שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכורים לאירובי? 3 ימים של הפנינג כושר באילת

    בתחילת נובמבר ייערך באילת "נון סטופ פיטנס וויקנד" - אירוע הכושר של ישראל, בו יועברו למעלה מ-100 שיעורי כושר למכורים האמיתיים שלא יכולים להתחיל את היום בלי להזיע. כל הפרטים

    שבעה מתחמי כושר, 50 מאמנים ולמעלה מ-100 שיעורי כושר ממתינים למכורים באמת לכושר ופעילות אירובית נוטפת זיעה. ההפנינג באילת, שנקרא "נון סטופ פיטנס וויקנד", הוא הראשון מסוגו והאירוע הגדול ביותר שנערך בישראל במתכונת זו.

     

    את אפליקציית הבריאות לסמארטפון כבר הורדת? הורידו לאייפון או לאנדרואיד

     

    מי שעומד מאחורי אירוע הענק הזה הוא יואב אבידר (39), שמנהל כבר 12 שנה את הג'ימנסיה - בית הספר להסמכת מדריכי כושר ותנועה, ומשמש אורח קבוע באירועים מסוג זה ברחבי העולם. החלום של יואב היה לקיים כנס כזה גם בארץ.

     

    נכנסים לכושר

    9 שינויים פשוטים שיכניסו אתכם לשגרת כושר

    איזו פעילות גופנית הכי חשובה לירידה במשקל?

    הזעה מוגברת שורפת יותר קלוריות? 6 מיתוסים

      

    הכנסים הגדולים ביותר שנערכים ברחבי העולם, מספר אבידר, הם תמיד במתכונת של וויקאנד. "גם בכנסים המקצועיים ביותר בעולם, הבינו שצריך להיות בהם משהו חוויתי שהוא לא רק מקצועי", הוא אומר. "הקונספט השכיח הוא שילוב בין תוכנית מקצועית ברמה הגבוהה ביותר - עם מורים מהשורה הראשונה והתכנים הכי עדכניים - לבין ערך מוסף חברתי: מסיבות ובילוי על שפת הבריכה".

      

     (צילום: יוני רייף, גו אקטיב) (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)
    (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)

     

    "הרבה פעמים אנשים מצליחים להפיק תועלת גם מבחינת קידום הקריירה שלהם דרך העובדה שהם נחשפים בכנסים כאלה לאנשי מפתח ולהצעות עבודה חדשות תוך כדי המגע הבלתי אמצעי שנוצר בינם לבין המשתתפים האחרים", הוא מוסיף.

     

    במסגרת הג'ימנסיה מתקיימים כנסים חד יומיים כבר כמעט עשר שנים, אבל כולם מקצועיים. "הם פונים אך ורק לקהל של מדריכים, כי התוכנית היא שיעורים ברצף – ללא פאן. זה נותן מענה רק לצורך בהשתלמות מקצועית".

     

    הקונספט של כנסי וויקאנד, שמשולבים עם חופשה, קיים בארץ לא מעט שנים. אך לא תמיד כנסים אלו מביאים את כל מגוון השיטות שיש לתחום הכושר להציע. הרצון להביא מבחר רחב ככל האפשר של שיטות הוא שחיבר בין רשת "גו אקטיב" לבין הג'ימנסיה ביצירת הכנס הנוכחי.

      

    הכוכבים האמיתיים בהפנינג הכושר יהיו מדריכי הפרי סטייל הטובים בישראל כמו גיל גיספן, שמלמד אירובי דאנס, מדרגה ופיטבול. מאידך, יהיו מיטב מדריכי לס מילס בישראל, כמו טל אהרון, שמלמד בודי פאמפ, בודי באלאנס, בודי קומבט ועוד.

     

     (צילום: יוני רייף, גו אקטיב) (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)
    (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)

     

    לדברי אבידר, הכנס יהיה חוויה מדהימה למתאמנים בזכות הקונספט. "אני מתכוון לא רק לשילוב בין המקצוענות לפאן, אלא גם לתוכנית המקצועית שהיא ברמת מאסטר קלאס: כלומר, כל שיעור יהיה מעשי. אימון ולא הרצאה".

      

    אבידר עצמו יעביר שיעורי אירובי דאנס, מדרגה ופיטבול. "מה שיפה באירובי דאנס זה שהוא אימון אירובי ברמה הגבוהה ביותר, שמבוסס על צעדים מעולם הריקוד, שמתפתחים בצורה הדרגתית ומובנית. הם מספקים חוויה שמרגישה כמו מסיבת ריקודים, כשעל הדרך אתה חווה אימון מאוד אפקטיבי. החיבור שלי לאירובי דאנס נובע קודם כל מהאהבה שלי לריקוד. שנית, אני באופן אישי, צריך שיסיחו את דעתי מתחושת המאמץ של האימון האירובי. אני אשמיע את השירים הכי חדשים, שמוכרים מהרדיו ומהמועדונים, בגרסאות הכי מקפיצות".

     

     (צילום: יוני רייף, גו אקטיב) (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)
    (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)

     

    המשתתפים בכנס יתארחו במלונות מג'יק פאלאס וליאונרדו קלאב. המלונות נמצאים במרחק הליכה זה מזה והמעבר ביניהם קצר וקל. לנוחות המשתתפים, מארגני הכנס יצרו שיתופי פעולה עם חברות התעופה ארקיע ואל על, שמעניקות הנחות מיוחדות למשתתפי הכנס.

      

    אבידר שירת בצבא כקצין בנ"מ. עם שחרורו מצה"ל, נרשם ללימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב. הוא גמר אומר להיות מאמן כושר כדי להתפרנס את עצמו בזמן הלימודים. "המפגש הראשון שלי עם המדרגה היה כשהגעתי לקורס מדריכי אירובי, לפני 16 שנה", הוא משחזר. "עד אז לא עשיתי אירובי אף פעם. אותו מפגש עם שיעורי המדרגה בקורס היה מאוד טראומטי: לא הבנתי מאיפה עולים ומאיפה יורדים. הייתי מתבלבל המון. אני זוכר שבתחילת הקורס אמרתי לעצמי שאת המדרגה אנסה רק לעבור בשלום, כי אחרי הקורס אני אוכל להתמקד בללמד אירובי דאנס.

     

    "במהלך החודשים של הקורס התחושה הזאת התהפכה. התאהבתי במדרגה ובעיקר בשילוב האפשרי של הריקוד על המדרגה. כשסיימתי את הקורס, מדרגה היה השיעור הראשון שהחלטתי שאני רוצה ללמד. החוויה הזאת שלי משקפת גם את התחושה שמתאמנים עוברים בשיעורי המדרגה. הם תמיד מתחילים עם משבר, כי צריך ללמוד שפה חדשה. אבל מי שצולח את השיעורים הראשונים ולא נשבר – לרוב מתמכר".

     

     (צילום: יוני רייף, גו אקטיב) (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)
    (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)

      

    הפיטבול, לעומת שני השיעורים שהוזכרו, הוא עולם תוכן של גוף ונפש. "באימון הזה אנחנו נדרשים להרבה מאד מודעות גופנית, הקשבה, ריכוז ודיוק. המאפיין הכי בסיסי של הכדור הוא חוסר היציבות שלו, מה שהופך כל תרגיל שמבצעים בעזרת הכדור למאתגר יותר, כי הוא דורש הקפדה מתמדת על שיווי משקל ויציבות, מה שגורם לנו להפעיל הרבה מאוד שרירים שלא בהכרח פועלים באותו אופן כשלא משתמשים בכדור.

     

    "שרירי הליבה, שפועלים בצורה משמעותית באימון פיטבול, הם בעלי חשיבות גדולה מאוד בשמירה על יציבה תקינה. לדוגמה, תרגילים שמאתגרים שיווי משקל במנחים שונים כמו ישיבה, עמידה וכריעה יכולים לתרום רבות לשיפור שיווי המשקל בתפקוד היומיומי, מה שיכול לסייע במניעה של נפילות והקטנת הסיכון של פציעה באימונים".

     

    באיזה שיעור אתה מפנטז להשתתף כמתאמן?

    "מבחינת אימון אירובי, אני די מכוסה דרך שיעורי האירובי שאני מלמד, כי הם דורשים ממני לבצע בפועל את רוב השיעור. לעומת זאת, בתחום החיזוק, במובן הרחב, אני לרוב עסוק יותר בתיקון של המתאמנים שלי, בהנחיה, ופחות מבצע בעצמי. ולכן, זה התחום שלרוב אני משלים כמתאמן. האהבה שלי היא trx, זהו אימון באמצעות רצועות, שמשלב עבודה על כל מרכיבי הכושר הגופני בתרגול שדורש שליטה והפעלה של שרירי הליבה באופן מתמיד.

     

    "לכן, אני מוצא אותו כמשלים האידיאלי לתוכנית האימונים האישית שלי. אני, באופן אישי, אוהב לבנות את האימון הזה כאימון אינטנסיבי שגורם גם להעלאה משמעותית של הדופק, מה שהופך אותו לאימון ששורף הרבה מאוד קלוריות".

     

     (צילום: יוני רייף, גו אקטיב) (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)
    (צילום: יוני רייף, גו אקטיב)

     

    האם תוכל להמליץ למשתתפים כיצד לבחור שיעורים בכנס?

    "לא צריכים לעשות את כל השיעורים. המטרה של סוף השבוע צריכה להיות חוויה חיובית, ולא כזאת שדורשת חופש בסיום החופש. אני ממליץ לשלב בין שיעורים אינטנסיביים לשיעורים רגועים יותר. לדוגמה, אפשר לקחת אחד מאלה: בודי פאמפ, trx, מדרגה, ואחריו אחד מאלה: פילאטיס, מתיחות, core. אחריהם, לתכנן מנוחה סביב הבריכה או לצאת לשופינג נטול מע"מ. אחרי הצהרים, שווה לנסות את 'זומבה סנטאו', שיעור ריקוד לטיני סקסי בשילוב כסאות.

     

    "הייתי ממליץ גם על השיעור של אושר דלאל, intensity. זהו שיעור שמשלב קיקבוקס עם תרגילי חיזוק אינטנסיביים כנגד משקל גוף, שיוצרים אימון אופטימלי להוצאה אנרגטית מקסימלית. מי שלא יכול בלי משקולות, כדאי שיתייצב לשיעור בודי פאמפ עם צוות הטריינרים של לס מילס".

     

    מה לדעתך יהיה הטרנד הבא בעולם הכושר?

    "אימונים בקבוצות קטנות. בארץ, התחום הזה עדיין בחיתוליו, אבל בארצות הברית ובאירופה מדובר בפורמט פופולרי. מדובר בפיתרון אולטימטיבי לאיכות של אימון אישי במחיר שווה לכל נפש".

     

    ההפנינג שיכלול מעבר לאימונים גם מסיבות אל תוך הלילה, דוכני מכירה של מוצרי ביגוד, הנעלה וציוד ספורט, יתקיים במלונות מג'יק פאלאס וליאונרדו קלאב. לפרטים נוספים ולהרשמה - לחצו כאן.

     



    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: יוני רייף, גו אקטיב
    סופשבוע של למעלה מ-100 שיעורי למכורים לכושר
    צילום: יוני רייף, גו אקטיב
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים