שתף קטע נבחר

בעל עסק? אוגוסט זה הזמן לעשות כסף

עונת המלפפונים בשיאה והדבר מורגש היטב בכיסם של העסקים הקטנים. אבל במקום לצאת לחופש - אפשר לנצל את התרדמת בשוק לפעולות כמו בחינת התזרים של העסק, פעולות שיווק יצירתיות וחידוש קשרים עם לקוחות. מדריך

השפעות הקיץ מורגשות בכיס של עסקים רבים. הלקוחות בחופש, עסקאות חדשות לא נסגרות, השוק בתרדמת קלה שנמשכת עד תום החגים ועצמאיים רבים מוצאים את עצמם מבלים בחופשה במקום לעבוד. האם יש מה לעשות בנידון?

 

התשובה היא כן - אפשר לנצל בחוכמה את הזמן הפנוי יחסית של חודשי הקיץ החמים, כדי לשפר מערכות ולהכין את העסק תקופת העומס הבאה. לפניכם מספר רעיונות:

 

 

בחינת כספים - חודשי הקיץ הם זמן מושלם לבדוק את העסק שלנו מבחינת תזרים, רווח והפסד, לבחון את הספקים איתם אנו עובדים. שינויים של ספקי אינטרנט, תקשורת ועוד, יכולים לחסוך לנו מאות שקלים כל חודש. כדאי גם לבדוק את המוצרים השונים שאנחנו מציעים ולנתח מגמות בשוק – באילו שירותים ומוצרים כדאי לנו להתמקד ועל אילו כדאי פשוט לוותר.

 

שיווק – כן, דווקא עכשיו בדקו כיצד אתם יכולים לשווק את עצמכם. אפילו לא בדברים שעלותם גבוהה, אלא בדרכים יצירתיות שגוזלות בעיקר את זמנכם, כך למשל השתתפות בכנסים מקצועיים, חידוש קשרים עסקיים עם קולגות, פיתוח פרופיל עסקי ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק ולינקדאין וחשיבה מחודשת כיצד להביא לשם לקוחות פוטנציאלים.

 

חידוש קשרים עם לקוחות – לא תמיד אנחנו שומרים על קשר עם הלקוחות שלנו, הפעילים והלא פעילים. הקיץ הוא הזדמנות טובה לכך - רענון קשרים בפגישה אישית גם בבית קפה, יוצר הזדמנות למשוב על השירותים שלכם לצד אפשרות לרענן עסקאות ולהגדיל את סל המוצרים אצל הלקוח. יכול להיות שהעסקה שסגרתם בתחילת העבודה כבר לא מתאימה ללקוח וזקוקה לעדכון. שיחה כזו מאפשרת גם בחינה של דרכים נוספות לשיתופי פעולה ופיתוח עסקי.

 

חדשו קשרים עם לקוחות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
חדשו קשרים עם לקוחות(צילום: shutterstock)

 

למידה – כל תחום הוא דינאמי ומצריך למידה מתמדת לשיפור. קחו את חודשי הקיץ כזמן מצוין להשתתף בכנסים מקצועיים. במידה ויש לכם צוות עובדים, זהו זמן נהדר להכשיר גם אותם, לרענן את הקיים ולחדש את הידע הארגוני.

 

נהלים בעסק – האם הכל מתויק אצלכם בעסק בדרך הטובה ביותר? האם כל מתעניין שמגיע מטופל בצורה הנכונה ביותר? האם נעשה מעקב על אפיקי השיווק, כדי לבחון מהיכן מגיעים הלקוחות הטובים ביותר? האם קיימים נהלי עבודה ברורים בטיפול בלקוחות?

 

אם עניתם על אחת מהשאלות הללו בדרך השלילה, זה הזמן להפשיל שרוולים ולהטמיע נהלים. כמובן שזה לא מספיק רק לכתוב אותם, אלא יש להטמיע אותם בעסק. טיפ - אם יש לכם עובדים, כדאי לבנות את הנהלים איתם כך שהם גם יתרמו מהניסיון שלהם וגם יתלהבו להשתמש בנוהל החדש.

 

מפגשי נטוורקינג - בנוסף לכנסים עסקיים מקצועיים, כדאי לנצל את הזמן ולהתארח בקבוצות נטוורקינג. בזמנים רגילים לא תמיד יש זמן ואפשרות, ודווקא עכשיו מתאפשר לכם להשתתף במפגשים, בהם ניתן להכיר אנשים ועסקים מעניינים – לתרום ולהיתרם.

 

נכסים דיגיטליים - איך נראה האתר שלכם? האם העסק מדוור ללקוחות באופן קבוע במיילים? מה משדרת הנראות ברשתות חברתיות? האם החלטתם לכתוב בלוג ומאז הפסקתם לתחזק אותו? תקופה יבשה בעסק, היא זמן טוב לשיפור הנראות שלנו ברשת והכנסת כל החידושים והשינויים הרצויים. בנוסף זה זמן טוב להשקיע בכתיבה של תוכן שיווקי ומאמרים אותם ניתן לפרסם ברחבי הרשת, להכין מראש ולתזמן למועדים שונים לאורך השנה.

 

הכותב הוא מנהל חטיבת העסקים של חברת ביפר המעניקה פתרונות שירות לקוחות, ומוקדי מכירות לעסקים קטנים


פורסם לראשונה 18/08/2013 17:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים