שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מאזדה 3 החדשה כאן - החל מ-128 אלף שקל

    המכונית המשפחתית שנמכרה בעבר במספרים חסרי תקדים בשוק הרכב הישראלי זוכה למחליפה מודרנית. ביום שישי הקרוב באולמות המכירה

    מאזדה 3 החדשה נחתה בישראל, והוצגה היום (א') לראשונה. המשפחתית הקומפקטית אשר הפכה בדורותיה הקודמים למכונית הנמכרת בישראל, תשווק כאן במספר גרסאות ועם תג-מחיר שיחל ב-128 אלף שקלים. הגרסה היקרה מכולן תהיה ה-2.0 ליטר ברמת גימור גבוהה, אשר תעלה 142 אלף שקלים.

     

     

     

    ה-3 החדשה, עם צללית (בדגם הסדאן) הנראית יותר מכל כהעתק מוקטן במעט של ה-6 המוכרת, מציעה ממדים נדיבים מבעבר, צמד מנועים מודרניים בעלי נתון תצרוכת דלק רשמי מרשים, ובעיקר רמת אבזור גבוהה מאד.

     

    מעבר למערכות הבטיחות הסטנדרטיות והנדרשות על-פי חוק, מציעה ה-3 גם תפעול מערכות מגלגל ההגה, בקר שליטה מרכזי על מערכת מידע ותקשורת על-פני צג "7 מרכזי המציג ניווט עברי, טלפון, מערכת שמע ועוד, תצוגה עילית של מהירות מול פני הנהג, מצלמת עזר מאחור לחניה ועוד.

     

    151 אלף מכוניות מאזדה 3

    הדגם המוחלף של ה-3, כך נתוני מאזדה, מכר עד עתה במהלך עשור חייו בדיוק 151 אלף מכוניות חדשות בישראל. מספר שיא המעניק למשפחתית את תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל מאז ומעולם. אלא שלאיש בדלק מוטורס אין ספק באשר לחוסר היכולת לשכפל את ההצלחה ההיסטרית ההיא. בין היתר מכיוון שהמתחרות שדרגו משמעותית את דגמיהן, אך לא רק.

     

     (יצרנית) (יצרנית)
    (יצרנית)

     

    כאשר נשאלים אנשי דלק על סיכויי ההצלחה של ה-3 החדשה, הם עונים בביטחון מלא כי זו אכן בוא תבוא. כאשר הם מתבקשים להתייחס לנתוני מכירות עתידיים או נתח שוק, התשובות זהירות הרבה יותר. אחרי הכל, מאזדה שהובילה את השוק ביד רמה, מוצאת עצמה כיום בעמדה שאך לפני כמה שנים לא נראתה אפשרית כלל: מקום 7 בטבלת המותגים, כשהיא מוכרת רק שליש  ממספר המכוניות שמכרה מתחילת השנה יונדאי, או בערך מחצית מקיה וטויוטה.

     

    שני דגמים, שלוש גרסאות

    מאזדה תשווק בישראל את ה-3 החדשה עם אפשרות בחירה בין שני מנועים (1.5 או 2.0 ליטר), שני מרכבים (ארבע וחמש דלתות) ושלוש גרסאות אבזור - "אקטיב", "קומפורט" ו"ספיריט". המנוע הצנוע בין השניים מייצר הספק מוצהר של 120 כ"ס, החזק מביניהם - 165 כ"ס. שניהם משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם תפעול באמצעות מנופים מאחורי ההגה.

     

    גרסת ארבע הדלתות (סדאן) מהירה יותר בזינוק מהמקום בשתי גרסאות המנוע (11.6 ו-8.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש בהתאמה) ומציעה מהירות מרבית גבוהה יותר (185 ו-208 קמ"ש). גרסת חמש הדלתות איטית בעשירית שנייה בזינוק הקלאסי, ומגיעה למהירות מרבית נמוכה ב-4 ו-6 קמ"ש בהתאם למנוע.

     

    בסיס הגלגלים במאזדה 3 החדשה נמתח ל-270 ס"מ מרשימים, אך ממד האורך הכללי נותר דומה למידה היוצאת - 446 ס"מ בגרסת חמש הדלתות, או 458 ס"מ בסדאן בעלת תא המטען הנפרד. אפרופו, נפח תא המטען של הסדאן (414 ליטר) גדול ב-100 ליטר מזה בחמש הדלתות.

     

    לטענת מאזדה נתון תצרוכת הדלק של הגרסאות מרשים במיוחד. 18.2 ק"מ לליטר במנוע הקטן, 17.2 עד 17.5 ק"מ לליטר (בהתאם למרכב)  עם המנוע הגדול. הגה כוח חשמלי (כמובן) יסובב צמד צמיגים קדמיים במידה 206-60-16 בגרסת הגימור הבסיסית, או 215-45-18 בשתי גרסאות הגימור הגבוהות (ויקרות) יותר. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יצרנית
    מאזדה 3 - החל ב-128 אלף
    יצרנית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים