שתף קטע נבחר

מיני חדשה בדרך - קבלו את כל השינויים הצפויים

תיבת הילוכים ידנית עם גז-ביניים אוטומטי, תיבה אוטומטית שמורידה ומעלה הילוכים לפי ה-GPS, מתלים מתכווננים, מערכת הגה מתוחכמת ומנועים חדשים. המיני החדשה מעלה הילוך

בעוד שבועות ספורים תוצג מיני דור 3 החדשה, עם אינספור שינויים בכל תחום אפשרי כמעט. המראה צפוי להשאר ללא שינוי ניכר, אך מבחינה מכאנית מבטיחה היצרנית עולם חדש ומתקדם. וגם אם שמעתם הבטחות כאלה לא פעם בעבר (והתאכזבתם), כדאי לכם לקרוא מה יהיה למיני החדשה להציע לכם. וזה בהחלט לא מעט.

 

 (צילום: אוראל יעקבסברג) (צילום: אוראל יעקבסברג)
(צילום: אוראל יעקבסברג)

 

בסיס חדש, אבל לא לגמרי

המיני החדשה תמשיך לעשות שימוש באותו בסיס מוכר ומוערך של הדגם הנוכחי, אבל תעשה זאת באופן שיאפשר לבחור בין שיפור בנוחות - הלא מבריקה בדגמים היותר-הספורטיביים - ליכולת דינמית גבוהה עוד יותר. בין היתר בעזרת חומרים קלים מבעבר, שינויים במתלה הקדמי, חישוקים חדשים ורצפה בתכנון מתקדם. אגב, הבסיס הזה אמור לשמש גם את ב.מ.וו בעתיד הלא רחוק

 

מיני גם תציע לראשונה - לפחות בחלק מהגרסאות - אפשרות לבחירת שני מצבי שיכוך-כיווץ לפי העדפת הנהג - "ספורט" או "נוחות". בנוסף מבטיחים במיני גם תא מטען נדיב יותר. המרכב אמור להיות קל מבעבר, משופר וקשיח יותר, ולסייע בכך הן ליכולת הדינמית, לנוחות, לתצרוכת הדלק ולעמידות במקרה של תאונה.

 

הגה ובלמים

מערכת ההגה במיני דור-הבא תהיה אלקטרו-מכאנית, או במילים פשוטות יותר - חשמלית כמקובל. במיני מבטיחים עם זאת כי הדור החדש של ה-EPS (תגבור היגוי חשמלי) יציע היגוי מדויק ומהנה - עוד יותר - מבעבר, באמצעות מערכת מושפעת-מהירות, אשר תוכל בעתיד להציע גם "עזרה בחניה". יש רק לקוות שלא יהיה מדובר במתג אשר יהפוך את ההגה לסוג של ג'וי סטיק, בדומה למערכות דומות שהוצעו כבר במכוניות אחרות.

 

במיני אומרים עוד כי כדי להתמודד עם הכוחות שמייצרים מנועים חזקים על צמיגי מכוניות הנעה קדמית, ואשר פוגמים באופן ישיר בפעולת ההגה, תשולב מערכת לנטרול "לוחמת הגה" בדגמים שונים. כמו-כן תוצג מערכת המשככת פעולות הגה לא רצויות בשינויי כיוון מהירים. מערך הבלמים שיהיה קל יותר בדגם הבא, יציע לדברי היצרנית ביצועים טובים יותר, יחד עם עמידות גבוהה מבעבר.

 

מנועים חדשים, טכנולוגיה מעניינת

מיני מתגאה בדור חדש של מנועי שלושה וארבעה צילינדרים, אשר יציגו - כך ההודעה לעיתונות - לא רק מעטפת רחבה יותר של אפשרויות מינוע, אלא גם יציבו אמת מידה חדשה בתחום ההספק המרבי, ניצולת, נוחות ואמינות. במועד ההשקה הקרבה יוצגו מנועי טורבו-בנזין עם שלושה צילינדר בנפח 1.5 ליטר והספק מרבי של 134 כ"ס ומומנט מרבי מרשים של 22 קג"מ (23 קג"מ לפרק זמן קצר), וארבעה צילינדר בנפח 2.0 ליטר עם הספק מרבי של 189 כ"ס ו-28 קג"מ (30).

 

 (יצרנית) (יצרנית)
(יצרנית)

 

המנועים ישולבו בתיבות הילוכים חדשות - ידנית ואוטומטית. הראשונה תעשה בין היתר שימוש בחיישן תיבת הילוכים, אשר יתפעל גז-ביניים בעת הורדת הילוך, כדי להתאים את מהירות סיבוב המנוע להילוך הבא ולאפשר העברת הילוכים חלקה יותר. מערכת שכזו מוכרת עד עתה בעיקר בתיבות הילוכים אוטומטיות-רובוטיות מתקדמות. בתיבה האוטומטית תוצע כסטנדרט מערכת עצור-סע לחסכון בדלק, אך גם אפשרות תקשורת עם מערכת ניווט, אשר תתפעל עצמאית את תיבת ההילוכים בהתאם לתנאי הכביש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל יעקבסברג
מיני דור 3 - בעוד שבועות ספורים היא תסיר את ההסוואה באופן רשמי
צילום: אוראל יעקבסברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים