שתף קטע נבחר

נמל תעופה במקסיקו יספק לעצמו חשמל ומים

מקסיקו סיטי יוזמת הקמת שדה תעופה עצום המתגאה ב"רמת הקיימות הגבוהה בעולם". הוא יכלול 95 שערים במבנה מרכזי אחד, שיחסוך שימוש בתחבורה פנימית, ימחזר מים ואף יתפקד בתור חווה סולארית

ערים בכל העולם מעוניינות לבנות שדות תעופה  עצומים וחדישים כדי למשוך תיירים ולהפוך את התדמית שלהן למודרנית יותר. מקסיקו סיטי, בירתה של מקסיקו, יזמה רעיון חדש לבניית שדה תעופה אותו היא מכנה: "בעל רמת הקיימות הגבוהה בעולם".

 

עוד במדור כלכלה ירוקה

 

עלותו של שדה התעופה החדש מוערכת ב-9.2 מיליארד דולר, והוא יקום על שטח של קרוב ל-1.8 מיליון מ"ר, מה שהופך אותו לאחד הגדולים בעולם. במקום להקים את הטרמינלים השונים במיקומים מרוחקים אחד מהשני, המבנה מתוכנן בצורת איקס. הוא יכלול 95 שערים תחת קורת גג אחת, ויגיע לגובה של יותר מ-100 מטר.

 

שדה התעופה החדש צפוי לקלוט 120 מיליון נוסעים בשנה. מדובר בכמות נוסעים הגדולה פי 4 משדה התעופה הנוכחי - נמל בניטו חוארז, שטיפל בכ-31.5 מיליון נוסעים בשנת 2013.

הדמיית אולם הנוסעים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הדמיית אולם הנוסעים(צילום: AFP)
 

במבט ראשון בניין אחד גדול איננו נראה כמו החלטה חסכונית וירוקה. אך למעשה הוא יעיל יותר מבחינת צריכת אנרגיה, משום שהשערים לא דורשים הסעות פנימיות, ואין צורך להוציא כספים על אוטובוסים או מנהרות. בשדה התעופה של מקסיקו סיטי הכל יהיה במרחק הליכה, מה שמציב אתגר קשה למדי עבור מתכנניו של שדה תעופה בסדר גודל שכזה.

 

בנוסף, המבנה עצמו יתפקד בתור חווה סולארית אחת גדולה בעלת אוורור טבעי ומערכת לאיסוף מי גשם. לטענת המתכננים, שדה התעופה לא יזדקק לחימום או למיזוג אוויר במשך רוב תקופות השנה.

 

בימינו, שדות תעופה גדולים רבים מתוכננים בצורה לקויה, כיוון שהוקמו כמבנה בודד ולאחר מכן הורחבו עם טרמינלים נוספים, הדורשים מערכות הסעה לנוסעים.

 

שדה התעופה של מקסיקו סיטי יהיה ללא ספק אחד הגדולים בעולם, ועשוי להיות בין שדות התעופה בעלי שיעור הקיימות מהטובים בעולם. ללא ספק, הקמת שדות תעופה המורכבים ממבנה ענק ויחיד, הופכת למגמה גלובלית המתפשטת לערים רבות בעולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הדמיית שדה התעופה החדש
צילום: AFP
מומלצים