שתף קטע נבחר

הטעות הכי נפוצה של מנהלים: תקשורת לקויה

סקר בינלאומי בדק מהן הטעויות הנפוצות ביותר של מנהלים הפוגעות ביעילותם במקומות עבודה. 41% סבורים שהטעות הכי גדולה היא תקשורת בין-אישית לקויה, 27% חשבו - הכוונה לא מתאימה, כמו יותר מדי פיקוח

תקשורת בין-אישית לקויה היא הטעות מספר אחת בניהול. כך עולה ממחקר שערכה חברת הייעוץ The Ken Blanchard Companies, בקרב יותר מ-1,800 מנהיגים ומנהלים בתפקידי ניהול בכיר, משאבי אנוש והדרכה, ממגוון תעשיות ומקומות בעולם.

 

עוד בערוץ קריירה :

 

המשתתפים נשאלו באשר לכישורים חיוניים וטעויות נפוצות של המנהלים העובדים תחתם ופוגמות ביעילותם במקומות עבודה. מהממצאים עולה, כי 41% סבורים שהטעויות הנפוצות ביותר הן בעיות בתקשורת בין-אישית והקשבה, שמתבטאות בהיעדר תקשורת, עודף תקשורת או תקשורת לא נכונה כמו התפרצויות כעס והאשמות.

 

"מנהלים רבים לא מתארים לכפופים להם בצורה ברורה מהו החזון שלהם, מתוך הנחה שהכפופים הישירים מבינים אינטואיטיבית לאן מועדות פני הארגון, ומהו התפקיד של כל אחד מהם בהגשמתו", מסביר  ארז אלמוגי, מנכ"ל השלוחה הישראלית של החברה שערכה את הסקר.

 

"עוד טעות מהותית היא היעדר העברת מידע ביחס לתפקידים, למטרות, לציפיות ולחשיבות המיוחסת להתנהגויות ספציפיות או לדרך להגשמת מטרות. בנוסף, הקשבה לקויה למשוב מהכפופים, התעלמות מהשקפות חלופיות, או חוסר בהקשבה פעילה שמאפשרת להגיע לשורש הדברים עלולים כולם להפחית את יעילות המנהיגות ואת האמון שניתן בה".

 

רכיב חיוני: העברת מידע בצורה נכונה

27% מהמשיבים השיבו כי הטעות הגדולה ביותר היא הכוונה לא מתאימה, הכוללת יותר מדי או פחות מדי פיקוח. "מצב שבו מנהל נותן הנחיות מבלי לערב אחרים בתהליך, מבלי לקבל משוב מאחרים, ומבלי להעצים כפופים ישירים עלול ליצור אצל העובדים תסכול וחוסר מיקוד", אומר אלמוגי.

 

14% ציינו היעדר כישורי ניהול בסיסיים, כמו יכולת לפתרון בעיות, יכולת לקבל החלטות ומיומנות ליצור קונצנזוס ו-12% ציינו תמיכה לקויה או חוסר בתמיכה בכפופים להם. "מנהיגים שלא מסייעים לעובדים להשיג את המטרות הארגוניות גורמים לכפופים הישירים שלהם תחושה של תסכול", אומר אלמוגי. "מצד שני, גם יותר מדי תמיכה עלולה להיות מתסכלת ועובדים בעלי ביצועים טובים מאוד יכולים לפרש אותה כקפדנות יתר".

 

תקשורת הבין-אישית היתה גם התשובה הבולטת ביותר לשאלה מהי המיומנות החיונית החשובה ביותר למנהיג כשהוא עובד עם אחרים, עם 43% מהמשיבים. "היכולת להקשיב, לשאול שאלות, לתת משוב וליצור תקשורת דו-כיוונית יעילה מסייעת לבנות אמון ויכולה למנוע בעיות בעתיד", מסביר אלמוגי.

 

17% ציינו יכולת לפתח את העובדים תוך שימוש בסגנון מנהיגות מתאים המבוסס על המיומנויות של הצרכים והביצועים של כל אחד. 15% ציינו אינטליגנציה רגשית ואמפתיה לצורכי העובדים ו-8% טענו שהמנהל צריך מידה רבה של כנות ויושרה, כדי שיוכל להמריץ ולהנהיג אחרים וכי עליו לשמש דוגמה אישית. 

 

לבסוף התבקשו המשתתפים לבחור מרשימה סגורה, מהם חמשת הדברים שרוב המנהלים נכשלים בביצועם כשהם עובדים עם אחרים. הסעיפים שנבחרו הם היעדר משוב מתאים, מידור העובדים מהחלטות שמשפיעות עליהם, סגנון ניהול שלא

 שלא מתאים למטלה ולרמת הפיתוח של העובד, אי הצבת מטרות ויעדים ברורים וכשלון בהכשרת ופיתוח העובדים.

 

"היכולת להעביר מידע בצורה נכונה היא רכיב חיוני של מנהיגות יעילה", מסביר אלמוגי. "מצב בו כל אחד פועל להשגת מטרות במנותק מהשאר יכול להוביל לתוצאות הרסניות מבחינת הביצועים והמוראל. היכולת לתת לעובדים עדיפות על-פני המנהל, להיות אמפתי, לבנות יחסי קרבה ולהבינם, ולהפגין הבנה לאחרים מאפשר למנהלים להתחבר לעובדים הכפופים להם. מיומנות זו משפיעה ישירות על היכולת לבנות סביבה של אמון, המאפשרת לאנשים לשגשג ולהגשים במלואו את הפוטנציאל שלהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
הכל מתחיל ונגמר בתקשורת
צילום: Shutterstock
צילום: מושיק ברין
ארז אלמוגי
צילום: מושיק ברין
מומלצים