שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רכבת ישראל: צריכים לשירותים? רדו לתחנה

    כאשר החליטה מ' לעלות על הרכבת של יום חמישי בצהריים, ידעה כי מדובר בשעות הלחץ הקשה ביותר בקרונות הרגילים ולכן רכשה כרטיס בקרון שמור. זה לא עזר לה כשנדרשה לשירותים, אבל זה כן סידר לה מפגש עם דיילת לא חביבה. הנהלת הרכבת: מתנצלים, נמנע הישנות מקרים דומים

    יום חמישי ברכבת ישראל הוא יום החיילים, אלה שממש מעוניינים להגיע הביתה לסוף שבוע של מנוחה. כל נוסע רכבת יודע את זה, וגם הנהלת הרכבת מודעת לעומס יוצא הדופן. ולכן, בצעד מתחשב להפליא החליטה הנהלת רכבת ישראל להעמיד לרשות המתעניינים שני קרונות שמורים - בתוספת למחיר הכרטיס כמובן. בקרונות המיועדים והמרווחים יחסית, נאסר על שיחות בטלפונים סלולאריים, והישיבה בהם מותנית ברכישה מוקדמת של כרטיסים. בפשטות - קרונות שחיילים לא ימצאו בהם עניין מיוחד וממילא ספק אם יוכלו לשמור לעצמם מקום בהם.

     

     

     

    נוסעים רבים נערכים מראש לקראת נסיעת רכבת בימים הלחוצים, בעיקר ראשון בבוקר וחמישי משעות הצהריים. כולל מ' שעלתה על רכבת לנהרייה, זו שנטשה את הרציף בתחנת השלום-תל אביב ב-11:14. מ', בשלבי הריון מתקדמים, מכירה את הלחץ של חמישי בצהריים, ולכן רכשה כנדרש כרטיס בקרון השמור. הרכבת יצאה לדרכה ולאחר דקות ספורות, ביקשה מ' ללכת לתא השירותים. אלא שכאן נכונה לה הפתעה: הדיילת הממונה על הקרונות השמורים, הודיעה לה כי השירותים אינם שמישים. כאשר תהתה מ' מה עליה לעשות, ענתה הדיילת "מה את רוצה שאעשה, שאתקן את השירותים בעצמי? חוץ מזה, הדלת נעולה. תלכי לקרונות אחרים".

     

    מכיוון שאירוע בו השירותים נעולים ולא שמישים ברכבת אינו נדיר, שאלה מ' האם אין על הרכבת טכנאי כונן, ונענתה בחיוב. אלא שכאן ציפתה לה הפתעה נוספת. כאשר ביקשה מהדיילת לקרוא לו כדי לפתור את הבעיה, נענתה כי "אין לי איך, ובכל מקרה הוא לא יוכל להגיע עם כל האנשים שעומדים במעבר".

     

    למ' התשובות האלה לא הועילו כמובן, ולכן ניסתה לפלס את דרכה בעצמה לשירותים בקרון אחר. שם המתינה לה הפתעה נוספת - גם השירותים האלה לא היו שמישים. בלית ברירה ניסתה לפלס דרך לקרון הבא, ואז גילתה כי הדיילת צדקה לפחות בפרט אחד - אכן, אין כל סיכוי לעבור בשל עומס הנוסעים בקרונות, ואין כל סיכוי כי תצליח להגיע לשירותים בקרון השלישי - בהנחה כמובן שאלה יהיו תקינים.

     

    "לא הייתה לי ברירה ונאלצתי לרדת מהרכבת מספר תחנות לפני היעד", סיפרה ל-ynet. "ברכבת אולי לא מודעים לכך, אבל אישה בהריון לא ממש יכולה להתאפק. אחרים בחרו להישאר ולסבול, לי לא הייתה את הפריבילגיה הזו. כמובן שגם איחרתי לפגישה מתוכננת. האמת, שירותים נעולים אינם סוף העולם, אבל תא שירותים תקין בקרון רכבת הוא שירות בסיסי. ומה לעשות, הוא הופך לבסיסי ומובן מאליו עוד יותר כאשר אתה משלם תוספת על כרטיס כדי לנסוע בנוחות. ולא פחות חשוב, מה שמפריע עוד יותר היא תגובתה של הדיילת. זו נמצאת שם כדי לשמור על התנהגות הולמת מצד נוסעים בקרונות שמורים, אבל ראוי שהיחס הזה יהיה הדדי. במקרה הזה - הוא לא היה".

     

    מרכבת ישראל נמסר: "אנו מתנצלים בפני הלקוחה על עוגמת הנפש שנגרמה לה ונבצע בדיקה בנושא על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. נציין כי לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל, אשר יכנס לתוקף בעוד כשבועיים, כולל הגדלה משמעותית של כמות הרכבות והיצע המושבים, במטרה לצמצם את העומסים ולשפר את השירות לנוסעינו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קרון שמור - לא מבטיח שירותים תקינים
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים