים כהיט גירל וקיק-אס

 

נכון שאין בסרטי "קיק-אס" דמויות עם כוחות על "אמיתיים", אבל יש את היט גירל (קלואי גרייס מורץ), שהיתה בסרט הקודם מכונת מלחמה בתוך גוף של ילדה בת 12, ובסרט הנוכחי היא כבר נערה בת 15.

 הדמות של היט גירל, שהיתה אטרקציה פרועה, הפכה בסרט הנוכחי לפחות קיצונית, ולו רק בגלל ההבדל בין ילדה למוטיב הנפוץ בהרבה בתרבות הפופולארית העכשווית של נערה לוחמת ("באפי").

 

ביג דאדי (ניקולס קייג'), הגבר הלא מאוזן שגידל אותה כבת והפך אותה למה שהיא, מת בסרט הקודם. מאז היא גדלה תחת חסותו של אב מאמץ, שוטר ישר דרך בשם מרקוס וויליאמס (מוריס צ'סטנט) שמודע לעברה הפרוע, ומנסה לשדל אותה לחיות בשמה האמיתי (מינדי מקרדי), ולדאוג שתישאר בתוך מסגרת נורמטיבית לבת עשרה. הקו העלילתי של הדמות מחליף את האלימות הפיזית הפרועה בגרסה פחות מוצלחת של "ילדות רעות" (2004) שבו לינדסי לוהן גילמה את הנערה התמימה שצריכה להסתגל לג'ונגל הפקאצות שהוא התיכון האמריקאי.

 

חוזרים למוטב? קלואי גרייס מורץ ואהרון טיילור-ג'ונסון ב"קיק-אס 2" ()
חוזרים למוטב? קלואי גרייס מורץ ואהרון טיילור-ג'ונסון ב"קיק-אס 2"

 

היט גירל היא הדמות היחידה שעוברת תהליך שיש בו עניין. דייב ליזבסקי, הלא הוא קיק-אס (אהרון טיילור-ג'ונסון), פועל בקו עלילתי כמעט נפרד. הוא חוזר בתחילת הסרט ללבוש את בגדי גיבור העל תחת הדרכתה של היט גירל, אבל כשהיא פורשת, הוא מצטרף לחבורה של "גיבורי על" אחרים בהנהגתו של "קפטן פסים וכוכבים (ג'ים קארי). קבוצה זו כוללת אוסף דמויות לא כשירות ולעיתים אף הזויות. למעט דמותו של קארי (שבה הוא רחוק ממיטבו), אף אחת מהן אינה מעניינת או משעשעת במיוחד.

 

קיק בלי סטארטר

הקו העלילתי השלישי מחזיר את מי שכונה בסרט הקודם "רד מיסט" (כריסטופר מינץ פלאס) - בנו של גנגסטר, שהפך בסרט הקודם ממעריץ של קיק-אס למי שנשבע להיות הארכי-אויב שלו, לאחר שתלה בו את האשמה במות אביו. בסרט הזה הוא לא זנח את שאיפות הנקם, אך אלו מתחילות להתממש רק כאשר אמו מתה והוא נותר עם ההון המשפחתי. תלבושות הסאדו-מאזו של אימו משמשות אותו ליצירת תחפושת גיבור העל "מאת'רפאקר". באמצעות ההון שנופל לרשותו ובעזרתו של ה"אלפרד" שלו חאוויר (ג'ון לגואיזמו), הוא מרכיב חבורת "פושעי-על" שאמורה לנקום בקיק-אס וחבורתו.

 

קיק-אס וקפטן פסים וכוכבים. ג'ים קארי מאכזב ()
קיק-אס וקפטן פסים וכוכבים. ג'ים קארי מאכזב

 

מכיוון שאנו נמצאים בשנת השחקניות הישראליות בקולנוע האמריקאי (איילת זורר, גל גדות, בר פאלי, דניאלה קרטס ועוד כמה), הרי שנוכל להשתבח גם בדמות הבולטת בחבורת הרעים של ה"מאת'רפאקר". השרירנית הישראלית אולגה קורקולינה מגלמת את "אמא רוסיה" - סוכנת קג"ב שמסוגלת לחסל במו ידיה צי ניידות וחבורת שוטרים חמושים. זו הדמות המפחידה ביותר בסרט, דמות קומיקס מובהקת המהווה כוח שלילי המאזן את היט גירל.

 

השימוש בשלושה קווים עלילתיים (תוצאת מיזוג של שתי סדרות קומיקס נפרדות "קיק-אס 2" ו"היט גירל") לא עובד לטובת הסרט. למרות שקל לנחש כיצד הם יתלכדו, ההפרדה רק מדגישה עד כמה הדמויות, בעיקר אלו של הבנים, מיצו את עצמן. הסרט הראשון הכיל הומור גיקי שעידן את הסרט ושימש איזון לאלימות, אולם כאן יש ניסיון לא מוצלח לעבור בין אלימות ברוטלית לסיטואציות רגשניות שאמורות, כך נראה, להילקח במלוא הרצינות. לעיתים זה אפילו קורה במהלך אותה סצנה במעבר בין משפט למשפט. לא התסריט ולא הבימוי מסייעים למהלך זה.

 

אהרון טיילור-ג'ונסון ב"קיק-אס 2". כבר לא אותו דבר ()
אהרון טיילור-ג'ונסון ב"קיק-אס 2". כבר לא אותו דבר

 

הצמד המוכשר של הסרט הראשון - הבמאי מת'יו ווהן והתסריטאית השותפה ג'יין גולדמן, הוחלף בבמאי-תסריטאי ג'ף וואדלו. כשם שווהן המשיך לסרט המוצלח מאוד "אקס-מן: ההתחלה" (2011) כך צפוי וואדלו להמשיך לתסריט ואולי אף לבימוי של ספין אוף עתידי לחבורת "אקס-מן" שיקרא "אקס פורס". במבחן הסרט הנוכחי, החלטה זו נראית כמועדת לכישלון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים