שתף קטע נבחר

כך תכין פצצה, אלו יעדי הטרור. מדריך למחבל

"הכן פצצה במטבח של אמא שלך", היא הכותרת של אחד מחלקי מדריך אל-קאעידה, ובו מתוארות הסיבות להצלחת פיגוע שכזה והשלבים בדרך לפצצה. ומהן המטרות האופציונליות?

דאעש מפרסם מדי יום סרטוני עריפת ראשים , ואל-קאעידה לא מעוניין להישאר מחוץ למשחק: ארגון הטרור פרסם מדריך שבו רשימת מטרות מערביות, ביניהן אמריקניות, בריטיות וגם ישראליות. הזרוע התקשורתית של אל-קאעידה בחצי האי ערב, האחראית על הפרסום, העניקה לקוראים הג'יהאדיסטים גם טיפים בהכנת פצצות ביתיות.

  

בחוברת ממליצים המחברים לטרוריסטים לפגע בין היתר בטיימס סקוור בניו יורק, בבתי הקזינו בלאס וגאס, במכליות נפט, בתחנות רכבת עמוסות ובבסיסים של חיל האוויר האמריקני. בבריטניה אחת המטרות המוצעות הן חנויות הרשת הגדולה מרקס אנד ספנסר, אך רק בימי שישי, אז לפי הפרסום המוסלמים מתפללים - ולכן אינם עושים שופינג. יעדים מוצעים אחרים בממלכה הם אקדמיית הצבא ומפקדת ה-MI-5.

 

כמו כן ממליצים באל-קאעידה לתקוף יעדי תיירות שבהם נופשים ישראלים, אמריקנים ובריטים, ולפגוע בחברות שנמצאות בשליטת בני אותם לאומים. בתוך החוברת, שפורסמה באתר האינטרנט של אותה זרוע תקשורתית, נמצאת רשימה ארוכה של פיגועי טרור, עם שבחים למפגעים.

 

ברשימה כלולים בין היתר רצח מאיר כהנא ב-1990, הפיגוע במגדלי התאומים ב-2001, מתקפת הטרור ב-2002 במומבאסה, קניה, וכן הירי בבסיס פורט הוד, ניסיון הפיגוע בטיימס סקוור והפיגוע במרתון בוסטון, אשתקד. ויש גם רמז לפעולות הטרור הבאות, בצורת ?201, לציון מועד הפיגוע הבא.

 

"אל-קאעידה מקנא בדאעש"

במדריך יש גם התייחסות למבצע "צוק איתן", ונכתב בו כי "במשך 90 שנה ניסינו לפתור את הבעיה מול היהודים בפלסטין במחאות, סמינרים, הרצאות ועוד - ואף פעם לא השגנו ניצחון. לא הצלחנו לשחרר את אדמתנו. אין דרך לשחרר את האדמה פרט לג'יהאד".

שער המגזין של אל-קאעידה ()
שער המגזין של אל-קאעידה

 

אבל אולי החלק המעניין ביותר במדריך הוא זה שנוגע להכנת פצצה סיר לחץ ביתית. "הכן פצצה במטבח של אמא שלך", היא הכותרת של אותו חלק, ובהמשך מפורטות הסיבות להצלחת פיגוע שכזה: "ניתן להשיג בקלות את המרכיבים, קנייתם לא מעלה חשד, קל להיפטר מהם, כלבי גישוש לא מאומנים לזהות אותם ותוך יום-יומיים הפצצה יכולה להיות מוכנה ויכולה להרוג לפחות 10 בני אדם". בהמשך מתוארים גם השלבים השונים בהכנת הפצצה.

 

סטיב סטלינסקי, שארגונו MEMRI עוקב אחר הפרסומים של הארגונים הג'יהאדיסטים, הסביר ל"טלגרף" הבריטי את החשיבות של הרשתות החברתיות אצל ארגוני הטרור ואת החלטת הארגון לפרסם דווקא עתה את המדריך: "הן אל-קאעידה והן דאעש מתבססים על טוויטר ויוטיוב עבור פעולות הג'יהאד שלהם. עכשיו כנראה שבאל-קאעידה מקנאים בדאעש על הכותרות שהם מקבלים".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים