שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רכבת ישראל לא ממהרת: הקו לירושלים עדיין מושבת

    תנועת מערכי הרכבות לירושלים וממנה הופסקה לצורך "בדיקת שסתומים", עם הבטחה להחזרת הפעילות ב"שעות הקרובות". שמונה ימים מאוחר יותר, הבעיה עדיין לא נפתרה. מקורות ברכבת: הכל יסתדר תוך ימים ספורים

    ביום ראשון, ה-21.12, הודיעה רכבת ישראל כי היא משביתה את כל מערכי הקרונות בקו בין בית שמש-ירושלים למשך מספר שעות, עקב תקלה. היום (ב', 29.12), מערכי הרכבת לירושלים עדיין לא פעילים והתנועה לבירה וממנה מתבצעת רק באוטובוסים שיוצאים מתחנת הרכבת בבית שמש ומגיעים אליה מהבירה. ברכבת אומרים כי מאז ההשבתה עובדים ללא לאות על תיקון התקלות, כי נעשה ניסיון ליישר קו ולדאוג שאירוע דומה לא יקרה שוב, ומוסיפים כי תוך ימים ספורים צפויה הבעיה להסתיים. בקרב העובדים יש מי שחושב אחרת: "המערכים האלה גמורים" אומר עובד ותיק ומנוסה. לדבריו, אין טעם לנסות ולשפץ את המערכים הוותיקים, חלקם בני למעלה מ-20 שנים. "התקלות יופיעו שוב ושוב. אם יתקנו במקום אחד, הם יתקלקלו במקום אחר".

     

     

    מערך הרכבות מושבת - אין תאריך לתחילת פעילות (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
    מערך הרכבות מושבת - אין תאריך לתחילת פעילות(צילום: אלכס קולומויסקי)

     

    רכבת ישראל מחזיקה בכ-50 מערכי רכבות ic3 המשמשים בין היתר בקו לירושלים, אך רבים מהם הושבתו במהלך השנים האחרונות עקב תקלות חזורות ונשנות. רובן - גם אם לא כולן - התגלו בקו הבעייתי מבחינת תוואי בין בית שמש לירושלים. בעבר התגלו בעיות במערכות בלימה, דלק, הינע, סדקים בשלדה ובחלקים נושאי עומס ומנועים. בתקופה האחרונה מפעילה הרכבת מספר חד-ספתי של קרונועים תקינים. לטענת גורמים מקורבים מדובר בלא יותר מחמישה מערכים כאלה. מספר זה אינו מספיק כדי להפעיל את הקו לירושלים ולהעניק שירות נוסף גם בקווים אחרים, חלקם עמוסים יותר.

     

    על רקע זה, איש ברכבת לא ממש הופתע מקריסתם של המערכים הבודדים שהופעלו ונוצלו עד תום, הזמן הנותר לתחזוקתם הלך והצטמצם, עקב הצורך להפעילם כמה שניתן מסביב לשעון. "כל כלי חייב לעצור מפעילות שוטפת מדי פעם, כדי לעבור בדיקה של חלקים חשובים, חלקם בטיחותיים. בעיקר כשמדובר בכלי תחבורה שמסיעים מאות נוסעים בכל פעם. המערכים השמישים לא זכו לעבור את הבדיקה הזו באופן מסודר, כי לא היה לכך זמן. לכן לא פלא שבסוף הם פשוט קרסו ממאמץ, ודורשים כעת הרבה יותר זמן לטיפול", אומר מומחה תחבורה.

     

    כדאי להזכיר כי תחזוקת מערכי הרכבות מתבצעת כיום על-ידי עובדי הרכבת בשיתוף עובדי חברת אלסטום, האחראים על חלק ממערך התחזוקה. זאת כחלק ממהלך רה-ארגון שביצע שר התחבורה, ישראל כץ, במטרה להביא לשיפור איכות השירות. "הוצאת תחזוקת הרכבות למיקור חוץ והתחייבות העובדים להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה, יביאו לעליה ניכרת באיכות התחזוקה של הרכבת, וישפרו את השירות לנוסעים", כך אמר שר התחבורה באוקטובר 2013.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: צביקה טישלר
    מערך הרכבות - לא עובד
    צילום: צביקה טישלר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים