שתף קטע נבחר

גוגל תוודא בקלות שאתם לא רובוט

מזהים מה כתוב בתמונה? גם אנחנו לא. לכן גוגל מנסה להחליף את השיטה המסורבלת שמפרידה את האדם מן המכונה

אם נכנסים לחשבון הפייסבוק, נרשמים לאתר חדש או קונים ברשת לפעמים מתבקשים להקליד טקסט עקום ומלוכלך. זה מנגון ה-CAPTCHA שמזהה שמדובר באדם ולא במכונה. כעת גוגל רוצה להחליף את המנגנון בתהליך פשוט הרבה יותר שבו רק צריך להצהיר "אני לא רובוט".

 

 

המטרה של הקפאצ'ה היא למנוע מתוכנות אוטומטיות (בוטים) לפתוח אלפי תיבות מייל או חשבונות פייסבוק, למשל, במטרה להציף בספאם, לבצע הונאות לייקים, לתת דירוגים גבוהים באופן מלאכותי ועוד. במקביל, גוגל נעזרת בהקלדות הקפאצ'ה בשביל לזהות מילים בסריקת ספרים. היתרון הוא שנכון לעכשיו תוכנות זיהוי טקסט מתקשות, יחסית, לפענח טקסטים שהעין האנושית עדיין מסוגלת לקרוא.

 

החסרון הוא שגם העין האנושית לא תמיד מסוגלת לקרוא את הקאפצ'ה ולא נגישה לכבדי ראיה (שעובדים עם קאפצ'ה קולית), שזיהוי הטקסט הולך ונעשה מתוחכם יותר ושרמאים הצליחו לפתות גולשים לפתור בשבילם קאפצ'ות ובכך לעקוף את המנגנון.

 

איתור סיכונים וזיהוי חתולים

גוגל לא מפרטת יותר מדי על אמצעי הזיהוי שכבר שולב במנגון הקאפצ'ה הקיים שלה בשנה שעברה, אך אומרת כי מדובר בחישוב סיכונים ובניתוח ההתנהגות של הגולש מול האתר - כנראה מהירות ההקלדה, איפה הוא מקליק וכדומה. "אנחנו מתחשבים במגוון סימנים שמראים אם מדובר באדם או מכונה", מסבירים בגוגל.

 

במקרם שבהם עדיין אי אפשר יהיה להעריך בצורה מושלמת אם מדובר בבן אנוש או ברובוט, הגולש יצטרך לפתור את הקאפצ'ה ולנסות לפענח מה כתוב. מי שגולש מסמארטפון וקשה לו יותר להקליד יוכל לשחק בהתאמת תמונות, ולזהות למשל חתולים, משימה שעדיין קשה יותר למחשב מאשר לבני אדם.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים