שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בטר פלייס - חברת חשמל מנתקת את הזרם

    בטר פלייס ממשיכה לצלול. כעת יאלצו לקוחותיה להתמודד עם ניתוק הזרם בכל עמודי הטעינה. חברת חשמל: ננתק ביום ג' הקרוב ללא הודעה נוספת. החוב גדול ומצטבר מדי יום

    שי אגסי לא תכנן שכך יסתיים החלום. חברת חשמל מודיעה היום (ג') כי תוך מספר ימים תתחיל בניתוק כל 190 עמדות הטעינה בבתים משותפים, שבבעלות מיזם טעינת הרכב החשמלי בטר פלייס. המשמעות היא כי בעלי המכוניות החשמליות, שנאלצים כבר זמן מה להסתדר עם מספר הולך וקטן של תחנות החלפה ברחבי הארץ, יאלצו למצוא לעצמם פתרון טעינה-אישי אלטרנטיבי, אם ברצונם להמשיך ולעשות שימוש במכונית המשפחתית שרכשו.

     

     

    בחברת חשמל מודעים לנושא, וקוראים לבעלי מכוניות בטר פלייס ליצור קשר באמצעות מוקד 103, לא יאוחר מיום שלישי הקרוב (29.10). זאת כדי להעביר את המונה על שמם, ולמעשה לתעד אותם כלקוחות חברת חשמל. רק כך ניתן יהיה, דברי חברת חשמל, לאפשר לכל אחד להמשיך ולעשות שימוש בתחנות הטעינה שהוקמו עבורם.

     

    מי יטעין אותה? מכונית של בטר פלייס (צילום: שי אפשטיין) (צילום: שי אפשטיין)
    מי יטעין אותה? מכונית של בטר פלייס(צילום: שי אפשטיין)

     

     

    מכה אחר מכה

    הכרזה זו של חברת החשמל היא מכה נוספת לבעלי רכבי בטר פלייס, אשר מתמודדים מאז ההודעה על קריסתה עם אי ודאות גדולה באשר לעתיד המכונית שברשותם. רכישת החברה על-ידי גורם אחר הפכה לתהליך מסורבל שסופו אינו נראה כרגע לעין, למרות הצהרות והבטחות של גורמים שונים. אלא שעוד לפני כן נודע לבעלי הרכבים כי מספר תחנות ההחלפה שמוקמו ברחבי הארץ, ואפשרו - כפי שטענו בבטר פלייס - "לנסוע לכל יעד בארץ, בכל מרחק", הצטמצם משמעותית.

     

    כל זאת כמובן לאחר הקריסה המהדהדת של החברה, שהחלה בצעדי התייעלות, המשיכה בהדחתו של המייסד ובעל החזון שי אגסי וצוות ההנהלה הבכירה, פיטורי עובדים ולבסוף כאמור פשיטת רגל והסתלקותה של החברה לישראל מהמיזם.

     

    בחברת חשמל אומרים כי הבחירה בניתוק עמודי טעינה חשמליים במקומות אספקה שבבעלות חברת בטר פלייס, מגיעים עקב "חובות גדלים ומצטברים בגלגוליה השונים של החברה המצויה בהליכי חדלות פירעון. חברת החשמל עשתה כל שביכולתה על-מנת להגיע להסדר תשלומים אל מול כלל הגורמים וביניהם גם הרוכשים השונים, אך עד כה לא קיבלה לידה את סכומי החוב שהצטברו וממשיכים להצטבר".

     

    עד כמה אחראית רנו

    כדאי להזכיר כי בראיון שנתן בכיר ברנו ל-ynet לפני מספר חודשים, יום אחד לאחר בקשת הפירוק שהגיש המיזם של שי אגסי, הבהיר כי היצרנית תספק שירותי אחזקה לבעלי המכוניות החשמליות של בטר פלייס. לדבריו, "יש כאלה ששמחים לאידו של אגסי, של החברה לישראל, רנו ומי בעצם לא. זו התנהגות מצערת, ואין לנו רצון להפוך לחלק ממנה", אמר אז. בראיון הבלעדי אמר כי "עיקר הדאגה שלנו ושל נציגתנו בישראל, חברת קרסו (יבואנית רנו וניסאן לישראל, ה.פ) מופנה כעת לכיוון רוכשי הפלואנס החשמלית של בטר פלייס.

     

    "צריך לזכור כי שמירה על תדמיתה של רנו היא בעלת משקל לא מבוטל בכל החלטה אפשרית", אמר. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים לראות, הן מכוניות בעלות סוללה מתחלפת שעומדות בצדי הדרכים כגוש ברזל חסר שימוש. זה לא יקרה, לצערם של רבים מהמתחרים שלנו". אלא שכדאי לשים לב לדבריו המדויקים באשר לטעינה עתידית של המכוניות: "יש לנו כמובן אחריות לבעלי המכוניות, וחברת קרסו התחייבה בכל מקרה להעניק כל שירות נדרש, למעט טעינה", הדגיש.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ירון ברנר
    עמדות הטענה לבטר פלייס - בסכנת ביטול
    צילום: ירון ברנר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים