שתף קטע נבחר

פולקסווגן שוב פסימית - הפעם בנוגע למימן

יצרנית הרכב הגרמנית מביעה פסימיות בנוגע להצלחת מכוניות המימן, לקראת השקת דגם סדרתי ראשון של טויוטה בשנה הבאה. בעבר גם טענה כי מכוניות היברידיות וחשמליות לא יצליחו

מנועי מימן - העתיד או הכשלון הבא? אם תשאלו את פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, מכוניות מתודלקות במימן לא עומדות להפוך לחלופה למכונית בנזין ודיזל רגילות. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת מפי בכיר בקונצרן הגרמני, כי ביצרנית מעריכים שמכוניות מימן יזכו להצלחה מצומצמת ביפן, אך מחוץ למדינה זו יגביל מחיר גבוה את מכירותיהן. את הדברים אמר שיג'רו שוג'י, נשיא פולקסווגן-יפן בריאיון לסוכנות הידיעות.

 

 

"זה אולי יעבוד ביפן, אבל לא עולמית", הסביר שוג'י, זאת לטענתו מכיוון שאחסון והובלת המימן יהיו יקרים מדי מכדי ליצור תשתית תדלוק משמעותית מחוץ למדינה ואף בתוך יפן. שוג'י גם הביע פסימיות לגבי היכולת של מדינות אחרות להעניק את אותה הטבת רכישה שתציע ממשלת יפן - הנחה בסך שלושה מיליון ין (28.5 אלף דולר) לכל רוכש. זאת במטרה להנגיש את המכוניות לקהל רחב יותר. טויוטה חוזה מחיר של שבעה מיליון ין (69 אלף דולר) למכונית המימן שלה. 

 

 

זו אינה פעם ראשונה בה פולקסווגן מתייחסת בפסימיות לניסיונות לגמול את העולם משימוש בדלק מאובנים - בנזין ודיזל. בעבר התבטאה היצרנית מספר פעמים נגד סיכויי מכוניות כלאיים, דגמי פלאג-אין (מנועי כלאיים שמצבריהם נטענים משקע החשמל) ומכוניות חשמליות "מלאות". עם זאת ולאחר שנים של הססנות, הציגה היצרנית דגמים בכל אחת משלוש הקטגוריות הללו.

 

על-פי שוג'י, פולקסווגן עוקבת אחרי התקדמות השקת מכונית המימן של טויוטה. בכוונתה לשמור על פער של לא יותר משלוש שנים, כך שאם הפרויקט יצליח לבסוף, פולקסווגן תוכל להציג מכונית מימן משלה באיחור לא גדול מדי (שלוש שנים נחשבות בתעשייה למחצית מחיי דגם).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית המימן של טויוטה, בשיווק משנה הבאה. פולקסווגן מביעה ספק בסיכויי הצלחתה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים