שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות
      חדש: תו תקן לעסקים המעסיקים אמהות
      יוזמה פרטית של אתר המעודד העסקת אמהות, מנסה לשנות את האפליה כלפיהן בשוק העבודה באמצעות הענקת תו תקן לעסקים שמעודדים את העסקתן. הדרישות: פרסום משרה אחת לפחות המאפשרת גמישות וגיוס עובדת בעקבותיה

      אמהות רבות שמחפשות עבודה, נתקלות בתירוצים שונים של מעסיקים שנרתעים מלהעסיק אותן, על אף שמדובר באפליה לא חוקית. יוזמה פרטית חדשה מנסה לשנות את המצב, באמצעות הענקת תו תקן לעסקים שמעודדים העסקת אמהות.

       

       

      מדובר ביוזמה של jobs4mom, אתר שמפרסם משרות ייעודיות לאמהות, המאפשרות גמישות מבחינת. מייסדות האתר, אפי הזנפרץ ונעה יעקובוביץ', מסבירות כי בשלב זה התו מוענק לבתי עסק שמפרסמים דרכן משרה אחת לפחות המיועדת לאמהות ושבאמת גייסו עובדת בעקבות זאת.

       

      עד כה קיבלו את התו כ-30 עסקים וחברות, בהם שטראוס מים, בזק, קרביץ, בוש והמרכז הבינתחומי בהרצליה. הזנפרץ מציינת כי המטרה העיקרית כרגע היא לעורר מודעות וכי בכוונתן להחמיר בעתיד את הקריטריונים לקבלת התו, כך שיכללו למשל את אחוז הנשים מבין כלל העובדים בעסק.

       

      "התו מוענק לחברות שמגייסות אימהות ומאפשרות להן לעבוד, להתקדם ולפתח קריירה, תוך התחשבות בצרכיהן", היא מסבירה. "היוזמה עלתה גם מאמהות שרוצות לדעת באילו חברות כדאי להן להתמקד בחיפוש עבודה וגם משום שמחקרים מראים כי העסקת אמהות תורמת לשורת הרווח. חשוב להציף לרמת מודעות גבוהה את העובדה הזו ולפרגן למי שכבר מבין ומיישם זאת.

       

      הדרישה: גמישות בשעות

      אתר jobs4mom הוקם לפני כשנתיים במטרה לסייע לאמהות ולנשים בעולם הקריירה בכלל. "המיזם עלה לאחר שהבנו שנשים מודרות משוק העבודה האיכותי בעיקר בשל דעות קדומות שאינן עומדות במבחן הכלכלי", מסבירה הזנפרץ. "מנגד ראינו עסקים שמשוועים לעובדים איכותיים, מנוסים, אחראים ובוגרים, אך מתעלמים מהאמהות שנמצאות ממש מתחת לאף שלהם".

       

      הדרישה העיקרית מהמשרות המתפרסמות באתר לדבירה, היא גמישות בשעות העבודה. "אלו יכולות להיות משרות חלקיות אבל גם משרות מלאות, העיקר שהן מאפשרות גמישות כלשהי כלשהי, למשל שילוב ימים קצרים וארוכים, התחלת יום העבודה בשעה מוקדמת, עבודה מהבית וכדומה".

       

      "בשלב הראשון לקיום המיזם, עשינו עבודה רבה של הסברה לאמהות, שיש עסקים שמתעניינים בשורה התחתונה ולא בכמה שעות היית במשרד", מפרטת הזנפרץ. "אספנו אותם ואת המשרות שלהם אצלנו באתר ועכשיו עברנו לשלב הבא - הסברה לעסקים. הבנו שעל מנת ליצור שינוי, יש צורך באקט הצהרתי כלפי החברות שדווקא כן מבינות זאת".

       

      "הרעיון הוא לייצר סטנדרט של העסקה שלא רק הוגן לאמהות אלא טוב יותר גם לעסקים ולהתחיל להפיץ אותו", היא מוסיפה. "יותר ויותר עובדים מודדים היום חברות לא רק על פי השכר או על פי הקידום האפשרי בהן, אלא גם על פי התנאים הניתנים בהם. עובדים טובים מחפשים מקום שיאפשר להם לשלב בין העבודה לבית בצורה הגיונית". 

       

       

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים