שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מפתחי אקספלורר לגולשים: חיזרו אלינו
    הדפדפן הוותיק של מיקרוסופט מאבד בשנים האחרונות נתח שוק משמעותי של גולשים כי הוא נחשב למיושן. מפתחיו קפצו היישר לגוב הגיקים, באירוע שאלות ותשובות, וביקשו הזדמנות נוספת

    ביום שישי האחרון העלה צוות הפיתוח של אינטרנט אקספלורר פוסט לאתר החדשות החברתי Reddit, שמזמין את הגולשים לשאול אותם כל שאלה בכל נושא. בהתחשב בכמות הגיקים שפוקדים את רדיט, היה זה צעד אמיץ לבוא מול קבוצה כזו ולאפשר לה במה פתוחה. היו תגובות מעליבות, אבל רובן היה ענייני, סקרן ואפילו תומך. הרבה מהשאלות עסקו בתדמית הדפדפן, בעתיד שלו וביתרונות שלו על פני המתחרים, יתרונות שהצוות מצטער שהציבור לא מכיר.

     

    לדפדפן אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט יש את המוניטין הכי גרוע בשוק - הוא נחשב ללא מאובטח במיוחד, איטי ומיושן. מפתחי אתרים שונאים לעבוד איתו ומקללים את העבודה שלהם כשהם צריכים לדאוג שהאתרים שהם בונים ייראו בו טוב. למוניטין הזה יש סיבה - במשך תקופה ארוכה, בערך מאז גירסה 6 שיצאה ב-2001 ביחד עם חלונות XP, אינטרנט אקספלורר באמת היה איטי והתגלו בו פרצות אבטחה רבות. ככל שהזמן חלף והאינטרנט אימץ סטנדרטים חדשים של פיתוח, אינטרנט אקספלורר נשאר מאחור ודפדפנים כמו מוזילה פיירפוקס וגוגל כרום תפסו את מקומו. כיום אינטרנט אקספלורר תופס פחות מ-20% מנתח השוק, תלוי את מי שואלים. בגלישה מהמחשב, כמובן. לסלולר אין, ולא תהיה גירסה, נכון לעכשיו.

     

     

     

    גאים בדפדפן

    כשאחד הגולשים ברדיט ביקש מהצוות של אקספלורר לשכנע אותו לחזור להשתמש באינטרנט אקספלורר, הצוות מנה כמה יכולות של הדפדפן שהם גאים בהן. ראשית, הדפדפן הותאם לתפעול במסך מגע באופן שהם טוענים שיותר איכותי מהמאמצים של מוזילה וגוגל. הצוות גם טוען שהעיבוד הגרפי של אקספלורר יותר מהיר מהדפדפנים המתחרים וגם ברגעים של מאמץ כבד הדפדפן שומר על קצב רענון גבוה של 60 פריימים בשניה. הצוות מתגאה בכך שהגירסה האחרונה של אקספלורר, מספר 11, קיבלה את הציון הגבוה ביותר בהרצת קוד JavaScript, אחת משפות התכנות הפופולריות ביותר באינטרנט היום.

     

    אחת הסיבות שאינטרנט אקספלורר כל כך שנוא, היא שכל מיני פורטלים אירגוניים עובדים רק בגירסאות ישנות שלו, מה שתוקע אחוז ניכר מהמשתמשים בגירסאות עתיקות של הדפדפן שבקושי תומכות היום בשירותים כמו ג'ימייל. הארגונים לא ממהרים להחליף את המערכות שלהם וזה משאיר הרבה לקוחות לא מרוצים. הצוות נשאל על הבעיה הזו והם ענו שהם עובדים מאוד קשה על לפתח תאימות לאחור (ובאמת מיקרוסופט היא אחרת החברות שהכי טובות בזה בעולם) ושהם פיתחו כלי שנקרא Enterprise Mode IE שמאפשר למשתמשים להשתמש בגירסה האחרונה של הדפדפן ולהפעיל סביבה שתומכת במערכות ארכאיות שלא ראו עידכון בעשור האחרון.

     

    שומרים על הפרטיות

    הצוות גם סיפר שאינטרנט אקספלורר מסנכרן את הלשוניות הפתוחות בין כל המכשירים שלכם שמריצים את הדפדפן, כמו מחשב נייח, לפטופ, טלפון או טאבלט. הם פיתחו כלים שמונעים מאתרים לעקוב אחרי הרגלי הגלישה של המשתמשים, והם מתכוונים בעתיד גם לקצץ במספר הפעמים שהדפדפן מנדנד לכם עם שאלות כמו "להוריד את הקובץ?", "לתרגם את העמוד?", "לאפשר פעולת תוסף?" ועוד. הצוות מבטיח שיש עוד הרבה דברים שהם הולכים לשפר, כמו חנות התוספים, עדכונים תכופים יותר לממשק ועוד. הצוות גם הקים אתר רשמי שבו ניתן להתעדכן על הפיתוחים האחרונים ביותר של אקספלורר, לתת פידבק ולשלוח בקשות לשיפור.

     

    עושה רושם שהצוות של אינטרנט אקספלורר ממש מנסה לשקם את התדמית של הדפדפן בקרב המשתמשים המתקדמים. הצוות סיפר על הפיתוחים שהם עשו בחודשים האחרונים כדי להביא את הדפדפן למצב שבו הוא עומד בקנה אחד עם הדפדפנים המתחרים, הן מבחינת צד הגולשים והן מבחינת הצד של מפתחי האתרים - כלים שמאפשרים למפתחי אתרים לבדוק את האתר שלהם על הדפדפן בקלות יותר. הצוות גם סיפר על העבודה שבוצעה על מנוע ההצגה של הדפדפן, על מנת שיהיה תואם לתקני אינטרנט מבוססים ומוכרים, פגם שהיה גדול מאוד בגירסאות קודמות של אקספלורר. הצוות גילה שהוא אפילו עובד בשיתוף פעולה עם מוזילה וגוגל כדי לשפר את המנוע.

     

    אין אין אין גירסה בלי בלי בלי עוגה

    העבודה המשותפת הזו היא לא הפעם הראשונה שהצוות של אקספלורר והצוות של מוזילה מדברים. הצוות סיפר שיש להם ולצוות של דפדפן פיירפוקס מסורת ארוכת שנים של לשלוח עוגה אחד לשני על כל גירסה גדולה של הדפדפנים.

     

     (צילום: Matt Brubeck (CC-BY)) (צילום: Matt Brubeck (CC-BY))
    (צילום: Matt Brubeck (CC-BY))

     

    מה גורם לצוות של הדפדפן השנוא בעולם לשים את עצמו לחסדיהם של הציניקנים של רדיט? ככל הנראה המפתחים הבינו שהדרך הכי יעילה לשפר את התדמית של הדפדפן היא דווקא לפנות לקהל המשתמשים החזקים ומובילי הדעה ולא לכלל הגולשים. המשתמשים החזקים הם אלה שמפיצים את תורתם לשאר, בלי יותר מדי הסברים ועם יותר מדי ביטחון. האומץ הזה לעמוד מול קהל בעל יכולת קטילה חזקה היא מה שפתח את הקוראים של רדיט לשמוע את הצד של הדפדפן הגרוע בעולם ולהיפתח לאפשרות של לתת לו צ'אנס נוסף. כשנשאלו חברי הצוות מה הם חושבים על זה שכל מי שקורא את הפוסט הזה לא משתמש בדפדפן שהם עובדים עליו, הם ענו שהם רואים בזה אתגר לשיפור.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים