שתף קטע נבחר

פורמולה 1: וטל ופרארי הביסו את מרצדס

קבוצת המירוץ האיטלקית שעברה אשתקד את אחת העונות הגרועות בתולדותיה, ניצחה במאלזיה תודות לתצוגת נהיגה מרשימה של סבסטיאן וטל. מכוניות מרצדס נכנעו ללא תנאי

כאשר עבר סבסטיאן וטל לפרארי בסוף העונה הקודמת, רבים תהו עד כמה הוא שפוי. הקבוצה האיטלקית הציגה ביצועים מזעזעים על המסלול, תפקדה באופן נוראי מכל בחינה וללא ספק מצאה עצמה באחד מעונות השפל הבולטות שלה. הנהג הגרמני, אחרי שנות הזוהר ברד-בול שהחלו ב-2009 עם מקום שני באליפות (בעונה השנייה עבורו בפורמולה 1) והמשיכו עם ארבע אליפויות עולם מרשימות ורצופות, נאלץ להתמודד ב-2014 עם מכונית פחות טובה ובעיקר בן קבוצה מהיר יותר. לא מעטים הרגישו כי וטל "איבד את זה", ומעוניין פשוט לסיים את הקריירה הקצרה יחסית עם נהיגת חלום בקבוצת המירוץ של פרארי, עם משכורת עתק וקהל האוהדים הגדול בעולם.

 

סבסטיאן וטל - ניצחון אדיר לנהג ולקבוצה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
סבסטיאן וטל - ניצחון אדיר לנהג ולקבוצה(צילום: EPA)

 

אבל וטל ידע כנראה לאן הוא נכנס. לא רק שהקבוצה עברה טלטלה גדולה מבחינה ניהולית-פרסונלית, היא גם הייתה משוכנעת כי ביכולתה לצמצם את הפער העצום מהמכוניות הסופר-מהירות של מרצדס, שלא הותירו על סיכוי למתחרות תוך תצוגת עליונות מביכה, שהעלתה אצל מספר קבוצות שאלות באשר להיגיון השיווקי בהשפלה-מרצון פעם אחר פעם. וגם עונת 2015 נפתחה כך, עם המירוץ באוסטרליה אשר בסיומו לפחות שתי קבוצות איימו שלא להמשיך אם לא יגיע שינוי מיידי.

 

למרבה ההפתעה, השינוי הזה הגיע כבר במירוץ השני של העונה. במהלך מקצי האימון היו המרצדסים בליגה משל עצמן, אם כי שתי מכוניות הפרארי (בהובלת זו של קימי רייקונן) הציגו יכולת מרשימה ששמרה על פער של כמה עשיריות שנייה להקפה מהמרצדסים. במקצי קביעת הזמנים היה זה הגשם ששטף את המסלול ממש בפתיחת המקצה השני, ושיבש את כל התכניות. וטל הצליח להתברג למקום השני, רייקונן נשר ל-11.

 

לואיס המילטון שקבע את הזמן המהיר ביותר זינק היטב, אך מכונית קוצבת שיצאה למסלול בפתיחה שיבשה את התכניות. המרצדסים החליפו צמיגים, וטל נותר בחוץ על צמיגיו ועלה למקום הראשון. הבחירה של פרארי להותיר אותו בחוץ ולהסתפק בשתי החלפות (ושלושה סטים) של צמיגים במהלך המירוץ כולו, לעומת שלוש החלפות (וארבעה סטים) של מרצדס, יצרה עבור פרארי יתרון שהספיק עבור ניצחון מרשים וקל למדי עבור וטל המאושר.

 

בצמד מכוניות פרארי שסיימו מאחוריו, ובעיקר לואיס המילטון במקום השני, נשמעו קולות אכזבה ותסכול ברורים, יחד עם טענות על שחיקת צמיגים מוגברת. לא מפתיע, שכן זו פעם ראשונה זה זמן רב בה מרצדס נתקלת במכונית שאינה רק מהירה כמוה, אלא במסלולים ותנאים מסוימים, כמו במסלול המאלזי והטמפרטורות הגבוהות, מהירה באופן ברור. דוגמה לכך נתן קימי רייקונן שזינק ממרכז השיירה, נפגע ונאלץ להקיף את המסלול על שלושה צמיגים בדרך להחלפה לא מתוכננת. רייקונן נלחם, קבע זמנים מעולים ועקף פעם אחר פעם, תוך שהוא מסיים לבסוף רביעי. ספק אם הייתה לו בעיה לסיים במקום השני לפחות, אילו לא היה סובל מהתקרית בפתיחה ובוודאי ממקצה הדירוג הגרוע.

 

צמד מכוניות הוויליאמס של ואלטרי בוטאס ופליפה מאסה, המתחרות הקרובות ביותר למרצדס בעונה הקודמת, סיימו לאחר קרב מרתק במקום החמישי והשישי, כשהן מקדימות את צמד הנהגים הצעירים של קבוצת טורו רוסו - מקס ורסטאפן ההולנדי, צעיר נהגי הפורמולה 1 בהיסטוריה, וקרלוס סיינז ג'וניור הספרדי, בנו של אלוף העולם בראלי לשעבר. דניל קוויאט ודניאל ריקיארדו, אולי הנהג המבריק ביותר ב-2014, סיימו במקומות 9-10.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
סבסטיאן וטל - ניצחון לפרארי
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים