שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הפרסומות הסקסיסטיות: בר רפאלי בבגדי עור
    קשישה שנהנית ממישוש בעת שוד, אישה שמתמוגגת ממסיק זיתים, צעירות בתנוחות מפתות שמתחככות בכורסאות ואמא שאוהבת לכבס ולנקות: ויצו הכריזו על 10 הפרסומות המועמדות לאות הקלון לפרסומת הסקסיסטית ביותר ב-2013

    כמדי שנה, תנועת ויצו בחרה ב-10 הפרסומות הסקסיסטיות של 2013 לרגל יום האישה הבינ"ל 2014. את הפרסומות בחרה ועדה מקצועית, לרגל יום האישה הבינלאומי. הן יוצגו באירוע שייערך ב-5 במרס, בסינמטק ת"א, במסגרתו, הפרסומת הזוכה תעוטר באות הקלון השנתי. האירוע יעסוק בהשפעה של הייצוגים הסקסיסטיים של נשים במדיה על בני הנוער.

     

     

    זו השנה השישית שויצו מדרגת את הפרסומות הסקסיסטיות ביותר, "במטרה להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות לנזק החברתי שמסבות פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי", כך נמסר. 6 שנים ולא נראה שהרבה השתנה בשוק מאז החלה במלאכה, כך מעידה צפייה במבחר מפרסומות 2013.

     

    הפרסומות המועמדות לאות הקלון

    • נעלי אלדו: לפי ויצ"ו, הפרסומת מציגה: "דוגמנית בעלת חזות צעירה במיוחד אשר רומזת לצרכן בדבר רצונה לקיים יחסי מין".

    תן לה אלדו - סקסיזם בוטה ()
    תן לה אלדו - סקסיזם בוטה

     

    • דואר ישראל (גליקמן נטלר סמסונוב): הפרסומות מוצגת "קשישה שמעודדת שודד לערוך חיפוש על גופה, תוך כדי גילויי 'הנאה' מהפעולה הפולשנית והאלימה כלפיה", כך לפי ויצו.

     

      

    • קרולינה למקה (ראובני פרידן IPG) "מותג המשקפיים שהלביש את הדוגמנית בר רפאלי בבגדי עור ובאוזני שפנפנת פלייבוי, עושה שימוש בתנוחות מיניות ומעביר מסר פוגעני. הדוגמנית מתחככת בכורסא, מפתה, נמצאת שם רק כדי לספק את המבט הגברי", נמסר מויצו. 

      

     

    • רשת ניו-פארם (MCCANN ERICKSON), שלפי ויצ"ו: "הציגה אף היא מודעה המנציחה דימויים נשיים שליליים, ובה אישה שדואגת להתאפר ולהיות יפה לפני שכבאי מגיע לחלצה משריפה".

     

    סדר עדיפויות נשי: דואגת להתאפר לפני שהכבאי מציל אותה ()
    סדר עדיפויות נשי: דואגת להתאפר לפני שהכבאי מציל אותה

      

    • שמן זית של חלוצה (ארואטי ברמן GPS): מויצו נמסר כי "הפרסומת מציגה אישה לבושה בבגדי חאקי חושפניים. סגנון לבושה, האופן שבו היא מוסקת זיתים וסוחטת בתשוקה שמן, מיני ופוגעני. האישה המפתה את הצופה".

     

     
    • כדור נגד כאב ראש, נורופן (ענבר מרחב ניסן). ויצו: "הקמפיין מציג גרסה גברית וגרסה נשית ובה מונצחים סטריאוטיפים מגדריים בהן הנשים חלולות ומתעניינות רק בביגוד והגברים בעסקים".

     

     

    • סנו JET (דרורי שלומי) "בפרסומת, האמא המושלמת היא זו שאובססיבית לניקיון ומקדישה את מירב זמנה בהברקת הבית, תוך "חינוך" הבנות הקטנות שזה תפקידה", כך לפי ויצו.

     

     

    • עוד מועמדת לאות: אחת מהפרסומות בקמפיין לקידום קניון דיזיין סנטר (ברוקנר/נטע/יער) בכיכובו של אסי עזר,שלפי ויצו: "מציג ריב בין בני זוג אשר חמותיהן דואגות ללבות אותו תוך הצגת סטראוטיפים פוגעניים על נשים".

     

    • הקמפיין של טיים אאוט (זניט מדיה) להעלאת המודעות לסם האונס, נבחר גם הוא להיות מועמד בשל הסלוגן: "תשמרי על הכוס שלך". ויצו: "הקמפיין מופנה כלפי נשים וצעירות בלבד. אם תשמרי על הכוס שלך, לא תאנסי".

     

    • ולסים, קמפיין עיתון הארץ, שלפי ויצו, "בו מוצג זוג צעיר המקיים יחסי מין בתנוחות שונות ובמהלכם האישה מושווית למוצר צריכה. היא אובייקט מיני, אין לה מה לומר ואינה חשובה. בודקים את 'הביצועים שלה' כמו כל מוצר"

       

    מטוורקינג ועד סלפי

    מויצו נמסר כי "ועדת השיפוט לבחירת אות הקלון סקרה פרסומות ממדיות מגוונות (טלוויזיה, עיתונות, שלטי חוצות ועוד), ומתוך 50 שעלו לקו הגמר דירגה את המבזות ביותר".

     

    בוועדת השיפוט חברות ח"כ מיכל רוזין (מרץ), מנהלת לשעבר של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית; פרופ' חנה הרצוג, ראש התכנית ללימודי נשים ומגדר באוניברסיטת תל אביב, ד"ר רוני הלפרן, ראש התכנית ללימודי מיגדר במכללת בית ברל, שלומית ליר, יו"ר פועלות ברשת, בילי מוסקונה לרמן, עיתונאית, אורית סוליציאנו, מנכ"לית מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, נורית חג'ג', מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית לשעבר ועו"ד עירית גזית, מנהלת מערך הסיוע המשפטי של ויצו.

     

    אחת מחברות וועדת השיפוט היא שרון צ'רקסקי, מנהלת קמפיין אות הקלון של ויצו, שמסרה כי: "הקמפיין רלוונטי מתמיד לאור פרשיות המין שהתרחשו בשנה האחרונה. "היום אנו רואים בכל מקום ייצוגיים פורנוגרפיים, שפעם הנגישות אליהם היתה מוגבלת. קמפיינים שבמרכזם עומדת תנועת ה"טוורקינג", צילומים עצמיים (סלפי) פרובוקטיביים ברשת, קליפים פוגעניים שאנו רואים ב-MTV - הפכו להיות חלק נורמטיבי מהחיים שלנו ואין ספק שהדבר מחלל אלינו כחברה ומעוות את תפיסת המיניות בקרב בני הנוער".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים