שתף קטע נבחר

אודי מציגה: עיצוב העתיד, הנעת העתיד

אודי חשפה שתי מכוניות תצוגה - האחת במה להצגת טכנולוגיית מימן, השנייה ממחישה כיצד צפוי להתפתח עיצוב מכוניות המותג בשנים הבאות

יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית אודי נערכת לעתיד. היצרנית בעלת סמל ארבע הטבעות חשפה צמד מכוניות תצוגה, האחת מבוססת על דגם קיים אך עם מערכת הנעה עתידנית, והשנייה בעלת מנוע שגרתי אבל עם עיצוב הרומז על עתיד המותג.

 

 

אודי פרולוג, מכונית פאר במרכב קופה, היא רמז עבה לכוונת היצרנית להציג מתחרה למרצדס S-קלאס קופה תחת השם A9. עיצובה רומז גם על העיצוב של ה-A8 הבאה וכמקובל באודי, יחלחל מטה לכל הדגמים מה-A1 ומעלה.

 

 

הפרולוג (Prologue, קדימון), היא מכונית גדולה למי - עם אורך של 510 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 139 ס"מ ובסיס גלגלים של 294 ס"מ. משקלה עומד על 1,980 ק"ג, והיא מצוידת במנוע טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר. יחידת הכוח מפיקה 605 כ"ס ו-71.3 קג"מ (74.6 קג"מ בגדישת יתר לכ-15 שניות), מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ומאיצה את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות.

 

 

עוד נמסר כי הפרולוג מצוידת במערכת החשמל החדישה שאודי הציגה מוקדם יותר השנה (48 וולט). מערכת זו מאפשרת העברת אנרגיה יעילה יותר ושימוש בטכנולוגיות לחסכון בדלק - כמו אגירת אנרגיית בלימה. תצרוכת הדלק של המכונית על-פי תחשיבי אודי, עומדת על 11.6 ק"מ לליטר בממוצע. היא מצוידת גם בהיגוי אחורי אקטיבי לשיפור היכולת הדינמית.

 

 

גרסה סדרתית ראשונה שמבוססת על הפרולוג תהיה ה-A8 הבאה - שתושק לקראת 2016. מיד לאחר מכן צפויה גם גרסת הקופה, ה-A9. שתיהן צפויות להיות דומות מאוד לפרולוג, כמובן עם שינויים הנדרשים לייצור סדרתי.

 

אודי A7 ספורטבק H-טרון קוואטרו

לצד הפרולוג, אודי חשפה גם גרסת מימן של ה-A7 הוותיקה. המכונית, שמיועדת בינתיים רק לתצוגה, מציעה יחידת כוח מסוג תא דלק - מערכת המתודלקת במימן ומפיקה ממנו באמצעות תהליך כימי אנרגיה חשמלית. בתהליך זה לא מיוצר זיהום כלשהו, ותוצר הלוואי היחיד הוא אדי מים. 

 

 

דגם התצוגה מציע יחידת כוח עם צמד מנועים חשמליים, שמפיק כל אחד 114 כ"ס - 228 בסך הכל. המומנט המרבי עומד על 27.8 קג"מ, ויחד זה מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. בנוסף למכונית מצבר אוגר אנרגיית בלימה עם קיבולת של 8.8 קילו-וואט שעה, שיאפשר טווח נסיעה של 50 ק"מ. את המצבר ניתן לטעון גם משקע חשמלי.  

 

 

על-פי אודי, שימוש במימן יציג תצרוכת דלק של 100 ק"מ לק"ג מימן בקירוב, מה שמקביל לתצרוכת בנזין של 27 ק"מ לליטר. תדלוק במימן מתבצע באופן דומה לבנזין ודיזל - באמצעות פייה המתחברת לרכב וממלאת את המיכל בתוך דקות ספורות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי פרולוג
אודי A7 ספורטבק H-טרון קוואטרו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים