שתף קטע נבחר

מחוברות: מש"קיות ת"ש ומהפכת המחשבים

סוף סוף יחובר צה"ל למחשבי הביטוח הלאומי, משרד הקליטה ומשרד הפנים. התוצאה: בקשת סיוע או אישור עבודה תאושר תוך שבועות במקום חודשים

מהפכה דיגיטלית בהתנהלות צה"ל כלפי חיילי הת"ש (תנאי שירות): אחרי עשרות שנים שבהן נאלצו חיילים נזקקים להשיג ולהציג טפסים שונים המעידים על מצבם הכלכלי, הצבא מתחבר סוף סוף לנתונים הממוחשבים של הרשויות האזרחיות. פרויקט חדש של אגף כוח אדם (אכ"א) מחבר את מערך הת"ש הצה"לי למחשביהם של משרד הפנים, משרד הקליטה, הביטוח הלאומי ומשרד הרישוי.

 

 

מעתה, חיילים המבקשים עזרה כספית או אישור עבודה יידרשו רק לתת אישור למש"קית הת"ש, והיא תוכל להגיע למידע הרלוונטי בעצמה. על פי אכ"א, אישור בקשות שארך עד כה חודשים, יתקצר לשבועות ספורים בלבד.

 

שם הפרויקט הוא "סגולה", והצעד הבא יהיה לאפשר לצבא נגישות גם לבנקים. "ריבוי הבנקים בישראל מנע מאיתנו לעשות את זה עד עתה", מסביר גורם בכיר באכ"א המעורה בפרויקט. "אבל אנחנו מתכוונים לפעול בנושא".

 

בינתיים הוטמע הפרויקט באופן ניסיוני בחטיבת הנח"ל ובכמה יחידות בפיקוד העורף ובחיל הים, ועד סוף השנה – בהתאם ללקחים מהניסיון הראשוני – תוטמע המערכת בכל צה"ל.

 

"אין יותר תיק ת"ש פיזי של חייל, הכול עובר למחשב", אומר בכיר באכ"א. "ובניגוד לעבר, התיק הדיגיטלי ייפתח עוד לפני הגיוס של החייל, וכך הוא ייכנס לצבא כשהוא יודע למה הוא זכאי".

 

כיום מטופלים בצה"ל כ-4,000 חיילים עם בעיות ת"ש שונות שזכאים לסיוע באופן רשמי (יש חיילים המקבלים סיוע לא רשמי). מתוכם 1,700 נשואים, מחציתם חרדים. קבלת תמיכה שלה זכאים חיילים לקתה לא פעם בסרבול, ולא מעט מהם - בעיקר לוחמים או כאלה שמשתחררים הביתה לעיתים רחוקות – ויתרו עליה בגלל קשיי הבירוקרטיה.

 

כעת תאפשר המערכת בקרה ופיקוח על הליך קבלת האישורים, בדומה למחלקות שירות לקוחות בגופים אזרחיים מסחריים. אם יתגלה עיכוב בבקשה שנפתחה, המערכת תאותת מייד למפקדים הממונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים