שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כך טורטר לקוח 'בזק בינלאומי' שרצה להתנתק
    תושב בקה אל-גרביה הודיע, ביקש והתחנן להפסיק את שירות האינטרנט, אבל אז גילה שהחברה ממשיכה לחייב אותו. בית המשפט שם לזה סוף
    ההתעמרות של "בזק בינלאומי" בלקוח שביקש להתנתק משירותיה תעלה לה כסף: בית משפט השלום בקריות קבע שהחברה תפצה אותו ב-10,000 שקל לא רק בגלל ההתחמקות שלה מדרישות הניתוק שלו, אלא בשל כך שהיא הרשתה לעצמה לשלוח לו דרישת תשלום על חוב בגין התקופה שבה למעשה כבר לא השתמש בשירותיה.

     

    פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

     

    התובע הוא תושב בקה אל-גרביה, לקוח של "בזק" שהזמין דרכה גם שירותי ספק אינטרנט מחברת הבת שלה – "בזק בינלאומי". ביולי 2012 הוא התקשר ל"בזק" והודיע לה כי ברצונו להפסיק את השירותים שקיבל וביקש ממנה להודיע על כך גם לספקית האינטרנט. "בזק" ניתקה אותו מיידית. לאחר מכן, הוא בכל זאת התקשר ל"בזק בינלאומי" והודיע לה אישית על החלטתו להתנתק מהאינטרנט.

     

    לדבריו, לאחר שהועבר מפקיד לפקיד והתעקש להתנתק גם בפני מחלקת שימור לקוחות, הוא התבקש לשלוח לחברה צילום תעודת זהות. הוא עשה זאת אך כשהתקשר לוודא את קבלת הצילום וניתוק השירות, הוא נדחה בתשובות שונות. משכך, הוא שלח לחברה מכתב בדואר אלקטרוני, בפקס ובדואר וביקש להתנתק ושפקידי הנתבעת לא יטרידו אותו עוד.

     

    למרות זאת, כשלושה חודשים לאחר מכן שלחה לו "בזק בינלאומי" מכתב שבו הוא נדרש להסדיר יתרת חוב בחשבונו. הוא שלח מכתב תשובה שבה הסביר שהוא לא משתמש בשירות כבר חודשים, אך ללא הועיל. ארבעה חודשים נוספים חלפו והוא קיבל מכתב התראה ממשרד עורכי דין, שלפיו אם לא ישלם את יתרת החוב, בסך של 810 שקל, יינקטו נגדו הליכים משפטיים.

     

    הלקוח המיואש שילם את החוב מחשש מהליכי עיקול, אבל במקביל הגיש תביעה לבית המשפט בדרישה לפיצוי של "בזק בינלאומי", בהתאם לחוק הגנת הצרכן.

     

    הנתבעת טענה כי בהתאם לנוהלי הזיהוי שלה והוראות חוק הגנת הפרטיות, לקוח המשלם באמצעות חברת "בזק" ומבקש להתנתק, צריך להזדהות באמצעות מספר תעודת זהות ולבצע את השיחה מקו הטלפון שבאמצעותו הוא משלם. מכיוון שהלקוח נותק קודם על ידי בזק, הוא התבקש לשלוח בפקס הודעת ביטול בצירוף צילום תעודת זהות.

     

    האדם הפשוט לא יוכל להתמודד

    הרשם הבכיר נדים מורני קבע כי הדרישה להמציא צילום ת"ז ולוודא את קבלתו בפקס מנוגדת להוראות החוק, ודי בבקשה בעל פה או בכתב, בציון שם ומספר ת"ז כדי לבטל את העסקה. משכך, לנתבעת לא הייתה זכות להמשיך לחייב את התובע מרגע שהודיע לה על ביטול השירות.

     

    "הנתבעת הרחיקה לכת, עת העבירה את העניין לטיפול משפטי ביודעה שכל החוב של התובע נוצר לאחר שהוא פנה אליה לראשונה ביום 12/7/12 וביקש להתנתק משירותיה", קבע הרשם הבכיר. "כנראה שהנתבעת סברה שהאדם הפשוט לא יוכל להתמודד מולה והיא טעתה בכך להיות התובע בעל עקרונות ויכולות".

     

    עם זאת, אף שחוק הגנת הצרכן מתיר לפסוק פיצוי לדוגמה של עד 50 אלף שקל במקרה של הפרות חוזרות ונמשכות, הרשם קבע כי במקרה זה "אין להכביד עם הנתבעת יתר על המידה".

     

    לבסוף חויבה "בזק בינלאומי" לשלם לתובע פיצוי לדוגמה של 10,000 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 3,261 שקל.

     

    • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
    • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
    • ב"כ התובע: עו"ד קסום שאדי
    • ב"כ הנתבעות: עו"ד אייל בליזובסקי
    • עו"ד צביה דותן סטרנס עוסקת בדיני צרכנות
    • הכותבת לא ייצגה בתיק

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים