שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בטר פלייס - הנהגים לא שילמו, קצב הטעינה הואט

    שרידי מיזם הטענת הרכב החשמלי ממשיכים לעורר מהומות. בעלי מכוניות טוענים להאטת קצב הטעינה, החברה המפעילה מאשרת, אך מסבירה כי מדובר בלקוחות שהחליטו לא לשלם

    מה יעלה בגורל מיזם טעינת הרכב החשמלי בטר פלייס? החברה שהוקמה תוך הבטחה לחסל את תלותה של ישראל בנפט, להקטין משמעותית את זיהום האוויר ולהפוך את כבישי המדינה לכר ניסוי עולמי עבור מכונית כל-חשמלית, אחראית בימים האחרונים בעיקר לכותרות שליליות.

     

    • בטר פלייס למוסך - המכוניות מחליפות מנוע

     

    המיזם בראשו עמד שי אגסי, ואשר הושקעו בו מאז הקמתו ב-2007 יותר מ-3 מיליארד שקלים על-ידי גופים שונים, הועבר באופן כמעט-סופי לידי איש העסקים צחי מרקור, בעל חברת "נכסי הצלחה" לשעבר אשר שינתה שמה ל-EV Net. אלא שבכך לא תמו תלאות עובדי החברה, רוכשי המכונית ואחרים להם חייב המיזם כסף רב.

     

    מרקור אמנם הבטיח כי החברה "השקיעה מיליוני שקלים בהיערכות לקראת מתן השירותים לנהגים, ופעלה להרחבת רשת הטעינה בישראל, כולל הוספת עמדות טעינה חדשות וחיבור עמדות טעינה אשר היו מנותקות מהרשת", והוסיף כי הפעילות היא "בתיאום עם הלקוחות להרחבת רשת הטעינה הארצית, תוך העמדת יעד להרחבה מאסיבית של הרשת הארצית ל-3,000 נקודות טעינה כבר בתחילת שנת 2014”.

     

    אלא שלקוחות בטר פלייס טוענים כעת כי קצב הטעינה בעמדות הואט משמעותית, וכי החברה החדשה - הנמצאת בעיצומו של הליך משפטי להשלמת עסקת הרכישה - דורשת בנוסף תשלום של כ-1,000 שקלים לחודשיים עבור החלפות סוללה. "החברה פועלת בניגוד לצו בית משפט שהורה שלא לנקוט בסנקציות כלפי הלקוחות של בטר פלייס", דבר ההודעה לכלי התקשורת.

     

    לכך עונים ב-EV Net ומסבירים כי ראשית, בית המשפט לא אסר על סנקציות, אלא הורה שלא להגביל קבוצה ספציפית של 90 נהגים. ונהגים אלה, כך הם מבהירים, ממשיכים לקבל שירות זהה לזה שקיבלו לפני מעבר הבעלות. בנוגע לעלות הסוללה אומרים ב-EV Net כי "יש חבילות ספציפיות ומחירים בהתאם המותאמים לכל לקוח לפי הסכם הרכישה שביצע.

     

    לבסוף הם מבהירים כי אכן הואט קצב הטעינה של לקוחות מסוימים, אך לדבריהם מדובר בקבוצת לקוחות שלא הסדירה את ההתקשרות עם החברה החדשה, לא שילמה כלל על שירותי טעינה ולא הסדירה את פירעון החובות שצברה. "הקבוצה זכתה לקבל מספר הארכות להסדרת העניין ללא הפסקת השירותים, אך טרם השלימה את ההסדרה", תגובת החברה.

     

    בהודעה שהועברה לכלי התקשורת אומרים בחברה כי "EV-Net גאה על כך שהצילה את מיזם התחבורה הירוקה בישראל, המובלת על-ידי המכונית החשמלית אשר תופץ על ידה, ונשאה בעלויות משמעותיות לצורך שימור המיזם, ייצוב והרחבת הרשת, וגיוס עובדים נוספים. החברה דואגת מאז רכישת הפעילות לספק חבילת שירותים מלאה הכוללת את שירותי הטעינה הציבוריים, שירותי טעינה ביתיים, שירותי דרכים, ואף שירותי החלפת סוללות ושירות ניטור ובקרה 24 שעות ביממה.

     

    "החזקת הרשת ומוקדי הבקרה כרוכה בעלויות חודשיות של מיליוני שקלים, אולם אנו מאמינים כי כלי רכב חשמליים רבים עומדים להיכנס לשוק הישראלי, העומד בפני צמיחה משמעותית".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ירון ברנר
    100% חשמל - אבל מי ישלם?
    צילום: ירון ברנר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים