שתף קטע נבחר

התיק החדש? שאנל. אז תתרחקי מהגבר שלי!

ימי הביוץ הם לא רק הימים הכי פוריים והכי מתאימים מבחינת האבולוציה ליצירת משיכה אצל המין השני, הם גם הימים בהם נשים נוטות לרכוש יותר מותגים ודברי יוקרה. כך לפחות, מראה מחקר חדש שמצא את הקשר בין ביוץ נשי לרכישת אקססוריז יקרים במיוחד

שופינג. מילה נרדפת לנשים. אם עד היום החיבור הזה היה עניין של מיתוס אבולוציוני קדום, הרי שעולם המחקר ממשיך להפתיע ולספק צידוקים מדעיים לצורך של נשים לעשות שופינג ולרכוש אקססוריז באובססיביות שפשוט אינה נתפסת אצל המין הגברי.

 

עוד בנושא:

הגבר שלך עושה קניות בסופר? זה סימן לאהבה

אישה מבייצת תמשך יותר לטיפוס המסוקס

כיצד שינו הגלולות את תפיסת הזוגיות שלנו?

עוד מחקרים בפייסבוק של יחסים

 

מחקרים קודמים הראו שלימי הביוץ השפעה מכרעת על אמוק הקניות של נשים - הוא פשוט מתגבר בימים הללו. כרטיס האשראי אינו נח והחשבון בבנק סובל מירידה רצינית במשקל. למה? "כי אין לה מה ללבוש!" - כי משהו בתכנות הנשי הפנימי שלה דוחף אותה לרצות להתעלות על מתחרותיה בשוק הרומנטי ולמשוך יותר את עיני הגברים. וזה קורה דווקא בימי הביוץ - הימים הכי פוריים והכי מתאימים מבחינת האבולוציה ליצירת משיכה אצל המין השני.

 

 

מה שמעניין הוא שטקטיקה זו של שופינג בימי הביוץ, מיועדת יותר כדי לגבור על נשים אחרות מלעורר משיכה אצל הגברים. ואכן, מחקרים אחרים מצאו שנשים נעשות עוקצניות וביקורתיות יותר כלפי נשים אחרות כאשר הן נמצאות בימי הביוץ, מה שמחזק את טענת התחרותיות הנשית. אך כנראה שזה לא רק עניין של ביוץ, אלא גם עניין של הערכה עצמית.

 

תזהרי, כלבה

חוקרים מאוניברסיטת מינסוטה טוענים שרכישת תיקי מעצבים או נעלים יוקרתיות היא דרכן של נשים להביע את הסגנון שלהן, להעלות את הערכתן העצמית, ולהפגין סטטוס יוקרתי יותר.

 

היינו חושבים שמדובר על שידור סטטוס כלפי המין הגברי, שכן גברים משתמשים במוצרי יוקרה כדי לעורר משיכה בקרב בנות המין השני, אך לא כך הוא הדבר. תפקיד האקססוריז בחייהן של נשים נועד לשדר מסר דווקא לבנות מינן: חוקרים מצאו כי נשים צורכות מותגי יוקרה כדי למנוע מנשים אחרות לגזול מהן את האיש שלהן.

 

בסדרה של חמישה ניסויים בהם נבדקו 649 נשים מגילאים שונים ומסטטוסים זוגיים שונים, פרופסור וולאדאס גריסקביסיוס וקולגות גילו במחקר שפורסם ב- Journal of Consumer Research, כיצד מוצרי יוקרה לנשים מתפקדים לעיתים קרובות כמערכת שמטרתה להזהיר נשים אחרות המהוות איום.

 

זה אולי נשמע הזוי שאמריקאים מוציאים בכל שנה 250 מיליארד דולר על מוצרי יוקרה לנשים, ושאישה ממוצעת רוכשת בערך שלושה תיקי יוקרה חדשים כל שנה, אך לחוקרים זה נראה טבעי לחלוטין. למעשה, גריסקביסיוס שגם עזר בכתיבת הספר "החיה ההגיונית: כיצד האבולוציה עשתה אותנו חכמים יותר ממה שאנחנו חושבים", טוען שהמסר שאישה שרוכשת אקססוריז יקרים ברור מאד לנשים אחרות: "תפסי מרחק, זה האיש שלי!".

 

אני מאובזרת מאד היום. מקווה שהבנת את הרמז ()
אני מאובזרת מאד היום. מקווה שהבנת את הרמז

 

אבל איך בדיוק המסר הזה עובר דרך האקססוריז?

מסתבר שפרטנר של אישה שלובשת מותגים ואקססוריז יוקרתיים נתפס על ידי נשים אחרות כבן זוג מסור שלא יעז לבגוד או לפזול לצדדים, מה שמקטין את הסיכוי שהן יפלרטטו איתו. וזה לא משנה אם זה הוא היה זה שקנה/מימן לבת זוגו את אותם המותגים, או שהיא רכשה אותם לעצמה. הוא עדיין ייתפס כבן זוג מסור מבחינת ה"מתחרות".

 

בניסוי אחר, גריסקביסיוס ושותפיו ביקשו לעורר רגשות של קנאה בקרב נשים, בכך שביקשו מהן לדמיין שאישה אחרת מפלרטטת עם בן הזוג שלהן. מיד לאחר מכן, הן התבקשו למלא מטלה שלכאורה אינה קשורה לנושא - היה עליהן לצייר לוגו למותג יוקרתי על תיק שהן קיבלו. התוצאות הראו שנשים שחשו קנאה רומנטית ציירו לוגואים שגודלם כפול מאלו שציירו הנשים בניסוי שלא חשו קנאה.

 

כלומר, התחושה שמערכת יחסים רומנטית של אישה מאוימת על ידי אישה אחרת, גורמת אוטומטית לנשים לחשוק ולהציג לראווה גוצ'י מסנוור, שאנל, ארמני ועוד. עוד נמצא שנשים היו מוכנות להוציא 32 אחוז יותר מכספן על מותגים, כאשר מערכת היחסים הרומנטית שלהן הייתה מאוימת על ידי אישה אחרת.

 

נשים, אם כן, משתמשות בתיקי מעצבים, נעלי יוקרה, טלפונים חכמים ומכוניות כדרך להבריח איום נשי אחר. מה שנקרא: הדרך האלגנטית של האבולוציה הנשית להבריח פולשים (או לייתר דיוק – פולשות). זוהי הסיבה לכך שגברים אינם מסוגלים להבחין בין תיק מעצבים שעולה 50 דולר לבין כזה שעולה 5000 דולר – המסר של התיק אינו מיועד אליהם! נשים לעומתם, ישר יבחינו בהבדל, כיוון שאקססוריז עוצבו, לטענת גריסקביסיוס, באופן שיובן על ידי נשים מעצם היותן נשים.

 

 

הרווקות לא נשארות מאחור

מה שמעניין הוא שגם רווקות ללא מערכת יחסים משתמשות בטקטיקת האקססוריז כנגד נשים אחרות, למרות שהן לא מבקשות לשמור על אף גבר. לטענת החוקרים, המסר העדין עדיין עובר, אפילו כשמדובר על פרטנר רומנטי עתידי ולא על מערכת יחסים קיימת.

 

האם רכישות יוקרה ישמרו על הגבר שלכן? אם תשאלו אותי, זו לא הדרך הנכונה – כי היא גם יקרה וגם לא מבטיחה לכן תוצאות. אני דווקא ממליצה על טריקים מוחיים והורמונליים מוכחים יותר לשימור אהבה. אחד מהם הוא ההמלצה להתחבק על בסיס קבוע - לפחות למשך דקה בכל פעם. הורמון האוקסיטוצין שיופרש במוח כתוצאה מכך יגרום לחיזוק הקשר הרגשי ביניכם.

 

נסו ותיהנו!

 

בואו להיות חברים שלנו בפייסבוק 

 

רחלי לנגפורד , MSc. Neuroscience, מחברת הספר "דרוש נסיך על סוס לבן", מנהלת שותפה ב גלים מרכז הציפה הישראלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אני מבייצת, כרטיס אשראי תתכונן!
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים