שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    תל-אוטו בתל אביב - כמו תל-אופן, רק על ארבעה

    המכרז להקמת מערך עירוני לשיתוף רכבים בתל אביב אושר, ויתפרסם בעוד מספר ימים. תעריף ההשכרה המרבי: 25 שקלים לחצי שעה, 60 לשעה

    קבלו הצצה ראשונה לסעיפי מכרז השכרת הרכב העירוני בתל אביב, שצפוי להתפרסם בעוד ימים ספורים: תפעול של לפחות 300 מכוניות עירוניות קטנות מתחילת 2015, שיושכרו לפרקי זמן מינימליים של חצי שעה בעלות מרבית של 25 שקלים. עוד במכרז - לפחות 150 מהן יציעו מקום לארבעה נוסעים, עלות ההשכרה לשעה לא תעלה על 60 שקלים ובכל מקרה הן יהיו בקבוצת זיהום 5 או למטה מזה.

     

    • אוטו בזול - חולדאי יציע השכרה ב-60 שקל לשעה

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    כפי שדווח ynet בדיוק לפני חצי שנה, עיריית תל אביב מתקדמת לקראת פרויקט השכרת רכב עירוני קטן, בדומה למערך תל-אופן הזוכה להצלחה מאז הושק. ולאחר שפרסמה בקשה לקבלת מידע מיזמים לטובת מערך עירוני של "שיתוף כלי רכב", אושר לפרסום תוך ימים ספורים המכרז עצמו.

     

    בשלב ראשון יתבצע תהליך אפיון, בו יחשוף כל בעל עניין את חזונו באשר לתפעול פרויקט שכזה, לרבות אופן ההפעלה והעלויות הכרוכות בה. בשלב שני תבחר החברה הזוכה על-ידי הרשות לפיתוח כלכלי, המוסמכת מטעם העירייה לניהול המכרז, מתוך בעלות העניין הרלוונטיות אשר יענו על תנאי הסף. בהם עלות השכרה מרבית, מספר כלי רכב ומאפייניהם.

     

    בסיעת "רוב העיר" בראשות אסף זמיר, אשר תמכו בפרויקט וסייעו לאישורו, אומרים כי מדובר ב"צעד נוסף לצמצום עומסי התנועה וקשיי החנייה בעיר, והמשך ישיר להצלחתו של פרויקט תל-אופן".

     

    בעיריית תל אביב הסבירו זה מכבר כי הפעלת מערך שיתוף הרכבים יאפשר להפחית את מספר כלי הרכב בעיר ב-5% תוך שנתיים בלבד, ובמקביל יביא להקלה במצוקת החנייה ויגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה ציבורית. "איננו יכולים להמתין לשיפור הדחוף הנדרש במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל", אמר ראש העירייה, רון חולדאי.

     

    כדאי להזכיר כי בעבר יצאו נציגי עירייה לבחינת תפעול מערך דומה בסביבת העיר פריז, בה פועלים שני מערכים. הראשון הוא של חברת בולור בשיתוף עיריית פריז, המפעילה בעיר כלי רכב חשמליים קומפקטיים בעלי ארבעה מושבים ושלוש דלתות, עם טווח נסיעה של עד 250 ק"מ בשימוש עירוני או 150 ק"מ מחוץ לעיר.

     

    השני מופעל על-ידי חברת אוטוליב העושה שימוש בפרברי פריז ברנו טוויזי המיניאטורית, חשמלית בעלת שני מושבים (האחורי סמלי) וטווח הפעלה של כמה עשרות ק"מ בשימוש עירוני. הטוויזי אינה מיועדת לצאת מחוץ לעיר, חסרת חלונות ומיזוג אך זולה משמעותית. 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים