שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    צילום: רויטרס, AFP
    "הטייס שהתרסק סבל מדיכאון". זהו המתאבד
    חבריו של אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק בכוונה את מטוס "ג'רמן ווינגס", אומרים כי היה מאושר: "הייתה לו חברה והוא לא התבודד". עם זאת, בעבר הכשרתו הופסקה עקב "שחיקה או דיכאון" - והוא החל לעבוד כדייל

    בבית משפחתו של אנדראס לוביץ, טייס המשנה בן ה-28 שלפי החשד ריסק בכוונה את מטוס הנוסעים של "ג'רמן ווינגס" שלשום, בדרך מברצלונה לדיסלדורף, מסוככים הערב (יום ה') וילונות על החלונות, והם אינם מאפשרים להבין מה מתחולל בפנים. שוטרים מרחיקים את העיתונאים הרבים שהתקבצו במקום, ורוב השכנים מסרבים לדבר עם התקשורת. המעטים שבכל זאת פולטים מילה או שתיים - מדברים על הלם. עם זאת, יש כבר מי שטוען שהכשרתו כטייס הופסקה בגלל שלקה בדיכאון.

     

    עוד חדשות בעולם :

     

    אף אחד ממכריו של לוביץ לא יודע נכון לעכשיו לומר מה יכול היה לגרום לו להחליט לרסק את המטוס - ולרצוח 149 נוסעים ואנשי צוות. אף אחד מהם גם לא זיהה אצלו סימנים שאמורים להדליק נורה אדומה. אבל היום בצהריים, אחרי יומיים של מסתורין מוחלט סביב ההתרסקות, הודיעה התביעה בצרפת כי מהאזנה לקופסה השחורה של המטוס עולה שלוביץ נעל בכוונה את תא הטייס כשהטייס הראשי יצא רגע לשירותים או לבצע משימה אחרת כלשהי - ולא אפשר לו להיכנס בחזרה.

    אנדראס לוביץ. "היה בחור שקט, אבל חברותי" ()
    אנדראס לוביץ. "היה בחור שקט, אבל חברותי"
    במשך כ-10 דקות נשמע הטייס הראשי דופק בחוזקה על הדלת ומנסה לפרוץ אותה - ללא הועיל. החוקרים שמעו בהקלטה נשימות סדירות של טייס המשנה לוביץ, מה שמלמד כי הוא היה בחיים עד לרגע האחרון, והם מעריכים כי הוא ריסק את המטוס בכוונה. במשך דקות ארוכות הנוסעים כנראה לא היו מודעים לדרמה המתחוללת, ורק ברגעים האחרונים, ממש לפני ההתרסקות - נשמעות לראשונה צרחות. לפי הרשויות בצרפת ובגרמניה, ללוביץ לא היה שום קשר ידוע לטרור, ולא נראה שמדובר בפיגוע.

     

    בתקשורת העולמית כבר החלו לפרסם פרטים על טייס המשנה הגרמני. העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" דיווח כי לוביץ מגיע מהעיר מונטאבאור במדינת ריינלנד-פפאלץ בדרום-מערב גרמניה. העיתון הבריטי "מירור" דיווח כי לוביץ היה חבר במועדון דאייה מקומי באזור בשם LSC. בעקבות הידיעה על מותו פרסם המועדון מודעת אבל באתר האינטרנט שלו שבה נכתב: "אנדראס הפך לחבר במועדון בגיל צעיר כדי להגשים את חלום הטיסה שלו". בג'רמן ווינגס אמרו כי הטייס לוביץ שימש תחילה כדייל.


    תא הטייס במטוס איירבוס A320, כמו זה שהתרסק (צילום: EPA) (צילום: EPA)
    תא הטייס במטוס איירבוס A320, כמו זה שהתרסק(צילום: EPA)

    שוטרים מחוץ לבית משפחתו של לוביץ (צילום: AP) (צילום: AP)
    שוטרים מחוץ לבית משפחתו של לוביץ(צילום: AP)

    מכריו של לוביץ במועדון הדאייה אמרו לסוכנות הידיעות AP שהוא לא גילה שום סימנים של דיכאון כשראו אותו בסתיו האחרון, עת הגיע לשם על מנת לחדש את רישיון הדאייה שלו במועדון. "הוא היה מאושר מהעבודה ב'ג'רמן ווינגס' והצליח בה לא רע", סיפר פיטר רויקר ממועדון התעופה במונאבאור. "הוא שידר תחושה טובה". רויקר סיפר שלוביץ קיבל את רישיון הדאייה שלו בצעירותו ומאוחר יותר עבר הכשרה כטייס בחברת "לופטהנזה" הגרמנית. הוא הוסיף כי ככל הזכור לו הוא היה "אדם די שקט, אבל חברותי".

    בכניסה לבית משפחתו של טייס המשנה (צילום: AP) (צילום: AP)
    בכניסה לבית משפחתו של טייס המשנה(צילום: AP)

    מוקדם יותר הודיעה חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" כי טייס המשנה לוביץ התחיל לעבוד בחברת הבת שלה "ג'רמן ווינגס" בספטמבר 2013, מיד לאחר שסיים את הכשרתו, ומאחוריו 630 שעות טיסה. קברניט המטוס פטריק סונדרהיימר טס יותר מ-6,000 שעות והחל את עבודתו ב"ג'רמן ווינגס" במאי 2014. קודם לכן הוא עבד ב"לופטהנזה" וב"קונדור".

     

    יו"ר מועדון הדאייה של טייס המשנה לוביץ, קלאוס רדקה, דחה את מסקנת התביעה במארסיי שלפיה הוא ריסק את המטוס בכוונה: "אני לא מבין איך מישהו יכול להסיק מסקנות כאלה לפני השלמת החקירה", אמר לסוכנות הידיעות AP, "הוא היה בחור רגיל לגמרי".

     

    ההכשרה כטייס נקטעה, עבד בינתיים כדייל

    רויקר אמר כי הוא זוכר את לוביץ כבחור שהיה "שקט אבל חברותי" כשהתייצב במועדון לראשונה בסביבות גיל 14 או 15 ואמר שהוא רוצה ללמוד לדאות. אחרי שקיבל רישיון דאייה כנער הוא התקבל לקורס של לופטהנזה וסיים את הלימודים הקשים, ובהמשך שימש כמדריך טיסה בעיר ברמן שבגרמניה ובפיניקס, אריזונה.

     

    לפי כמה דיווחים, הכשרתו כטייס נקטעה לזמן מה לאחר שסבל משחיקה או שלקה מדיכאון ב-2009. במסיבת העיתונאים של לופטהנזה סירבו להתייחס לתקופה זו. לאחר מכן עבד לוביץ כדייל. "אני לא זוכר שום דבר שנראה לי לא בסדר", סיפר רויקר על ביקורו האחרון של לוביץ. לדברי רויקר, ללוביץ הייתה חברה, אולם הוא לא ידע הרבה פרטים מעבר לכך על חייו האישיים.

    שברי המטוס שהתגלו בהרי האלפים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    שברי המטוס שהתגלו בהרי האלפים(צילום: רויטרס)

     (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
    (צילום: gettyimages)

    "אין לי מילים. אין לי שום הסבר לזה. מהיכרותי עם אנדראס, זה פשוט בלתי נתפש עבורי", הוסיף רויקר, "הוא היה בחור כיפי, גם אם לפעמים הוא היה קצת שקט. הוא היה פשוט עוד בחור כמו רבים אחרים כאן. היו לו חברים רבים, הוא לא היה מתבודד. הוא השתלב בקבוצה".

     

    בעמוד הפייסבוק של לוביץ, שנמחק מהרשת מתישהו במהלך היומיים האחרונים, הופיעה תמונתו, בה הוא נראה מחייך ולבוש בז'קט כהה בקליפורניה. מהעמוד ניתן ללמוד על סגנון חייו הפעלתני: הוא גילה עניין במוזיקת פופ ובמועדוני לילה, וב-2011 השתתף בחצי מרתון פרנקפורט, שם השלים את המסלול בזמן של 1:48:51. כינויו במרוץ היה flying_andy.

    במועדון הדאייה שבו היה חבר לוביץ (צילום: AP) (צילום: AP)
    במועדון הדאייה שבו היה חבר לוביץ(צילום: AP)

    מבצע החיפושים והחילוץ בהרי האלפים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    מבצע החיפושים והחילוץ בהרי האלפים(צילום: רויטרס)

    בני משפחתו של טייס המשנה מסרבים כאמור לפי שעה לשוחח עם התקשורת. שכן אחד שגר בסמוך לבית בן שתי הקומות שבו מתגוררת המשפחה, האנס-יורגן

    קראוס, הסכים לומר רק: "אני פשוט בהלם". ארמין פלייס מבית הספר התיכון שבו סיים לוביץ את לימודיו ב-2006, סיפר: "אני המום ומופתע בדיוק כמוכם".

     

    שר התחבורה הגרמני, אלכסנדר דוברינדט, אמר אחר הצהריים כי ההנחה של הצרפתים כי הוא ריסק את המטוס בכוונה נראית סבירה. נשיא חברת לופטהנזה מצדו הדגיש כי "אין שום מערכת בעולם" שיכולה למנוע מעשה ריסוק מכוון מצד טייס או טייס משנה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים