שתף קטע נבחר

מיכאל שומאכר התעורר ועזב את בית החולים

כנגד כל הציפיות. מיכאל שומאכר ששכב במחלקת טיפול נמרץ במשך מספר חודשים, התעורר ושוחרר מבית החולים בו אושפז, כשהוא מגיב למגע ולקולות

מיכאל שומאכר יצא מתרדמת ושוחרר מבית החולים. כמעט שבעה חודשים מאז תאונת סקי הקשה בה נפגע מיכאל שומאכר באופן קריטי בראשו, מאשרת כעת המנהלת האישית של נהג העבר, סבינה קאם, כי הוא שוחרר ועושה דרכו למרפאה פרטית לצורך המשך השיקום.

 

מיכאל שומאכר נפגע בראשו בחודש דצמבר 2013 בזמן שגלש באתר הסקי מריבל, צרפת. למרות שחבש קסדה, הוגדרו הפגיעות בראשו כאנושות. מיד כאשר הגיע לבית החולים הוכנס לתרדמת יזומה, ממנה התקשו עד עתה רופאיו להוציאו.

 

מיכאל שומאכר. יצא מתרדמת - ומבית החולים (צילום: AFP)
מיכאל שומאכר. יצא מתרדמת - ומבית החולים(צילום: AFP)

 

קאם פרסמה היום את ההודעה גם בשם משפחתו של שומאכר, והסבירה כי נהג המירוץ שוחרר מהיחידה לטיפול נמרץ ומבית החולים בגרנובל, כאשר הוא אינו שרוי בתרדמת. ההודעה לא מפרטת מהו מצבו המדויק של שומאכר כעת או לאן הוא נלקח על-ידי משפחתו. עם זאת התקשורת מדווחת כי שומאכר הועבר למרפאת שיקום שפרטים אודותיה אינם ידועים.

 

"מיכאל עזב את ביה"ח גרנובל כדי להמשיך את שלב ההחלמה הממושך. הוא לא בתרדמת יותר ומשפחתו רוצה להודות לכל רופאיו, אחיותיו ולמטפליו בגרנובל, כמו גם לכוחות החילוץ שטיפלו בו במקום התאונה. "המשפחה גם רוצה להודות לכל האנשים ששלחו איחולי החלמה למיכאל. אנחנו בטוחים שזה עזר לו".

 

על פי ההודעה, שומאכר מסוגל כבר לתקשר עם סביבתו, ובעיקר אשתו קורינה (45) וילדיו. לאחר חודשים ארוכים בהם היה במצב קריטי, מצבו נחשב כעת יציב מספיק והוא אינו זקוק לעזרת המומחים בגרנובל. יש להזכיר כי מומחי פגיעות ראש קבעו בעבר כי הזמן הארוך שבו מצוי שומאכר בתרדמת, שולל אפשרות שיחזור לתפקד באופן מלא גם אם יתעורר ויחזור לתקשר עם הסביבה.

 

הקריירה של הגדול מכולם בפורמולה 1:

  • מספר אליפויות עולם: 7
  • מספר מירוצי פורמולה 1: 307
  • מספר ניצחונות: 91
  • מספר פודיומים (מקומות 3-1): 155
  • מספר זינוקים מהעמדה הבכירה: 68
  • נקודות אליפות בקריירה: 1566
  • קבוצות בהן התחרה: ג'ורדן, בנטון, פרארי, מרצדס

 

ההיסטוריה של הנהג המושלם

מיכאל שומאכר נולד ב-3 בינואר 1969 בעיר הורת' שבגרמניה, לאב פועל בניין ולאם עקרת בית. בגיל ארבע אביו הסב את מכונית הפדלים שלו לרכב ממונע, ולאחר מכן הוריו רשמו אותו ללימודי נהיגה בקארט - שם הפך לנהג הצעיר בתולדות מועדון הקארטינג. בגיל שש כבר זכה באליפות המועדון - ובגיל 12 נרשם רשמית כנהג מירוץ בלוקסמבורג - משום שגיל הרישיון המינימלי בגרמניה עמד על 14 שנים.

 

בשנת 1988 החל את קריירת המירוץ במכוניות חד-מושביות של פורד, וטיפס במהרה בדרגות הספורט. את קריירת הפורמולה 1 המפוארת החל בשנת 1991, ובמהלכה שבר כמעט כל שיא אפשרי. הוא ניצח במספר המירוצים הגדול ביותר (91), זכה ביותר אליפויות מכל נהג אחר (7), קבע את הזמן המהיר ביותר בהקפות הדירוג 68 פעמים וניצח במספרים שאיש לא הצליח - וספק אם יצליח - לשפר.

 

שומאכר יצר לאורך ימיו בפורמולה 1 מחלוקת רבה סביב דמותו כספורטאי, בין היתר עקב היותו נהג חסר פשרות ואגרסיבי. אחד מהמקרים המפורסמים ביותר, אירע בשנת 1994 במירוץ האחרון של העונה באוסטרליה. שומאכר הוביל אז על-פני יריבו דיימון היל בנקודה אחת בטבלת אליפות הנהגים. בהקפה ה-35 איבד שליטה במכונית ופגע בגדר בטיחות, תוך שהוא גורם לנזק למכוניתו.

 

שומאכר הצליח לשוב למסלול, אך עם מכונית איטית ופגומה. בשלב זה היל התקרב וניסה לעקוף, אך שומאכר חסם אותו והשניים התנגשו - מה שחייב את שני הנהגים לפרוש מהמירוץ. התנגשות זו הובילה לכך ששומאכר זכה באליפות בפער של נקודה, למורת רוחם של חלק ממעריצי הספורט, שראו בכך מהלך לא תקין. עם זאת, הנהלת המירוץ והמרשלים במסלול לא מצאו ראיות להתנהגות לא נאותה.

 

חיים על הקצה

היסטוריית הנהיגה של שומאכר רצופה באירועים קשים ותאונות מסמרות שיער. בשנים 1995 ו-1998 ניצל משתי תאונות קשות במהלך מירוץ, ובתאונה שלישית שבר את רגלו במהלך מירוץ שנערך בסילברסטון, אנגליה. בתקשורת הגרמנית ציין שדר הספורט פליקס גורנר, כי אופיו של שומאכר מסביר מידת הסיכון שלקח בכל תחום של חייו. לדבריו, "הוא רצה את דחף האדרנלין, היה בו צורך לבחון את גבולותיו.

 

בשנת 2006 הודיע על פרישה מהספורט, ועזב את קבוצת פרארי אותה סייע להשיב לימיה הטובים ביותר לאחר שנות דשדוש ארוכות. משם עבר להשתתף בענפי ספורט אחרים ברמות מקצועיות שונות, בהן גם מירוצי אופנועים. שם הפגין יכולת גבוהה, אך גם סבל מפציעה חמורה במהלך עונת 2009.

 

פציעה זו עיכבה את חזרתו לפורמולה 1, כמחליף לנהג פרארי באותם ימים, פיליפה מאסה. זה האחרון נפצע במהלך מירוץ פורמולה 1 בגלל כשל במתלה, וטרם פציעתו שומאכר היה אמור למלא את מקומו. לבסוף, לאחר החלמתו חזר להתחרות עם קבוצת מרצדס, אך לא בהצלחה יתרה. בשנת 2012 הודיע על פרישה סופית מהענף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים