שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    shutterstock
    הקוביות של ליאור כלפון: כמה רזה עד עכשיו?
    אחרי שהשמין לצורך תפקידו בעונה האחרונה של "רמזור", הבין ליאור כלפון שהצילומים הסתיימו אבל השומן נשאר סביב המותניים. ynet מלווה אותו בדרך למראה שרירי וחטוב - ובעיקר לבטן שטוחה. כמה הוא שוקל עכשיו?

    "איזה יופי אתה נראה!" ו"איך רזית?" הן שתי המחמאות הנפוצות שליאור כלפון מקבל בימים אלה מצופי "רמזור" שפוגשים אותו ברחוב. ההפתעה שלהם נובעת מהפער בין הגרוש המוזנח, הכרסתן עם השיער המדובלל שהם רואים על מסך הטלוויזיה ובין המציאות: חטוב, רזה ובעיקר אתלטי.

     

    אבל השיפור החיצוני הוא רק הבונוס. את תחושת הסיפוק האמיתי כלפון שואב מהתפוגגותם של כאבי הגב הכרוניים שמהם סבל ומתחושת החיוניות והקלילות שהכושר מקנה לו.

     

     

    הדרך של ליאור כלפון לכושר:

     

    לפני חודש לקח כלפון על עצמו משימה: להיפטר מ-14 קילוגרמים עודפים ולהפוך לשרירי יותר, בעיקר באזור הבטן הרופסת. אמר ועשה. שלוש פעמים בשבוע הוא מתייצב במכון הכושר גו אקטיב בקיסריה, שם ממתינים לו מאמן אישי ותזונאית שהכינו תוכנית אימונים ותזונה שיכולה בהחלט להתאים לכל אחד מאיתנו.

    השיפור החיצוני הוא רק הבונוס. כלפון מתאמן (צילום: באדיבות גו אקטיב) (צילום: באדיבות גו אקטיב)
    השיפור החיצוני הוא רק הבונוס. כלפון מתאמן(צילום: באדיבות גו אקטיב)
     

    תוכנית האימונים של ליאור כלפון

    כשמאמן הכושר אסף אדרי פגש לראשונה את כלפון משקלו היה 95 קילו, אחוז השומן בגופו עמד על 25.6 ומסת השריר שלו הייתה 39 קילו. "בניתי לו שישה אימונים בשבוע, שלושה מהם איתי ושלושה שהוא מבצע באופן עצמאי", מספר אדרי. "בשלושת האימונים שהוא איתי אנחנו עובדים על כוח ועל אימוני דופק מואץ. אנו פותחים ב-15 דקות של אימון מחזורי, שמעלה את הדופק ומחמם את המפרקים. בחלק הזה יש למשל שכיבות סמיכה, דקה ריצה ועליות מתח".

     

    החלק השני הוא אימון כוח, שבמהלכו מרים כלפון משקולות במשך כ-30 דקות. כל סט מורכב מ-15 חזרות, כאשר המשקל נשאר סטטי.

     

    "בתרגיל לחיצת חזה כנגד מוט ליאור מצליח להדוף 40 קילו בשלושה סטים", מספר אדרי. "החלטתי לא להכביד עליו עם משקל שיביא אותו לגבול היכולת, כי זו הפעם הראשונה שבה הוא מתאמן באופן סדיר בחדר הכושר והגוף יכול להגיב למאמץ יתר בדלקות באזור המפרקים".

     

    החלק השלישי של האימון מורכב מתרגילי בטן שנמשכים כחמש דקות אינטנסיביות ללא הפסקות. ולקינוח: עשר דקות של מתיחות וגמישות. "אני מותח אותו ידנית", מסביר אדרי. "כל שריר שהתכווץ במהלך האימון צריך בשלב הזה להתארך. חשוב מאוד לבצע מתיחות בסוף אימון, משום שהדבר מונע פציעות. ככל שתהיו יותר גמישים תסבלו פחות פציעות אימונים".

     

    בשלושת האימונים שליאור מבצע בביתו הוא פוסע על הליכון כארבעים דקות בכל פעם ומגיע לדופק מקסימלי של 140 לכל אורך הצעידה. במסגרת שיעורי הבית כלפון מחליף לעתים את הצעידה על ההליכון ברכיבה על אופניים למרחק של 20 קילומטר.

     

    לרזות בלי לאבד שריר

    בשקילה שנייה שהתבצעה כחודש לאחר תחילת האימונים, שקל כלפון 89.6 קילו. אחוז השומן בגופו ירד ל-20.7 ומסת השריר עלתה ל-40.2 קילו. "הקושי הגדול של כל מתאמן הוא לרדת באחוז השומן ולעלות במסת השריר בו זמנית, וליאור הצליח לעשות זאת", מסביר המאמן. "שריר שוקל פי שלושה משומן, ולמרות זאת הוא ירד במשקל בצורה יפה. היעד שלנו הוא להגיע ל-15% שומן ובו בזמן לשמר את מסת השריר".

     

    "רוב הדיאטות שאנשים עושים מניבות ירידה מהירה במשקל על חשבון מסת השריר. החוכמה היא לשמר את השריר ולרדת באחוז השומן", אומרת ענבל בלוג, התזונאית הראשית של רשת גו אקטיב שמלווה את כלפון.

     

    במהלך אימון התנגדות השריר עובר פירוק, לכן יש צורך בתגבור של חלבון בתזונה כדי לבנות את השריר. העובדה שכלפון צמחוני וגם מתאמן באינטנסיביות דרשה מבלוג למצוא מענה לכמות החלבונים הנדרשת מבלי לצרוך אותם מהחי. "יש כל מיני סוגים של צמחונים", אומרת בלוג, "וליאור ספציפית אמנם לא אוכל מוצרי בשר וחלב ניגר, אך הוא אוכל יוגורטים, טונה וביצים, לכן המגוון גדול יחסית. הדגש היה על הכנסת חלבון לכל ארוחה: בבוקר, למשל, פנקייק שיבולת שועל שכולל גם ביצה וחלב סויה, או ארוחה ישראלית עם שתי ביצים, ירקות, לחם וגבינה.

     

    "בארוחת הצהריים המלצתי לאכול קטניות עם ירקות ופחמימות עשירות בסיבים, ובארוחת הערב שתי פרוסות לחם עם קוטג' וביצה או טונה".

     

    כלפון ציין בפני התזונאית שהוא חש צורך לנשנש בלילה. "לא פסלנו את האפשרות לאכול בלילה", היא אומרת, "אבל נתנו לו אפשרויות בריאות יותר כמו אדממה, גרגירי חומוס או פרוסת לחם עם ממרח". בנוגע להרגל שלו לשלב סחוג עתיר נתרן בכל ארוחה, הומלץ לו לצמצם את הכמויות או להכין סחוג ביתי.

     

    כלפון זכה בהמלצות נוספות לתכנון סדר היום התזונתי, ובעיקר לדאוג לכך שיהיה לו אוכל זמין בתיק, כמו יוגורט, פירות יבשים או שקדים - עד שיגיע לאכול בצורה מסודרת.

     

     (צילום: שני חלפון) (צילום: שני חלפון)
    (צילום: שני חלפון)

     

    "ההתמדה היא הקשה ביותר"

    את הנדבך האחרון בתהליך השינוי שכלפון עובר מספק התרפיסט שלו, יניב לוינסקי, המטפל בו פעם בשבוע בעיסוי ובמתיחות שמטרתן לאושש את הגוף ולהכין אותו לאימון הבא. לוינסקי מייחס חשיבות רבה לטיפול בגוף ובתחזוקתו: "ככל שאנו דורשים יותר מהגוף ומביאים אותו למצבי קיצון, כך עולה החשיבות של תמיכה ומעקב באמצעות טיפול מקצועי ותזונה מותאמת", הוא אומר.

     

    "אני כרגע באמצע התהליך והדרך עוד ארוכה", אומר כלפון בעצמו, "על אחת כמה וכמה כשמדי ערב משודר המונדיאל. אבל אני נחוש ומרגיש מחויב לתהליך. נכון, אין לי עדיין קוביות בבטן – אבל היא כבר די שטוחה, ובמקביל שרירי הליבה שלי התחזקו משמעותית, מה שמאפשר לי לעבור מישיבה לעמידה בלי להיאנח בכאב. למרות שזה נשמע די שטחי, השינוי הזה מאוד משמח אותי".

     

    איך תדע שהשגת את מטרתך?

    "אני כבר יודע שהשגתי את מטרתי בעצם ההתמדה בתהליך. זה הקושי הגדול ביותר. אני אמנם רואה שינויים פיזיים בגוף, אבל מבין שיש עוד דרך ארוכה כי חיטוב לוקח זמן והרבה עבודה. ילדותי ככל שזה יהיה, אני מרים את החולצה בכל בוקר ומקווה לראות כבר את הקוביות במקום העיגולים שיש לי עדיין בבטן".

     

    מה למדת על עצמך עד כה?

    "למדתי בעיקר על כוח הרצון וכמה הכל נמצא בראש שלנו. ההתגברות על הקושי לקום מוקדם בבוקר וישר לעבוד קשה על הגוף היא לא פשוטה, והמון פעמים שאלתי את עצמי למה אני צריך את השטות הזו. מבט חטוף בראי נותן לי חזרה את המוטיבציה.

     

    "בתהליך הזה כל הערה טובה וכל תמיכה, אפילו הקטנה ביותר, מאוד חשובה לי. אני משתדל ללמוד ולשאול המון שאלות. אני קורא  באינטרנט על נושאים שקשורים לתהליך ומנסה ליישם אצלי".

     

    ynet בשיתוף רשת מועדוני הכושר גו אקטיב מלווים את ליאור כלפון בתהליך השינוי




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: באדיבות גו אקטיב
    מחפש את הקוביות בבטן. ליאור כלפון
    צילום: באדיבות גו אקטיב
    מומלצים