שתף קטע נבחר

עברתם דירה? אולי במי אביבים חייבים לכם כסף

תאגיד המים יצא במבצע השבת כסף + 9% ריבית, ל-7,048 לקוחות "לא פעילים" שעברו דירה וחויבו ביתר בדירתם הקודמת. ההחזר: 400-200 שקל בדרך כלל ועד עשרות אלפי שקלים (ללקוחות עסקיים). החברה אף תמחוק חובות של עד 10 שקלים ל-30 אלף לקוחות אחרים

תושבי ת"א בהווה או בעבר? אולי תקבלו מתנה לפסח מתאגיד המים של העיר: החזר כספי פלוס ריבית. חברת מי אביבים יוצאת בימים אלו "בפרויקט מיוחד לזיכוי לקוחותשאינם פעילים ושחשבונם נמצא ביתרת זכות", כך נמסר. "הפרויקט נעשה כתוצאה מתיקוני חיוב קודמים שבוצעו במערכת. בהתאם לכך, יתבצע החזר כספי שנצבר לאותם לקוחות בשווי כולל של כ 2.5 מיליון שקל".

 

יש לכם תלונה על תאגד מים? שילחו לנו >>


 (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
(צילום: צביקה טישלר)

 

במי אביבים מתכוונים להחזיר כסף ל-7,048 לקוחות לא פעילים ב-4-3 החודשים הקרובים. מי אביבים החלו בפיילוט לפני כשבועיים במהלכו פנו ל-100 "זוכים". הסכום יועבר אליהם בצ'ק או בהעברה לחשבון הבנק, בתוספת הריבית שנצברה, עד 21 ימי עסקים.

  

בנוסף, במי אביבים טוענים שמחקו חובות שהצטברו ללקוחות לא פעילים (עד 10 שקלים), כתוצאה מריביות או תיקוני חיוב שונים בחשבונות של לקוחות לאחר עזיבת הנכס. סך הכל מדובר בכ-30 אלף לקוחות וכ-100 אלף חשבוניות.

 

"אנשים שמחים על זה. הם מקבלים מתנה לפסח"

"מדובר בלקוחות שעברו דירה וסגרו אצלנו חשבון", אמר ל-ynet מנכ"ל החברה שרון קרן. "בין אם עברו בתוך העיר ובין אם עברו מת"א לעיר אחרת".

 

איך קרה שנותרה ללקוחות יתרת זכות?

 

"זה בדרך כלל נובע מהפרשי חיוב. אנחנו עושים תיקוני חיוב בצריכה המשותפת של הבניין, אחרי שהלקוח סגר את החשבון. אנחנו מגלים שחייבו אותו ביתר, כי צריכה מסוימת בבניין היתה של שכן אחר בבניין ולא שלו, אז אנחנו מחייבים את השכן ומזכים את הלקוח".

 

באלו סכומים מדובר?

 

"מעשרות שקלים בודדים עד עשרות אלפי שקלים ללקוחות עסקיים. ההחזר השכיח: 400-200 שקל. מקבלים את הכסף חזרה עם ריבית זכות גבוהה של 9% בשנה. זו השקעה טובה".

 

אז השכנים יקבלו עכשיו חיוב?

 

"לא הם כבר חויבו, רק שאף אחד לא זוכה. אנחנו עורכים עכשיו ניקיון פסח, פועלים כדי להחזיר את הכסף. זה לא שעכשיו מישהו עומד לחטוף על זה חיובים. זו תוצאה של פעולות היסטוריות שנעשו ב-4 השנים האחרונות.

 

"תיקוני חיוב נעשים באופן שוטף, לדוגמא: כתוצאה ממדי מים שמתקלקלים ומסיבות אחרות. כשדייר הוא צרכן פעיל - הוא מזוכה בחשבון השוטף. כשדייר עזב הוא נרשם במערכת ואין באותו רגע את מי לזכות. עכשיו אנחנו מזכים בצורה יזומה".

 

איך מאתרים את הדיירים שעזבו?

 

"יש לנו את מספרי הטלפון הניידים שלהם. מי שהחליף מספר, אנחנו מאתרים אותו דרך הכתובת במשרד הפנים. התחלנו בשבועיים האחרונים פיילוט של 100 מקרים. אנשים מאוד שמחים על זה, הם מקבלים מתנה לפסח. המהלך יימשך 4-3 חודשים כי פנייה ליותר מ-7,000 לקוחות דורשת ארגון תפעולי".

 

רוב הלקוחות שעוברים דירה בת"א או מת"א מחוצה לה, הם שוכרים. מה לגבי שוכרים שלא העבירו את חשבון המים על שמם?

 

"אם החשבון לא על שם הדייר אז מזכים את בעל הבית. אם אנחנו לא יודעים מי הצרכן, לא נוכל לאתר אותו, אבל רוב השוכרים כן נרשמים כצרכנים, כי בעל הבית לא רוצה לקחת על עצמו החובות. בכל מקרה, זו סיבה טובה להירשם כצרכן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים