שתף קטע נבחר

10 טיפים לבניית עסק ברשת

יזמים רבים נרתעים מהאתגרים הרבים בניהול עסק און-ליין, ושלא בצדק. מיתוג, זיהוי המתחרים וקהל היעד, שימוש במדיות חברתיות והכרת מושגים כמו "יחס המרה" - כך תתגברו על החששות ותמצאו את הנוסחה המנצחת לשיווק דיגיטלי

בניית עסק מצריכה עבודת מחקר, הבנה של צרכי השוק, מחירי מדף, זיהוי המתחרים וכמובן קהל היעד. חרף זאת רבים מהעסקים שנפתחים, נבחרים על פי חיבור אישי של בעל העסק והמוצר המשווק, ורובם נכשלים מאותה הסיבה בדיוק. האם יש משהו לעשות בנידון?

 

 

התשובה חיובית - כולם יודעים ששיווק באינטרנט עובד ולא רק בגלל הזמינות של המוצר, אלא גם בגלל שהוא חוסך הרבה מעלויות התפעול של העסק כמו שכירות, מיסוי ועוד. עליות השיווק הדיגיטליות במסגרת התוכנית העסקית הם משתנים קלים לניהול, וברגע שתמצאו את הנוסחה המנצחת - אחוז וגובה המכירות יישאר קבוע בהתאם לעלות ההשקעה בשיווק.

 

עם זאת, יש אתגרים רבים בניהול עסק און-ליין, שעדיין מונעים מיזמים לפעול בו. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבנות עסק ברשת: 

 

מיתוג - בחירת הלוגו הנכון, את הצבעים, הדמויות והתכנים שרלוונטיים למותג שלכם הוא חלק חשוב בתהליך. חשוב למצוא את הקשר בין המותג, למוצר ולאווירה הנכונה שבאמצעותה ניתן יהיה לשדר את החוויה של השימוש במוצר לקהל היעד. מומלץ להחליט על תהליך המיתוג כצעד ראשון בתהליך, כל שינוי אחרי ההשקה עלול להשפיע על תחושת העקביות וגודל המותג.

 

מי המתחרים? זיהוי המתחרים הוא כלי נהדר שיכול לסייע בכל תהליך הבניה של העסק. להבין מי המתחרים בשוק לא אומר שאתם הולכים לחקות את התהליכים או את המוצר שלהם אבל אין בושה בלהודות שאין צורך 'להמציא את הגלגל מחדש' כשאחרים לפניכם עשו זאת בהצלחה. חשוב לסקור את עליות המוצר, קהל היעד, אמצעי השיווק והמיתוג.

 

זיהוי קהל היעד - אחד היתרונות הגדולים של השיווק במדיה הדיגיטלית הוא היכולת לזהות את קהל הצרכנים לפני התנהגותם המצטברת במהלך האינטראקציה עם החברות המתחרות. יש כלים רבים לזיהוי מילות המפתח שקהל זה מחפש ביחס למוצר, באיזה סביבות דיגיטליות הוא מבלה את זמנו, מוצרים דומים שהוא מתעניין בהם וכמובן קנה מידה גיאוגרפי ודמוגרפי. אין אינפורמציה חשובה יוצר ממין, גיל וממוצע הכנסה של קהל היעד שלכם.

 

ערוצי שיווק - אתר אינטרנט הוא הכלי הראשוני, גם היום, בעידן הרשתות החברתיות. עם זאת חשוב לשים לב איזה אתר אתם בונים, שכן יש הבדל משמעותי בין אתר שמיועד למיתוג ואתר שמיועד למכירה. אם הצלחתם למתג את המוצר חשוב לבנות אתר ממותג לפני שמתחילים כל תהליך אחר. חשוב לזכור שאתר ממותג יכול להשתרג לאתר מכירות - אך לא להפך.

 

מדיה חברתית - המדיה החברתית העלתה את אחוזי ההצלחה של "מוצרי תשוקה" - מוצרים שנרכשים בשיקולים רגשיים, תכשיטים, מתנות ועוד.

 

חלוקה של תכנים ממותגים במדיה החברתית שיפרה משמעותית את יכולת העברת החוויה לקהל הצרכנים ובכך שיפרה גם את רמת ההתעניינות והמסירות של הקהל כלפי המותג והפכה את הקהל לשגרירי המוצג ברשת. הפצת התכנים הנכונים מפחיתה את עלויות השיווק הדיגיטליים של המותג ופותחת את השוק לשיווק של כל מוצר כמעט.

 

אמזון ושות' - אמזון ואי.ביי הן פלטפורמות נהדרות לשיווק מוצרים, אבל חשוב להיזהר ממיתוג לא נכון ברשתות אלו: מיצוב המוצרים הממותגים ליד מוצרים דומם מסין יכול לשנות את ערך המוצר בשוק או לקדם אותו. חשוב למתג את המוצר נכון ולעמוד על מחיר מינימלי. במידה שרוצים להיפטר מעודפי מלאי, מומלץ להשתמש בחברה חיצונית שתמכור את המוצרים בסביבות אלה.

 

מילות מפתח - יש כלים רבים לזיהוי מילות המפתח הנכונות לשיווק, רמת התחרות וכמובן העליות הצפויות. שמרו על תקציב נמוך בהתחלה ותעלו אותו בהתאם לנתוני הרכישה, השתדלו להתאים כל מילת חיפוש לקהל היעד הנכון ובצעו אופטימיזציה של מילות מפתח באתר כדי להתאים בין המוצרים הנמכרים להתנהגות הצרכן הפוטנציאלי.

 

יחס המרה - מושג שתשמעו הרבה ביחס לשיווק דיגיטלי והוא יכתיב לכם את כל תהליך השיווק. יחס ההמרה נמדד מתהליך האינטראקציה הראשוני עם הלקוח ועד לתהליך הרכישה.

 

מכיוון שכל האינטראקציה במדיה הדיגיטלית ניתנת למדידה, תהליך זה מתחיל מהרגע הראשון שהמשתמש הגיע לאתר, לרוב על ידי חיפוש של מילת מפתח, דרך המוצרים בהם צפה, כמה זמן ועד לגובה הרכישה. יחס ההמרה ישתנה בהתאם למילת המפתח, סוג הלקוח, סוג המוצר ועוד. יש למדוד את יחס ההמרה כל הזמן בכדי לבנות את תקציב השיווק האופטימלי.

 

אספקה ושירות - אחד היתרונות הגדולים של רכישה באינטרנט זה יכולת הקבלה של הסחורה ישירות לבית הלקוח בעיתוי שמתאים לו. חשוב לספק את הסחורה במהירות האפשרית, שהתמורה תהיה ארוזה באופן שמכבד את המוצר והמותג ולהעניק ללקוח כלים לעקוב אחר המשלוח מרגע ההזמנה.

 

שמירת קשר עם הלקוח - העובדה שתהליך המכירה נעשה דרך האינטרנט מקשה על החברה לנהל מערכת יחסים עם הלקוח. לכן חשוב לשמור על קשר מתמיד באמצעות אי-מיילים וכמובן מדיה חברתית.

 

שילוב תהליך המכירה במדיה החברתית מאפשרת למותג לשמור על קשר עם קהל הלקוחות. ניתן לשלוח הצעות מיוחדות לשווק מוצרים נלווים ובכך לאפשר ללקוח לחלוק את תהליך הרכישה עם חבריו. עלות לקוח הינה גורם חשוב בתקציב וכן לקוח חוזר הינו ריווחי יותר מלקוח חד פעמי.

 

זיכרו להתחיל בקטן ולעקוב אחר הנקודות שהוזכרו במאמר. אבל הכי חשוב לזכור, שההצלחה האמיתית נמדדת ביכולת לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו. אם תעשו זאת בחכמה ובאחריות - השמיים הם הגבול.

 

הכותבת היא מנכ"לית Socialterminals ויועצת לסטארט-אפים בישראל ובניו יורק

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים