שתף קטע נבחר

טויוטה והונדה בקרב היברידי - פערים עצומים

השוואה שנערכה בארה"ב בין מכוניות היברידיות מובילות של שתי היצרניות היפניות, העלתה ממצאים מפתיעים לאחת, ומביכים מאד לאחרת

נתונים מפתיעים בארה"ב, שוק רכבי הכלאיים הגדול בעולם: 32% מבעלי הונדה סיוויק הייבריד נדרשו להחליף את מצבר מערכת הכלאיים, שיעור כשל חריג. ומפתיע עוד יותר בהשוואה לנתוני טויוטה פריוס המתחרה: רק 0.1% מהמכוניות נדרשו לתיקון מסוג זה.

 


אחוז תקלות מערכת כלאיים - הונדה סיוויק מול טויוטה פריוס

אחוז תקלות מערכת כלאיים - הונדה סיוויק מול טויוטה פריוס
שנת דגם הונדה סיוויק טויוטה פריוס
2002 אין נתון 5%
2003 21% 4%
2004 18% 1%
2005 17% 2%
2006 14% 3%
2007 12% 1%
2008 8% 0.5%
2009 30% 0.3%
2010 32% 0.1%

 

את הנתונים המפתיעים מפרסם הקונסומר ריפורטס, מגופי הצרכנים החשובים והמשפיעים בארה"ב. מהם עולה כי לא רק שהסיוויק פחות אמינה, אלא שרמת האמינות שלה אף הולכת ונעשית רעה יותר: בעוד שבין שנת 2005 ל-2008 ירדו שיעור הכשלים במערכת הכלאיים מ-17% ל-8%, בדגמי 2009 ו-2010 הכשלים הופיעו ביותר מ-30% מהמכוניות.

 

הונדה סיוויק הייבריד ()
הונדה סיוויק הייבריד

 

מנגד, הנתונים שדיווחו בעלי מכוניות לקונסומר ריפורטס לגבי טויוטה פריוס, מרשימים בהרבה: שיעור הופעת תקלה במצברי מערכת הכלאיים עומד על 5% בלבד במכוניות משנת 2002, ויורד ל-0.1% בלבד במכוניות מדגמי 2010.

 

טויוטה פריוס ()
טויוטה פריוס

 

בקונסומר ריפורטס מציינים כי אמנם מרבית התקלות הללו מגובות באחריות, אך לא חוסכים ביקורת מהונדה - שגובה ממי שלא מקבל זאת באחריות 3,000 דולר עבור התיקון (כ-10,000 שקל, מחיר דומה לזה הקיים בטויוטה בארה"ב). "אם בעל הרכב צריך לשלם את החשבון או לא", כותבים בקונסומר ריפורטס, "כל מכונית עם שיעור תקלות כה גבוה - במיוחד ברכיב מרכזי - היא כזו שכדאי להימנע מלרכוש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים