שתף קטע נבחר

רישיון הרכיבה מתעדכן, אבל לא לגמרי

משרד התחבורה מעדכן חלקית את רישיונות הנהיגה לרוכבי דו-גלגלי בישראל, ומתאים אותם - באיחור רב - במידת מה לתקינה האירופית. יישור קו מלא עם אירופה צפוי רק בעוד שנתיים

מוטב מאוחר מלעולם לא? בדרך כלל כן, כמו במקרה התיקון החלקי והמאוחר של דרגות רישיונות רכיבה. החל ממחר (יום ג', 15.7) יכולים בעלי רישיון רכיבה מסוג A1 לרכוב על אופנועים בהספק מנוע של 47.5 כ"ס (35 קילווט). לפי משרד התחבורה, בכך מיישרת ישראל קו עם שינוי דרגות הרישוי שהונהג באירופה לפני כשנה וחצי - ינואר 2013. במילים אחרות, רוכבים בעלי רישיון בסיסי שרשאים היו לרכוב רק על אופנועים עם מנוע בהספק 34 כ"ס (25 קילוואט), יכולים ליהנות מעתה מהיצע רחב ומעניין הרבה יותר, בדיוק כמו חבריהם במדינות אירופה השונות. היצע שהותאם - במידה רבה - ממילא לשינוי זה על-ידי יצרניות האופנועים.

 

לא בוער לנו כלום

כדאי אולי להרחיב מעט בנושא רישיונות הרכיבה, לטובת מי שאינו בעניינים. אחרי הכל, מדינת ישראל אמורה לאמץ - לפחות בתחום התחבורה - את התקנות המקובלות באירופה, או כך לפחות היא מצהירה. ובכל זאת, שינויי שהתבצעו שם, מגיעים אלינו באיחור לא ברור. שכן כדאי לזכור כי אותם שינויי דרגות רישיון הנכנסים לתוקף מחר, יושמו באירופה כבר בינואר 2013. ואם חשבתם שלמשרד התחבורה לא היה מספיק זמן ליישם את השינוי, הרי שלא כך הדבר. שכן כפי שחשף בעבר בני ברק, מסמכי שינוי דרגות הרישיון לכל כלי הרכב, נוסחו לפני כמעט שמונה שנים (דצמבר 2006) והועברו לאחר מכן לכל המדינות הרלבנטיות - כולל ישראל. המטרה: התארגנות מסודרת, רצינית וברורה לכל. בכל מדינות אירופה לא נרשמו בעיות. אצלנו כן.

 

בשיחה עם ynet אמר חנניה אפנג'ר, מנהל מחוז באר שבע והדרום באגף הרישוי, כי השינוי שיכנס לתוקפו מחר אינו מלא עדיין, וכי חלקו השני צפוי להתבצע בעוד כשנתיים. עוד אמר כי גם כך, סוגי הרישיון הישראלי אינם מקבילים בדיוק לאלה האירופאים. "מדינות אירופה עומדות לערוך שינויים נרחבים בדרגות רישיון הנהיגה לכל סוגי כלי הרכב בעוד כשנתיים. משמעות התאמה מלאה של הרישיונות הנוכחים לאלה האירופאים היא כחמישה מיליון שקלים נוספים שיש להקיע בפרויקט. העדפנו להמתין עד סבב השינויים הבא ורק אז ליישר קו באופן מלא עבור הרוכבים, ולחסוך בך את עלויות הכנת רישיונות חדשים לכל הרוכבים".

 

לדברי אפנג'ר, המשמעות היא כי בעוד שנתיים תהפוך דרגת רישיון A1 (ממחר עד 47.5 כ"ס) לדרגה A2 כפי שמקובל באירופה, ואילו A1 תתאים לרוכבים המוגבלים ל-14.6 כ"ס. כדי להפוך את העסק למסובך עוד יותר, אם לא איבדתם את הכיוון עד עתה, דרגה A1 המאפשרת לרכוב על אופנועים בהספק של 47.5 כ"ס נכנסת מחר לתוקף למשך שנתיים בלבד. דרגה A תאפשר רכיבה ללא הגבלת הספק.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי סיווג מחדש ברישיון הרכב לפי סוג האופנוע וההספק, עודכנו אוטומטית על-ידי משרד התחבורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים