שתף קטע נבחר

מיכאל שומאכר במצב אנוש - נלחם על חייו

בית החולים בו מטופל אלוף העולם לשעבר לאחר תאונת סקי, הודיע רשמית כי מצבו מוגדר כעת "אנוש", וכי הוא נמצא כעת בתרדמת. בני משפחתו נמצאים לצדו בבית החולים בגרנובל

מיכאל שומאכר, גדול נהגי הפורמולה 1 בכל הזמנים, נלחם על חייו. כך מדווחות סוכנויות הידיעות, לאחר שבית החולים בגרנובל בו מטופל שומאכר, פרסם הודעה רשמית באשר למצבו המוגדר כעת "אנוש". שומאכר בן ה-44 נפגע הבוקר (א') בראשו במהלך סקי באתר מריבל אשר בצרפת, בו הוא גם מחזיק בית נופש. מנהל אתר הסקי אמר מוקדם יותר כי שומאכר היה בהכרה מלאה לאחר שנפגע בראשו מסלע, ולפני שפונה במסוק לבית החולים הקרוב, וכי הוא נראה "המום" אך ש"חייו אינם בסכנה". בעת שנפגע גלש שומאכר עם בנו בן ה-14 במסלול לא מסומן, כך דווח מוקדם יותר.

 

חדשות, גלריות ותכנים בלעדיים: ערוץ הרכב בפייסבוק

מיכאל שומאכר באתר סקי. ארכיון  (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מיכאל שומאכר באתר סקי. ארכיון (צילום: EPA)
  

במהלך שעות הערב הושמעו הערכות סותרות באשר למצבו, כולל ידיעות על החמרה. כעת הודיע בית החולים כי מצבו "קריטי", כך מדווחת סוכנות AFP. בהודעה הרשמית שפרסם בית החולים נאמר עוד כי שומאכר "נפגע קשות בראשו, איבד את ההכרה ולכן נדרשה התערבות מיידית על-ידי מומחים במקום. גם לאחר הטיפול שקיבל המשיך מצבו של שומאכר להיות קריטי".

 

בשומאכר מטפל כעת מומחה לפציעות ראש ועמוד השדרה - וחברו הקרוב - ד"ר ז'ראר סלאנט, אשר הוטס בבהילות מפריז כדי לפקח על הטיפול בו.

 

 

פגיעה הגורמת לשבר בגולגולת מלווה לרוב גם בזעזוע מוח ובדימום. במקרה זה עומדות בפני הרופאים שתי אפשרויות: להעבירו לחדר ניתוח לטיפול בשבר ולניקוז הדימום, או במקרה ובדיקת ה-CT מראה שהדימום מזערי והשבר קטן - הוא יישאר לאשפוז ולהשגחה ויעבור CT חוזר. כאמור, לא ניתן עדיין לדעת מי מהתרחישים, אם בכלל, רלוונטי למצבו של הנהג האגדי.

 

שומאכר נוהג וזוכה עבור בנטון - 1995 (צילום: איי פי) (צילום: איי פי)
שומאכר נוהג וזוכה עבור בנטון - 1995(צילום: איי פי)

  

שני פרמדיקים טיפלו בשומאכר במקום התאונה וכעבור 10 דקות לערך הוטס במסוק לבית חולים מקומי. משם הוטס לבית החולים בגרנובל, המצויד במכשור רפואי מתקדם יותר. הדוברת של שומאכר, סבין קאהם, מסרה שהוא "נלקח לבית החולים ומקבל טיפול רפואי מקצועי. אנא התחשבו בכך שלא נוכל לעדכן באופן רציף על מצב בריאותו", אמרה.

 

קריירה ללא מתחרים

שומאכר שבר במהלך הקריירה - אותה החל ב-1991 - הארוכה (302 מירוצים) והעשירה כמעט כל שיא אפשרי במירוצי פורמולה 1. הוא ניצח במספר המירוצים הגדול ביותר (91), זכה ביותר אליפויות מכל נהג אחר (7), זינק מהעמדה הבכירה (68) וניצח במספרים שאיש לא הצליח - וספק אם יצליח - לשפר.

 

שומאכר עם מרצדס ב-2011. זה כבר לא היה זה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שומאכר עם מרצדס ב-2011. זה כבר לא היה זה(צילום: רויטרס)
לפני מעט יותר משנה (אוקטובר 2012) הודיע הנהג הגרמני כי הוא פורש סופית ממרוצי פורמולה 1, לאחר ששלוש שנים קודם לכן הפתיע וחזר להתחרות במדי קבוצת מרצדס - בהצלחה מועטה, בוודאי ביחס למה שהורגל ולמה שקיוו אוהדיו הרבים. שומאכר אמנם הציג לעיתים יכולת נהיגה מרשימה, אך כשל לא רק מול הנהגים הבולטים בסבב, אלא גם מול בן קבוצתו הצעיר ניקו רוזברג.

 

במהלך שלוש השנים עמד שומאכר פעם אחת בלבד על דוכן המנצחים. הקאמבק שביצע היה לאחר שלוש שנים בהן פרש ממירוצים ושימש יועץ לקבוצת הפורמולה 1 של פרארי, בה השיג את מרבית נצחונותיו.

 

שומאכר, שסגנון נהיגתו הבלתי מתפשר הקנה לו אויבים רבים על המסלול ומחוצה לו, זכה לאהדה עצומה בגרמניה, ונחשב לאחד מגדולי הספורטאים בהיסטוריה - וכמובן גם אחד העשירים שבהם. בשנה האחרונה כנהג עבור פרארי, הרוויח שומאכר - לפי הערכות - לפחות 50 מיליון דולר. גם אויביו המרים של הנהג הגרמני העריכו את כשרונו הבלתי נתפס, אך בעיקר את הטוטאליות בה התייחס למקצועו. למרות מעמדו והשגיו, שומאכר נודע כנהג המכיר כל בורג במכונית, וככזה העובד באופן צמוד עם הצוות, עד אחרון המכונאים.

 

שומאכר מצא עצמו מעורב בתאונות - עצמיות או עם נהגים אחרים - באופן נדיר יחסית, אך ב-1999 חווה מה שהוא כינה "חזרה מהמתים". בראיון שנתן לפני מספר שנים לרשת ZDF הגרמנית, אמר כי במהלך התאונה הקשה במסלול סילברסטון הבריטי, הרגיש כיצד לבו מאט ואף עוצר לגמרי. "האור כבה, וחשבתי לעצמי שכך מרגישים כאשר עולים מעלה. אני יודע שלבי חדל מלפעום, או כך לפחות הרגשתי". שומאכר שבר את רגלו בתאונה, שנגרמה עקב כשל במערכת הבלמים, ונאלץ להמנע מתחרות במשך ששה מירוצים.

 

פציעתו הקשה של שומאכר במהלך סקי, אינה הפעם היחידה בה נפצע כשהוא עוסק בתחביב שאינו נהיגת מכוניות פורמולה 1. שומאכר מוכר גם כחובב אופנועי ספורט קיצוניים, והוכיח כי הוא מסוגל לרכוב עליהם במהירות מרשימה. באחד המירוצים (2009) בהם השתתף החליק ונפצע באורח לא קל בצווארו, באופן שמנע ממנו להחליף את פליפה מאסה. שומאכר אמנם ניסה את כוחו במהלך אימונים, אך נאלץ לקבוע כי הוא אינו מסוגל לכך פיזית.

 

סייע בהכנת הכתבה: ד"ר איתי גל


פורסם לראשונה 29/12/2013 22:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים