שתף קטע נבחר

רכב חשמלי בעולם - יש חיים בלי בטר פלייס

מכוניות חשמליות היו - עוד יותר מבעבר - הנושא הלוהט ביותר בתעשיית הרכב בשנה החולפת. ובאותו זמן, נתוני המכירות אכזבו כמעט ללא יוצא מהכלל את היצרניות. מה זה אומר לגבי העתיד - בישראל הטרנד עדיין חסר משמעות, ויישאר כך בעתיד הנראה לעין. בעולם הגדול זה נראה קצת אחרת. ו(כמעט) אף מילה על בטר פלייס

אתם זוכרים נכון. המהפיכה החשמלית אכן הובטחה לנו אי-שם בשלהי 2007, והפכה לרשמית עם ההכרזה על בטר פלייס ושיתוף הפעולה עם רנו (בתמיכת נשיא המדינה). אלא שמאז עברו מים רבים באילון, הוחלפו לא מעט סוללות בתחנות מיוחדות (שהפכו למצבות שוממות בינתיים) והמיזם היומרני של שי אגסי גווע ונעלם. רבים וטובים שהאמינו להצהרות הבומבסטיות וחסרות האחיזה במציאות, נותרו עם תחושה שהיזם המוכשר "עשה עליהם סיבוב". אולי זה נכון, אבל זה כמובן לא כל הסיפור. שכן מעבר לרעיון החלפת הסוללה שאמור היה לרפד את חשבון הבנק של אגסי, החברה לישראל וקונצרן רנו, הסתתר רעיון המכונית החשמלית כאלטרנטיבה ראויה לצי הרכב העכשווי והמזהם.

 

 

 

לזכור ולא לשכוח - אגסי (מימין) עם נשיא המדינה וקרלוס גוהן מרנו (צילום: משה מילנר, לע"מ) (צילום: משה מילנר, לע
לזכור ולא לשכוח - אגסי (מימין) עם נשיא המדינה וקרלוס גוהן מרנו(צילום: משה מילנר, לע"מ)

 

בישראל אם כך, המצב אינו מזהיר. שכן הבטחות אגסי לכבוש בסערה את שוק הרכב המקומי עם רנו פלואנס בעלת סוללה מתחלפת, הוכחו כריקות מכל תוכן. אגסי, שהתעקש במקור כי כבר ב-2010 ינועו על כבישי הארץ עשרות (אם לא מאות) אלפי מכוניות כאלה, ובעולם כמובן שהרבה יותר, שיווק כאן כ-1,000 מכוניות בלבד עד היום, רבות מהן בעסקאות עם תשואה מביכה למשווקת, במקרה הטוב. מכונית חשמלית תהיה כאן כמובן, אבל הרגע בו תהפוך לשחקן משמעותי בשוק הרכב, אינו ניתן אפילו לחיזוי.

 

בעולם המצב טוב יותר, אבל גם שם הוא רחוק מאד מהאופטימיות והחזון ששידרו יצרניות ויזמים שונים לפני מספר שנים. ליצרניות רכב יש אמנם דגם אחד (או יותר) המונע באמצעות סוללה, אך רווח הן לבטח לא רואות מזה. המכירות לא מגרדות אפילו אחוז בודד מסך הרכב החדש ששווק, ואפילו בשווקים מערביים מתקדמים, כמו ארה"ב ומערב אירופה, הטכנולוגיה מתקבלת בחשש רב. ולא בכדי: המכוניות החשמליות מוגבלות עדיין בטווח, תשתית הטעינה בקושי קיימת ולצרכנים רבים אין כל נגישות לעמדת טעינה. לא במקום העבודה, ובטח לא בבית משותף.

 

למרות זאת, ביצרניות הרכב עדיין מביעים רמה גבוהה של אופטימיות - ובראשן רנו-ניסאן, שהשקיעה מיליארדים בתוכניות פיתוח ושיווק יומרניות להיצע חשמלי גדול. גם אנחנו אופטימיים, ולכן החלטנו לקבץ את היצע הרכב החשמלי היותר-חשוב, בעיקר בעולם הגדול. הרשימה לפניכם:

 

בי.וויי.די e6

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

  • תוצרת: סין
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
  • טווח נסיעה בין טעינות: 300 ק"מ
  • מספר נוסעים: חמישה
  • מחיר: 123 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

ב.מ.וו i3

 

 

  • תוצרת: גרמניה
  • קטגוריה: סופר-מיני
  • טווח נסיעה בין טעינות: 190 ק"מ
  • מספר נוסעים: ארבעה
  • מחיר: 145 אלף שקל (158 אלף עם מנוע מאריך טווח)
  • משווקת בישראל: לא

 

טסלה מודל S

 

  • תוצרת: ארה"ב
  • קגוריה: סאלון יוקרתי
  • טווח נסיעה בין טעינות: 480-335 ק"מ בהתאם לגרסה
  • מספר נוסעים: שבעה
  • מחיר: החל מ-245 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

מיצובישי i-Miev / סיטרואן C-זירו / פיז'ו איון

 

  • תוצרת: יפן
  • קטגוריה: מיקרו
  • טווח נסיעה בין טעינות: 170-150 ק"מ
  • מספר נוסעים: ארבעה
  • מחיר: החל מ-60 אלף שקל בארה"ב
  • משווקת בישראל: לא

 

מרצדס SLS AMG אלקטריק דרייב

 

 

  • תוצרת: גרמניה
  • קטגוריה: אקזוטיקה
  • טווח נסיעה בין טעינות: 250 ק"מ
  • מספר נוסעים: שניים
  • מחיר: 2 מיליון שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

ניסאן ליף

 

  • תוצרת: יפן
  • קטגוריה: משפחתית קטנה
  • טווח נסיעה בין טעינות: 117 ק"מ (לפי ה-EPA בארה"ב)
  • מספר נוסעים: חמישה
  • מחיר בישראל: 140 אלף שקל
  • משווקת בישראל: כן

 

סמארט פורטו ED

 

  • תוצרת: גרמניה
  • קטגוריה: מיקרו
  • טווח נסיעה בין טעינות: 110 ק"מ
  • מספר נוסעים: שניים
  • מחיר: 88 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

פורד פוקוס אלקטריק

 

 

  • תוצרת: ארה"ב
  • קטגוריה: משפחתית קומפקטית
  • טווח נסיעה בין טעינות: 122 ק"מ (דירוג EPA)
  • מספר נוסעים: חמישה
  • מחיר: 123 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

רנו זואי

 

  • תוצרת: צרפת
  • קטגוריה: סופר-מיני
  • טווח נסיעה בין טעינות: 209 ק"מ
  • מספר נוסעים: חמישה
  • מחיר: החל מ-80 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

רנו טוויזי

 

  • תוצרת: צרפת
  • קטגוריה: קוואדרסייקל/מיקרו
  • טווח נסיעה בין טעינות: 100 ק"מ
  • מספר נוסעים: שניים
  • מחיר: החל מ-40 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

רנו פלואנס Z.E

רנו פלואנס Z.E (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
רנו פלואנס Z.E(צילום: רונן טופלברג)

 

  • תוצרת: צרפת
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
  • טווח נסיעה בין טעינות: 160 ק"מ
  • מספר נוסעים: חמישה
  • מחיר: החל מ-123 אלף שקל
  • משווקת בישראל: בעבר, תחזור בקרוב

  

שברולט ספארק EV

 

  • תוצרת: ארה"ב
  • קטגוריה: מיני
  • טווח נסיעה בין טעינות: 132 ק"מ
  • מספר נוסעים: ארבעה
  • מחיר: 67 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

חשמליות עם מנוע עזר/חשמליות מבוססות כלאיים:

 

ב.מ.וו i8

 

 

  • תוצרת: גרמניה
  • קטגוריה: ספורט יוקרה
  • טווח נסיעה בין טעינות: 35 ק"מ
  • מספר נוסעים: שניים
  • מחיר: 574 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

טויוטה פריוס פלאג-אין

 

  • תוצרת: יפן
  • קטגוריה: משפחתית
  • טווח נסיעה בין טעינות: 21 ק"מ (לא כולל בנזין)
  • מספר נוסעים: חמישה
  • מחיר: 180 אלף שקל
  • משווקת בישראל: כן

 

שברולט וולט

 

 

  • תוצרת: ארה"ב
  • קטגוריה: משפחתית
  • טווח נסיעה בין טעינות: 61 ק"מ (לפי ה-EPA)
  • מספר נוסעים: ארבעה
  • מחיר: 93 אלף שקל
  • משווקת בישראל: לא

 

* מחירי המכוניות שלא משווקות בישראל כוללים תמריצי קנייה ברוב המקרים; רכב חשמלי המשווק בישראל כולל הטבת מס קנייה (10% בלבד)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
בישראל זה לא ממש הלך...
צילום: EPA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים