שתף קטע נבחר

ב.מ.וו M3 ו-M4 - הפרטים הטכניים נחשפים

430 כ"ס, חסכון מובטח של 25% בתצרוכת הדלק, אפשרות לתיבת הילוכים ידנית, חומרים קלים וחסכון של כ-100 ק"ג במשקל, יחד עם אלקטרוניקה מתקדמת במיוחד. ב.מ.וו משחררת פרטים מבטיחים על מכונית הספורט הנחשקת

ב.מ.וו M3 אולי אינה מכונית החלומות של כל נהג, אבל לבטח של חלק ניכר מחובבי ההגה. מאז הוצגה לראשונה באמצע שנות ה-80 של האלף הקודם, הפכה לאמת מידה בתעשיית הרכב, בכל הנוגע לשילוב בין יוקרה ליכולת ספורטיבית, עם יכולת להציג ביצועי מסלול על הכביש הציבורי, מערכות סופר-מתוחכמות שראו בה אור לראשונה, והערכה גורפת מכלי התקשורת כמעט לכל אחת מגרסאותיה המעודכנות. מה שעשוי להסביר מדוע מעוררת הגרסה החדשה, דור חמישי ל-M3 שצפויה לראות אור תוך חודשים ספורים (גם במדי M4, גרסת הקופה ל-3), עניין רב כל-כך. ובאותה מידה, מסבירה גם את טפטוף המידע הרציף מצד היצרנית.

 

 (יצרנית) (יצרנית)
(יצרנית)

 

למעשה, בימים האחרונים החלו להיחשף פרטי מידע מוצקים יותר, עד שזכו לאישור גורף מצד הנהלת המותג, וחטיבת הספורט שלה האחראית על פיתוח המכונית - חטיבת M. למשל, אישור לעובדה כי ב.מ.וו תציב בחרטום המכוניות מנוע שישה צילינדרים בשורה, אשר היה במשך עשרות שנים סימן ההיכר שלה, אך תשלב אותו במגדש מתוחכם המסייע לייצר 430 כ"ס, אם כי מהירות המנוע המרבית נותרה נמוכה יחסית לעידן הנוכחי - 7,500 סל"ד. בנוסף יספק המנוע החדש כ-50 קג"מ, שדרוג נאה של כ-25% למנוע הקודם.

 

תיבת שישה הילוכים ידנית (עם פעולת מצערת אוטומטית בעת הורדת הילוך) של או תיבת מצמד-כפול עם שבעה יחסי העברה (DCT), ישודכו למנוע ויעבירו כוח בעזרת דיפרנציאל ננעל אלקטרונית לגלגלים האחוריים כמובן. כל זאת תוך חסכון של 25% בתצרוכת הדלק (ופליטת המזהמים), בין היתר תודות למשקל שנותר בתחום ה-1,500 ק"ג, כמעט 100 ק"ג פחות מהמכונית המוחלפת.

 

במרכב שתי המכוניות (הסדאן ב-M3, קופה ב-M4), כמו גם במכלולי המתלים וההנעה, ישולבו - לפי היצרנית - חלקים קלי משקל, העשויים מתרכובות שונות. כך למשל גם במקרה של ציר ההינע ותיבת ההילוכים (12 ק"ג פחות) אך גם חלקי מרכב נראים לעין. ואפרופו חסכון במשקל, ה-M החשובה ביותר תעשה שימוש בהגה חשמלי, למגינת ליבם של טהרנים מוטוריים. עם זאת, ואולי כדאי להמתיק עבורם את הגלולה, מאפשרת המערכת - תודות לניהולה על-ידי מחשב - לבחור בין שלושה מצבי תגבור - "נוחות", "ספורט" ו-"ספורט+". שלושה מצבים בשמות זהים מציעה ב.מ.וו גם ברמת השיכוך של המתלים, הניתנת לבחירה על-ידי מתג.

 

ה-M על שתי גרסאותיה החדשות תעשה שימוש גם בתכנון אווירודינמי מתקדם, בו הושם דגש מיוחד הפעם על קירור (מנוע, בלמים וכו') וכמובן תצרוכת דלק. לטענת היצרנית, מקדם הגרר של ה-M, אשר בעבר לא מוקם בסדר עדיפות גבוה במיוחד, זכה הפעם לתשומת לב יוצאת דופן. ככה זה בעידן בו נתוני תצרוכת דלק חשובים לא פחות (ובדרך כלל יותר) מנתוני 0 ל-100 או מהירות מרבית, אפילו במכוניות ספורט לשימוש יומיומי, דוגמת ה-M3 ו-M4. אגב, את נתוני התאוצה והמהירות המרבית (שתהיה מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש, ללא ספק), שומרת היצרנית לפרסום בעתיד הקרוב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יצרנית
ב.מ.וו M4 - גרסת אב-טיפוס
יצרנית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים