שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    עלייה בביקוש להוראה, גם בקרב אקדמאים
    על פי נתוני האגף להכשרת הוראה במשרד החינוך, ב-4 השנים האחרונות חלה עלייה של 37% בקרב הסטודנטים שהסבו מקצוע לתחום ההוראה. סטודנטית: "הפרנסה בכלל לא רעה ויש מקום רב להתפתחות מקצועית"

    שכר נמוך? מקצוע לא מתגמל? מערכת מיושנת ותלמידים חוצפנים? נראה כי חרף התדמית הבעייתית של מערכת החינוך, נרשמה בשנים האחרונות עלייה בביקוש למקצוע ההוראה. זאת, לא רק בקרב סטודנטים לתואר ראשון - אלא גם בקרב בעלי תואר שרוצים לשנות מקצוע.

     

    כתבות נוספות בערוץ הלימודים :

    הסטודנטיות משתלבות בתחום הנדסאות הגז

    האקדמיה ללשון: לא ללימוד משפטים באנגלית

    רוצים תואר? סיימו קורס על הטרדה מינית

     

    על פי נתוני האגף להכשרת הוראה במשרד החינוך, ב-4 השנים האחרונות חלה עלייה של 37% במספר האקדמאים שמסבים את הכשרתם להוראה. מהנתונים עולה כי בעוד שבשנת הלימודים תש"ע (2009-2010), כ-3,774 אקדמאים למדו במכללות לחינוך, בשנת תשע"ד (2013-2014) מספרם כבר עמד על 5,162 סטודנטים.

     

     

    גם מספר הסטודנטים לחינוך שלומדים לתואר ראשון נמצא במגמת עלייה. מנתוני משרד החינוך עולה כי לפני 4 שנים מספר הסטודנטים לחינוך (לא כולל בעלי תואר קודם) עמד על 4,991. כיום הנתון עומד על 5,925 - עלייה של כ-18%.

     

     

    "יש מקצועות שלומדים באוניברסיטה ובטכניון, אך קשה לתרגם אותם לתעסוקה", מסבירה מסדה סטודני, סגנית נשיא המכללה האקדמית לחינוך גורדון חיפה. לדבריה, מדובר בקשת רחבה של תחומים. "מגיעים אלינו סטודנטים ממשאבי אנוש, קרימנולוגיה, לשון, מתמטיקה, ספרות ואפילו מתחום החינוך. אני מאמינה שמי שמגיע במטרה לעשות הסבה מקצועית, עושה זאת לאחר חשיבה מרובה ובאמת רוצה להיות מורה".

     

    "יש הרבה יתרונות בלהיות מורה", היא אומרת. "אפשר להיות יותר עם הילדים, ויש גם אפשרות לשכר גבוה יותר מבעבר באמצעות תוכניות 'עוז לתמורה' ו'אופק חדש'. בנוסף, ישנה גם הכרה בלימודים קודמים למי שמגיע מתחום מדעי החברה, לדוגמא".

     

    "הפרנסה לא רעה כמו שחושבים"

    שרון נוטמן, סטודנטית בתוכנית הסבת אקדמאים להוראה במכללת לוינסקי בתל-אביב, מספרת שמה שהביא אותה לתחום הוא יציבות תעסוקתית. "למדתי תואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה, ואפילו עבדתי בתחום ככתבת באתר תרבות. אבל מדובר בתחום לא יציב, שהתפקידים ההתחלתיים בו הרגישו לי לא בטוחים", היא מודה.

     

    "החלטתי לשלב מתמטיקה, שזה תחום שאני טובה בו, והוראה, לאחר שהייתי מורה מחליפה מספר חודשים", ממשיכה נוטמן, "התואר השני ותעודת ההוראה יימשכו 3 שנים מכיוון שלא הגעתי מתחום לימודי מתמטיקה, אבל אני רואה בזה משהו שישתלב לי נכון בעתיד. בנוסף, משרד החינוך מאוד מעוניין לקלוט מורים למערכת - ויעניק לי במשך שנתיים מלגה של 15 אלף שקל. כמו כן, אקבל החזרים על שכר הלימוד".

     

    אורטל בוקריס, שלומדת במכללה האקדמית גורדון בחיפה, מחזקת את הדברים. "עם התואר הראשון שלי בקרימינולוגיה לא מצאתי ממש תעסוקה", היא אומרת. לדבריה, רק המשך לתואר שני היה מגדיל את הסיכויים. "חשבתי על משהו פרקטי יותר - תמיד צריך מורים וגם אמא שלי מורה, כך שאני יודעת מה זה", היא אומרת.

     

    "אני לא מחפשת להיות המפרנסת העיקרית בבית, אני רוצה להיות עם הילדים בחופשות וגם הפרנסה בכלל לא רעה כמו שחושבים", מסכמת בוקריס, "טווח האפשרויות בתחום רחב ואני חושבת להתפתח לכיוון של עיסוק עם נוער בסיכון בעתיד".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים