שתף קטע נבחר

Watch_dogs: משחק, פורץ, דרך

האנשים שהביאו לכם את ההיסטוריה עם אססינס קריד הולכים הפעם על ההווה עם משחק עולם פתוח ענק. הנושאים: האח הגדול, פרטיות, מידע וטרור סייבר. האמצעים: מכוניות מהירות, גאדג׳טים ונשק. סקירה ראשונית

חברת יוביסופט מוציאה היום (ג') בכל העולם (כולל ישראל) את Watch_dogs, משחק אקשן-הרפתקאות בעולם פתוח. המשחק, שזמין לכל הפלטפורמות - PC וקונסולות דור ישן וחדש, מציג סיפור שמתרחש בשיקגו בעתיד הקרוב, ועוסק בהאקר שיוצא למסע נקמה. יש בו שילוב של נהיגה, ירי והתגנבות ושליטה במכשירים מרחוק. 150 מיליון דולר ו-5 שנות עבודה עושים את Watch_dogs לאחד מהיקרים והמושקעים בכל הזמנים. מוקדם לומר אם הוא גם אחד הגדולים. בינתיים, אחרי כמה ימים של משחק (על PS4) בטוח לומר שהוא משחק מצוין.

 

 

זה מתחיל בעולם שלו - שהוא שטח ענק מודרני, עירוני. פרופורציות? אז השיקגו של Watch_dogs יותר גדולה ומפורטת מהקאריביים של אססינס קריד 4, יותר מלוטשת מסיאטל של אינפיימוס 3 והרבה יותר מעניינת ומגוונת מלוס אנג'לס הבדיונית של 5 GTA.

 

Watch_dogs גם לקח הרבה מחלק המשחקים הנ"ל. מאחיו הצעיר, אססינס קריד, של אותה חברה, את המבט, הריצה ואת מכניקת ההתגנבות. המנוע שלו, ישמש לבטח גם למשחקים הבאים של הסדרה. מ-GTA הוא לוקח את הנהיגה ואת צורת הלחימה. רכיבי השליטה בטכנולוגיה חדשים לחלוטין.

 

 

סיפור

כרגיל ביוביסופט, יש משהו שהם רוצים לומר לגבי משהו. אם באססינס קריד זה רעיון לגבי היסטוריה ומיתוסים הפעם אנחנו מדברים על מכשירים ועל השליטה הטכנולוגית בחיינו תוך אובדן הפרטיות. הגיבור שלנו איידן חי בזמן בו חברת אבטחה אחת מחזיקה במידע על כל תושבי העיר, שמצידם ממשיכים ככל הנראה לתת מידע לאותה רשות עירונית, באופן וולנטארי. עתיד קרוב, כן? איידן מבחינתו מנצל את היותו האקר ידוע לשמצה שנוהג מהר, יורה, פורץ, רץ ובעיקר מחפש נקמה במי שפגע בעבר משפחתו וכעת חטפו את אחותו (אני גם לא יודע עדיין). באופן אישי אני לא נקשרתי לדמות הראשית ועדיין לא התחברתי לאג'נדה שלו - אולי זה עוד יקרה. בינתיים הסיפור קלישאי מעט, נקווה שיהיה יותר רגש בהמשך.

 

אקשן

המשימות הראשיות (הקמפיין), יתחילו בדרך כלל במכונית אותה נשיג בדרך המקובלת, שהיא תלישת אנשים מהמכונית שלהם וזריקתם על הכביש. חידוש: אפשר גם להזמין רכב בטלפון, אם אתם כאלה.

 

 

כלי הרכב בהם ננהג הם בין השאר אופנועי כביש ושטח, סירת מנוע, משאיות, טנדרים מכוניות ספורט, מכוניות שרירים אמריקאיות (כמו מוסטאנג), מכוניות אקזוטיות (למבורגיני) והנקודה הישראלית: המון מכוניות שנראות כמו מיצובישי לאנסר.

 

מכניקת הנהיגה יותר ריאליסטית מ-GTA, במובן שהמכוניות עשויות להיכנס להיגוי יתר או תת היגוי. מצד שני הן מתפוצצות יותר, ובמקרה של התנגשות המכונית האיטית יותר תעוף כמה מטרים באוויר בצורה לא הגיונית. ניכר שהרצון הוא לייצר חוייה ארקיידית יותר. התוספת הטכנולוגית - אנחנו פורצים באמצעות הסלולרי של המשחק לרמזורים. כך, נוכל לזמן אור ירוק עבורנו ולנטרל את הרמזורים כדי לגרום להתנגשויות של אויבים שאנחנו רודפים אחריהם.

 

 

חניתי באמצע הגשר. מותר לי אני הגיבור ()
חניתי באמצע הגשר. מותר לי אני הגיבור

מכניקת ההתגנבות והירי מבקשת מאיתנו בעיקר להתחבא מאחורי מקומות מחסה ולצלוף. לא קשה במיוחד, לפחות בהתחלה. ויש גם כמובן זמן קליע. נראה שאסור להוציא משחק בלי. התקיפה מקרוב היא באמצעות אלה נפתחת ואינה מצריכה זריזות אצבעות - קצת חסר.

 

למשימה הראשונה קוראים "אח גדול". נו מה ()
למשימה הראשונה קוראים "אח גדול". נו מה

 

הרכיב החדשני - הפריצה, מתנהלת כך: נניח שיש דלת שעלינו לפתוח. השיטה תהיה שבאמצעות לחיצה ארוכה נשלוט במצלמת מעקב, ממנה נעבור למצלמה אחרת, משם לשרת, ומשם בכמה מהלכים נפתח את הדלת. נוכל גם להפעיל מרחוק אזעקה של מכונית כדי למשוך את תשומת לב השומרים וגם לפוצץ ציוד מרחוק. ענייני המחשבים פותחים לנו עוד דרך להשתלטות על מתחמים ורצח שומרים - וניתן לשלב את העניין עם תקיפה מסורתית יותר ברימונים ורובה ציד.

 

 

משימות הצד כוללות הגעה מהירה מנקודה לנקוה ושחק אוגמנטד ריאליטי שמתרחש בתוך המשחק. זה שנון, זה כיף. הלוואי שיום אחד בתוך המשחק שבתוך המשחק יהיה משחק.

 

 

אריזה

המשחק הזה, לפחות על הסוני PS4 נראה מצוין. אולי הטוב ביותר אי פעם לקונסולה. זה כולל את הרקע, האור והצל, הפרטים, המהירות והסאונד.

 

ברמה האמנותית, קצת חסר לי אופי אפלולי יותר בעיר. גם הקטעים הסינמטיים אינם מעניינים מספיק. יכול להיות שזה קשור בדמות הראשית המעט עצית (קיאנו ריבס כזה). ישנן גם קלישאות ודמויות מעט חלולות ולא מעניינות, והרעים לא מפחידים (למרות שמצוירים מצוין).

 

אבל בכל מקרה - כן

הסיפור והעברתו יוצרים מעט קשיים, במיוחד שזה בצירוף עם המשחקיות שהיא אמנם סוחפת אבל חדשנית ולא מוכרת. זה אומר בעיקר שלאחר כמה ימים של התנסות, הדבר שהכי חשוב לי להגיד הוא: צריך כמה ימים להתנסות. המשחק הזה מתניע לאט. משהו כמו שלושה ימים. אחריהם לא תוכלו להניח את השלט מהיד.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים