שתף קטע נבחר

בטיחות: ג'יפ ואודי עם 5 כוכבים, קיה רק עם 4

ארבעה דגמים חדשים נבחנו על-ידי ה-Euro NCAP בסבב האחרון לשנת 2014. אודי A3 היברידית וג'יפ רנגייד זכו בציון המרבי, קיה סול אכזבה

ארגון ה-Euro NCAP פרסם את סדרת המבחנים האחרונה לשנת 2014, ובה הצטיינו שתי מכוניות: אודי A3 ספורטבק בגרסת כלאיים, ורכב הפנאי הקטן של ג'יפ, הרנגייד. שתי מכוניות נוספות מוצרת קיה הקוריאנית - הסול בגרסה רגילה וחשמלית, רשמו תוצאות פחות משכנעות. 

 

ג'יפ רנגייד במבחני הבטיחות הפאסיבית:

 

ג'יפ רנגייד במבחן מערכות בטיחות (בלימה אוטונומית):

 

את הניקוד הגבוה ביותר קיבל הרנגייד, עם 85% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו-65% עבור עזרי בטיחות. הדגם נבחן עם שש כריות אוויר ומערכות התראה וסיוע בבלימה. ה-Euro NCAP היו מלאי שבחים לביצועי הדגם במבחני הבטיחות, למעט ביקורת על רמת ההגנה במקרה של פגיעת רכב אחר מאחור - אז רכב הפנאי הקטן מציע הגנה "גבולית" מפני פגיעת צוואר (צליפת שוט), כך הבוחנים.

 

אודי A3 ספורטבק אי-טרון במבחני הבטיחות הפאסיבית:

 

אודי A3 ספורטבק אי-טרון במבחן מערכות בטיחות (בלימה אוטונומית): 

 

גם אודי A3 ספורטבק אי-טרון (e-tron) הצטיינה, עם 82% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 66% במבחן הולכי הרגל ו-68% בבדיקת עזרי הבטיחות. אלו כוללים בדגם זה שבע כריות אוויר, מערכות לשמירת נתיב וסיוע בלימת חירום ועוד. ב-Euro NCAP הביעו עם זאת ביקורת כלפי אופן ניפוח כריות האוויר הקדמיות של המכונית, לאחר שראש בובת הריסוק פגע בגלגל ההגה בגלל ניפוח לא מספק של הכרית. גם מידת ההגנה על צלעות הנהג בתאונה מסוג פגיעת צד לא הרשימה.

 

קיה סול במבחני הבטיחות הפאסיבית:

 

קיה סול נבחנה בשתי גרסאות - אחת מקבילה לזו המשווקת בישראל עם מנוע בנזין, והשנייה חשמלית שאינה צפויה להגיע אלינו. דווקא זו השנייה הרשימה יותר, עם רמת הגנה טובה במעט על מבוגרים - 84% לעומת 75% בדגם בעל מנוע בעירה פנימית. לכך אחראי בין היתר משקלה העצמי הגבוה יותר. יתר הציונים זהים - 82% בהגנה על ילדים, 59% בהגנה על הולכי רגל ו-56% עבור מערכות הבטיחות.

 

קיה סול EV במבחני הבטיחות הפאסיבית:

 

פירוש הדבר כי הסול המשווקת בישראל כשלה בניסיון להשיג כוכב חמישי בשלושה מתוך ארבעה מדדים: הגנה על מבוגרים (מינימום 80%), הגנה על הולכי רגל (מינימום 60%) ומערכות בטיחות (65%). ב-Euro NCAP גילו גם במהלך המבחן שני כשלים בתכנון - הראשון נוגע לנקודות הריתוך בתת-השלדה הקדמית שהשתחררו והציבו סיכון לרגלי הנהג, והשני בתוכנת כריות האוויר. הליקוי השני כבר תוקן על-ידי קיה והתוכנה תעודכן גם לבעלי מכוניות קיימות, כך נמסר מהיצרנית לבוחנים.

 

מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר בתגובה לפניית ynet כי לא התקבלה עדיין פנייה בנושא מהיצרנית. פירוש הדבר הוא כי לפי שעה, בישראל לא יבוצע עדכון לתוכנת כריות האוויר.
מבחן הבטיחות של Euro NCAP, דצמבר 2014

מבחן הבטיחות של Euro NCAP, דצמבר 2014
המכונית ציון כולל הגנה על מבוגרים הגנה על ילדים

הגנה על

הולכי רגל

דירוג מערכות בטיחות
אודי A3 ספורטבק אי-טרון 5 כוכבים 82% 78% 66% 68%
ג'יפ רנגייד 5 כוכבים 85% 87% 74% 65%
קיה סול 4 כוכבים 75% 82% 59% 56%
קיה סול EV 4 כוכבים 84% 82% 59% 56%
רף המינימום ל-5 כוכבים 80% 75% 60% 65%

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה סול לאחר מבחן פגיעה צדית
קיה סול EV לאחר מבחן פגיעה צדית
ג'יפ רנגייד לאחר מפגן פגיעה בעמוד
אודי A3 ספורטבק אי-טרון במהלך מבחן פגיעה צדית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים