שתף קטע נבחר

ישראלי, תטוס לחלל בבלון פורח ב-110 אלף אירו?

החברה הגיאוגרפית תשווק טיסות לחלל של החברה הספרדית זירו טו אינפיניטי. הטסים ישהו שעתיים בחלל ויצפו בכדור הארץ מקצה האטמוספירה. טיסות ניסוי יחלו כבר השנה והטיסות המסחריות – בעוד כשנתיים, אבל כרטיס אפשר לקנות כבר עכשיו

אם אתם חולמים לטוס לחלל, יתכן שבקרוב תוכלו לעשות זאת, רק שתצטרכו לומר שלום ולא להתראות ל-110 אלף אירו. חוסה מריאנו לופז אורדיאלס, מייסד חברת זירו טו אינפיניטי, הגיע לארץ, כדי לשווק פה טיסות מסחריות לחלל, בכדור פורח. כן, כן.

  

 

הכדור, מכונה bloon, קוטרו גדל ל-120 מ' והוא ממולא בהליום. הטסים שוכנים בקפסולה - גוף טיסה סגור. הטיסה, מגיעה עד לגובה של 36 קילומטרים (פי 2 מהגובה אליו הגיע הקונקורד) - קצה האטמוספירה ואורכת 5-4. יש אמנם חברות שמציעות טיסות לגובה של 100 קילומטרים, אך המחירים שלהן גבוהים יותר והשהייה בחלל קצרה הרבה יותר.

 

מתי יחלו להוציא טיסות פרטיות סדירות לחלל? לפי החברה, במאי 2014 יצאו טיסות ניסוי מאויישות ראשונות מאזור בקורדובה, ספרד, שהרוחות בו דלות. הן יאכלסו מדענים (4 נוסעים ושני טייסים, כשבשלב מאוחר יותר המספר יעלה ל-8 נוסעים), אך יתכן שיכללו כבר גם אנשים פרטיים. הטיסות המסחריות הסדירות יחלו בעוד כשנתיים, בהינתן האישורים המתאימים והמטרה היא להוציא שתי טיסות בשבוע. "אם נטוס אי פעם מישראל, נעשה זאת מאזור ים המלח", הבטיח אורדיאלס במסיבת עיתונאים שערך יחד עם מנכ"ל החברה הגיאוגרפית, נציגת החברה בישראל. 

 

שעתיים בחלל וחצי דקה של אובדן כוח המשיכה

החבילה כוללת לינה מקדימה של יומיים בבית-מלון, במטרה שהטסים ינוחו היטב לפני הטיסה. ההמראה, תחל לפני הזריחה כדי שהטסים יוכלו לצפות בה מהחלל. הנשימה בגוף הטיסה רגילה, אין צורך בחליפת חלל או מסיכות. הם ישהו שעתיים בחלל, יצפו בנוף דרך חלונות ובעצם יראו שמיים שחורים ואת כדור הארץ כפס די ישר, שכן כדי לראות אותו מתקמר יותר ויותר, יש להרחיק מעבר ל-36 ק"מ ולשלם הרבה יותר מ-110 אלף אירו.

 

 

הנוסעים יחושו אובדן כוח משיכה רק במהלך החזרה לכדור הארץ, במשך כחצי דקה, "במהלכה יוכלו לצלם את עצמם מעופפים על רקע השמיים השחורים וכדור הארץ הכחול", אמר אורדיאלס ל-ynet. במהלך הנחיתה הבלון ניתק מגוף הטיסה, נעשה שימוש במצנח עצום ממדים והגוף נוחת במיקום שונה מזה שממנו המריא. ואם וכאשר תיושם הטיסה הזו מישראל, ייתכן כי זה יקרה באזור ים המלח.

 

אורדיאלס, מהנדס טילים במקצועו, מזמין תיירים ישראלים לקנות כרטיס בקרוב, "שכן ככל שהזמן יחלוף - המחירים רק יעלו כי הביקוש יעלה", אמר ל-ynet. מנכ"ל החברה הגיאוגרפית, רענן בן-בסט, אמר ל-ynet שלמרות יוקר המחיה בישראל, יש לא מעט אנשים בארץ שיכולים לשלם את הסכומים האלה. "לא רק אנשים עם כסף, אלא גם כאלה שרוצים לחוות חוויה ייחודית".

 

אורדיאלס ובן-בסט (צילום: לם וליץ סטודיו) (  )
אורדיאלס ובן-בסט (צילום: לם וליץ סטודיו)
 

 

לשהות במעבורת חלל? מיליוני דולרים

זירו טו אינפיניטי היא לא החברה היחידה שתכננת טיסות לחלל. בין היתר מפעילות ניסויים בתחום הזה בלו אוריג'ין של מייסד אמזון ג'ף בזוס, וירג'ין גלקטיק שלאחרונה השקיע בה שייח מנסור אל ניהאן 280 מיליון דולר וטיסות פרבוליות בבואינג 737 בארה"ב, שהמסלול שלהן נראה כמו האות U הפוכה והן מעניקות לנוסעים תחושה של ריחוף בגלל חוסר בכוח משיכה (+ בחילה במקרים רבים).

 

אפשרות נוספת למעוניינים לטוס לחלל מציעה תחנת החלל הרוסית שמוכרת שהות של שבועיים בחלל, הכוללת הכשרה מוקדמת ממושכת וטיסה סביב הירח בכ-30 מיליון דולר. בכל מקרה, זה הסכום ששילם מייסד סירק דה סוליי לטיסה כזאת והמחיר רק הוכפל מאז וישנה גם רשימת המתנה של שנתיים.

 

במסיבת עיתונאים משותפת לשתי החברות אמר אורדיאלס כי "כל אלה מראים לנו שיש דרישה ויש שוק לטיסות כאלה וכל טיסה בסכום מתחת לזה תימכר טוב. הצפי של האנליסטים בתחום הוא שעד 2022, יגלגל ענף תיירות החלל מיליארד דולר. זו כמובן הערכה שמרנית, אני חושב שהענף יגלגל הרבה יותר".

 

ומה לגבי בטיחות? "הטיסה בטוחה, יש מעט מאוד קרינה בתהליך והנוסעים מרגישים כרגיל אחרי הנחיתה. זה יותר בטוח מכל טיסה אחרת לחלל כי אין כאן את האלמנט של טיסות סב-אורביטליות של בערה אדירה בהמראה והתנגשות באטמוספירה בנחיתה, מה שהביא לאובדנן של הצ'אלנג'ר והקולומביה", אמר. "מי שמעוניין באנדרלין גבוה – שיטוס לחלל בטיסה מי שרוצה נוחות וחלון גדול שיטוס איתנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים