שתף קטע נבחר

רעיון - מצערת האופנוע תופעל באמצעות אגודל

מערכת המצערת בכלים דו גלגליים נמצאת עמנו מאז ומעולם, למרות שהיא אינה אידיאלית בכל הנוגע לתפעול הכידון והבלימה. פיתוח צרפתי מבטיח לשפר זאת

מצערת הגלילה משמשת אופנועים כבר מתחילת המאה העשרים. למעשה, יצרנית האופנועים האמריקאית אינדיאן הייתה ראשונה להתקין את הגוף הגלילי המחובר לכבלים, ומאפשר כך לפתוח ולסגור פרפרים המכניסים את האוויר ועמו הדלק למנוע. מבחן הזמן הוכיח שהפתרון הפשוט הזה יעיל מאד, אבל נראה כי אף לא יצרנית רצינית אחת החליטה להעמיד את הפתרון העתיק במבחן.

 

ולמה לעשות כך? בין היתר כי יש מגרעות ברורות לאמצעי התפעול הזה. למשל אחיזה לא אחידה ויציבה בידית הכידון הימנית שם ממוקמת המצערת, ופגיעה ישירה כך ביכולת השליטה של הרוכב על האופנוע, בעיקר בתאוצה, אך גם בבלימה.

 

 

היצרניות הגדולות לא ניסו, יצרניות קטנות מעזות יותר. קחו למשל את חברת אינובלי הצרפתית, אשר הציגה לאחרונה מתקן האמור להפריד בין ידית האחיזה על הכידון למצערת, באופן המזכיר מצערת באופנועי ים וטרקטורונים. בפיתוח של אינובלי מופעלת המצערת באמצעות אגודל יד ימין, ובכל יכולות ארבע האצבעות הנותרות לאחוז בידית הכידון ו-או לתפעל את ידית הבלם. בשלב זה מיועדת מצערת האגודל להשתלב עם מערכת כבלים, אולם בהמשך צפוי פיתוח גם למצערות על-חוט ממוחשבות הנפוצות יותר ויותר.

 

כדאי להזכיר כי השימוש באגודל לתפעול מערכות באופנוע זכה לפרסום רב דווקא בתחום הבלימה. חמש פעמים אלוף העולם באופנועי GP, מיק דוהאן האוסטרלי, תפעל את הבלם האחורי באמצעות האגודל כאשר איבד את היכולת להשתמש בכף רגלו הימנית בעקבות תאונה קשה על המסלול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים