שתף קטע נבחר

לגלות את ביה"ס מחדש: חופש גדול אחר

פתחנו את ביה"ס של הקיץ בתקווה לימים מלאי שמחה, שקט ורוגע, בו כל תלמיד יוכל להתוודע לתחומים שונים שאינם חלק מהיומיום שלו, בו יוכל לחשוף את כישרונותיו וכישוריו ולא בהיבט הלימודי. לצערנו, המציאות השתנתה והימים היו לימי חירום - טור אישי על חופש גדול אחר

האחד ביולי היה שונה בשנה זאת מבכל שנה אחרת. האחד ביולי קיבל משמעות שונה כשחדל להיות היום הראשון לחופשה והיה ליום הראשון לפתיחת בית הספר של הקיץ. במקום השקט האופף את מסדרונות בית הספר באחד ביולי, נשמעו קולות ילדים הממלאים את ההיכל, קולותיהם ושחוקם של תלמידי כיתות א'-ב' שבחרו לבוא אל ביה"ס של הקיץ.

 

  • מה עושים כדי לא להשתעמם בממ"ד? הצטרפו אלינו לעמוד החופש הגדול של ynet ותגלו

 

כמאתיים תלמידים המשיכו לפקוד את ביה"ס והגיעו מלאי ציפיות ועם זאת מלאי תהיות על מהותו של השם החדש - ביה"ס של הקיץ. ילדים שאך יום קודם סיימו את שנת הלימודים הגיעו בשמחה אל ביה"ס כאילו לא הסתיימה שנה. בתפיסתם את המושג בית ספר, היו מהם שציפו ללמוד חשבון ועברית ושאר מקצועות ואף להכין שיעורי בית. היו שציפו לחוויה אחרת מסוג "קייטנות הקיץ" אותה שימרו בזיכרונם מתוך ניסיונם האישי.

 

פתחנו את ביה"ס של הקיץ בתקווה לימים מלאי שמחה, שקט ורוגע, בו כל תלמיד יוכל להתוודע לתחומים שונים שאינם חלק מהיומיום שלו, בו יוכל לחשוף את כישרונותיו וכישוריו ולא בהיבט הלימודי. לצערנו, המציאות השתנתה והימים היו לימי חירום. נדמה כי דווקא ביה"ס של הקיץ היה למקום מרגיע ומחזק המהווה סביבה מוגנת ומכילה התורמת לחוסן האישי של כל תלמיד כשהמורים מהווים משענת איתנה ומקור כוח עבור תלמידיהם. כך תלמידת כיתה א': "יותר כיף לי להיות במקלט עם החברים והמורה שלי מאשר עם המשפחה שלי". ביה"ס של הקיץ מאפשר לילדים לקרוא דרור לכישוריהם, מהווה מצע רחב לטיפוח כישרונותיהם וליצירת קשרים בינאישיים וחברויות חדשות בקשת רב גילית.

 

ידידות חדשה

פגשנו את ילדינו בהיבטים נוספים של אישיותם ויכולנו להתבונן במבט רחב יותר על הילד-האדם - התלמיד. המפגש יצר הזדמנות גם עבור התלמידים להכיר צדדים אחרים באישיותם של מוריהם. הידידות שנרקמה במהלך השנה בין הילדים, בינם לבין עצמם, בין הילדים למוריהם הלכה והעמיקה במהלך החופשה ומשעה שהחל מבצע "צוק איתן" ונשמע קול האזעקות המפלחות את האוויר קיבל המושג "קיץ של ידידות" משנה תוקף.

 

עם תחילת המבצע פחת מספר הילדים שהגיעו לביה"ס אך למרבה הפלא, דווקא עם התגברות הירי והאזעקות, הלך מספרם ועלה. ראינו בכך עדות לאמון של ההורים בביה"ס ובמורות המלוות את ילדיהם. גם כשההורים הביעו חשש להביא את ילדיהם, התעקשו אלה לבוא אל ביה"ס ולהמשיך בפעילויות החווייתיות, המהנות והמגוונות ובעיקר לחוות את אווירת ה"יחד" והצוותא שנוצרה בקבוצות השונות. השמחה לה ציפינו וקיווינו בתחילת החופשה ניכרת גם עתה על פני הילדים הממלאים אף אותנו, צוותי החינוך, באושר גדול, על אף המציאות שנכפתה עלינו ואולי עתה עוד יותר מכול. משורר מזמורי תהילים היטיב לתאר זאת במזמור ח' 3: "מפי עוללים ויונקים ייסדת עוז".

 

  • סימה זוסמן, מנהלת בי"ס "הדרים" בראשל"צ
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
בית ספר של החופש הגדול
צילום: עידו ארז
מומלצים