שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות
      הכנסה חדשה: איך מתחילים עסק מהבית?
      המחשבה הראשונה שעולה בראשנו, כאשר מדברים על שיפור מצבו הכלכלי, היא צמצום הוצאות. אך מה לגבי הגדלת ההכנסות? שלושה שלבים שיעזרו לכם לכסות את המינוס

      לפני שנתיים נפגשתי עם כמה חברים בבית קפה החביב עלינו. אחד החברים, אמיר, הודיע שהוא מוכרח לסיים מוקדם: "אני התחלתי עסק קטן מהצד ואני נפגש עם לקוח פוטנציאלי".

       

       

      כיום אמיר ממשיך בעבודתו כשכיר והעסק הקטן מניב לו כ – 2,500 שקל כל חודש. תחילה, הכסף מהעסק שימש את אמיר לקיצור תקופת הלוואה שהייתה לו (וכך חסך אלפי שקלים בתשלומי ריבית). כעת, חלק מהסכום מועבר אוטומטית (בהוראת קבע) לחיסכון, שמיועד לנופש השנתי בחו"ל וכל השאר מיועד לצריכה החודשית השוטפת ולתחביב החדש שלו – קירות טיפוס.

       

      מה לגבי העתיד? אמיר מציין: "אשקול בעתיד לעשות את הקפיצה, לפרוש מהעבודה כשכיר ולעבוד עבור עצמי ב- Full Time" .

       

      הגורמים שימנעו מכם להרוויח

      אני כבר יודע מה אתם חושבים. אתם בטח אומרים לעצמכם:

       

      • "אין לי זמן לפתוח עסק מהצד" – כאשר הכוונה האמתית מאחורי המשפט היא "יש לי סדרי עדיפויות אחרים".

       

      • "בשביל לפתוח עסק צריך הרבה כסף" – לא חייבים הרבה כסף בשביל להקים עסק קטן מהצד.

       

      • "הוא יכול לעשות את זה, כי הוא יודע למכור ואני לא" – האמת היא שניתן ללמוד כל מיומנות שתהפוך אתכם לטובים יותר.

       

      בפועל, העסק שלכם יכול להיות מבוסס על שירות או ידע שיש לכם, שיכול לתת ערך מסוים לאנשים אחרים, כמו: הכנת עוגות יום הולדת מעוצבות לילדי גן, קידום אתרים לעסקים קטנים או מתן שעורים פרטיים באנגלית לכיתות ו' – ח'.

       

      איך לעשות את הצעד הראשון?

      לפני שאתם ממהרים להקים עמוד אינטרנט, לגייס לייקים לדף האוהדים בפייסבוק או להדפיס פליירים באלפי שקלים, וודאו שעסק שלכם באמת יכול למכור.

       

      לשם כך, עברו על השלבים הבאים:

       

      שלב ראשון – אתם צריכים רעיון עסקי ממוקד

      מרבית העסקים עושים בשלב הזה את השגיאה הקלאסית: הם מנסים למצוא רעיון כללי, שמיועד לקהל יעד רחב מידי. ככל שהרעיון שלכם יהיה כללי מידי, כך תתקשו להשיג לקוחות, לפחות בהתחלה.

       

      בשביל לבדוק האם הרעיון העסקי שלכם כללי מידי, פשוט שאלו את עצמכם – "למי אני מנסה לעזור?" אם התשובה שלכם מכילה את המילים "לכולם" או "לכל מי", כנראה שהרעיון שלכם כללי מידי.

       

      רעיון ספציפי, שמיועד לקהל יעד ממוקד, יאפשר לכם לדבר בשפה של הלקוח שלכם ולהציע לו שירות המותאם לרצונות, חלומות וחששות שלו. רעיון שכזה יקנה לכם יתרון משמעותי, מול מתחרה אחר, שינסה לשווק עצמו "לכולם".

       

      בשביל ליצור רעיון ספציפי לעסק, תוכלו להיעזר בטכניקת "המענה הכפול". פשוט השלימו את המשפט הבא:

       

      "אני רוצה לספק X (השירות שלכם) עבור Y (קהל היעד שלכם), אשר Z (חתך מקהל היעד שלכם)".

       

      דוגמא :"אני רוצה לספק שירותי עיצוב גרפי עבור אתרי אינטרנט, אשר עוסקים בנדל"ן".

       

      שלב שני – שריינו לעצמכם זמן מראש

      שריינו זמן קבוע בו תעסקו רק בבניית העסק החדש שלכם, לדוגמא: כול יום ראשון, בשעות 19:00 עד 21:30. כך תמנעו מעצמכם להגיד: "כן, אני צריך לעשות את זה מתישהו, אבל אין לי זמן...".

       

      שינוי בשגרת החיים אף פעם אינו קל. עשרות מחקרים מוכיחים ששינוי בהרגלים מתרחש בצורה קלה יותר, אם נעשה בקבוצה (כלומר, שני אנשים לפחות). זו אחת הסיבות המרכזיות לעובדה שתהליכים כמו ירידה במשקל, הפסקת עישון או פעילות גופנית נעשים במסגרת קבוצתית.

       

      בשביל לרתום את המדע לטובתכם, מצאו אדם אחד שהוא יהיה "עמוד התמיכה" שלכם. "עמוד התמיכה" יחזק אתכם בזמנים קשים ויעזור לכם להתמיד בתוכנית. כך תגדילו את סיכויי ההצלחה שלכם באופן משמעותי.

       

      שלב שלישי – איתור לקוחות

      מצאו שני לקוחות שיהיו מוכנים לשלם לכם וודאו שיהיו מרוצים. אם הצלחתם למכור לשני לקוחות וסיפקתם להם ערך גבוה, תוכלו לעשות את זה גם עבור 20 לקוחות ויותר.

       

      ישנן הרבה טכניקות כיצד למצוא את שני הלקוחות הראשונים שלכם. הינה כמה מהן:

       

      1. פרסמו אסטרטגית - במקום "סתם" לשלם מאות שקלים על מודעה בעיתון המקומי, אתרו היכן קהל היעד שלכם נמצא ופרסמו עצמכם באותם מקומות. נניח, אם אתם נותנים שיעורים פרטיים, תלו מודעה שלכם בלוח המודעות של בתי ספר. אם אתם צלמי חתונות, פרסמו עצמכם בפורומים של כלות (הרי מי שמקבל את ההחלטה בסופו של דבר זו האישה, נכון?)

       

      2. הבליטו עצמכם - עשו סקר שוק ובדקו אלו שירותים מציעים המתחרים שלכם. מהר מאוד תגלו שכולם מציעים כמעט אותם הדברים. זה הסימן שלכם להציע משהו מעט שונה או משהו בנוסף. כמעט בכול ענף, מרבית המתחרים מציעים אותם הדברים, כך שתוכלו יחסית בקלות להתבלט.

       

      3. שתפו פעולה – בדקו עם אלו בעלי מקצוע קהל היעד שלכם בא במגע ובקשו לבצע שיתוף פעולה, בתמורה לאחוז מסוים מההכנסות שלכם. כך, אם אתם נותנים שירותי ייעוץ מס לעסקים קטנים, שתפו פעולה עם רואי חשבון, עורכי דין או יועצים עסקיים, המתמחים בעסקים קטנים.

       

      אבירם בילדר הוא רואה חשבון, בעל תואר MBA בהתמחות בניהול פיננסי, ובעל הבלוג "חיים בשלווה פיננסית"

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים