שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    פיז'ו 308 עם 500 כ"ס: 4.0 שניות ל-100 קמ"ש

    פיז'ו חשפה את ה-308R הייבריד, מכונית כלאיים ספורטיבית עם מנוע בנזין ושני מנועים חשמליים שיוצרים הנעה כפולה. בעתיד בייצור סדרתי?

    יצרנית הרכב הצרפתית פיז'ו משלבת ביצועים עם רמת זיהום נמוכה בדגם תצוגה חדש, "308R הייבריד". הבסיס הוא פיז'ו 308 המשפחתית, כאשר במקום מנוע אחד יש לא פחות משלושה - אחד טורבו-בנזין, שניים חשמליים.

     


     

    שילוב שלושת המנועים מפיק 500 כ"ס ו-74.4 קג"מ, מספיק בכדי לשגר את ה-308R מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. כל זאת לצד פליטת 70 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע. טווח הנסיעה החשמלי לא פורסם, אך נמסר כי מערך מצברי הליתיום-יון מציע קיבולת של שלושה קילו-וואט שעה וניתן לטעינה משקע חשמלי בתוך חצי שעה.

     


     

    מנוע הבנזין מפיק 270 כ"ס מנפח של 1.6 ליטר, ומגיע מה-RCZ R הספורטיבית. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, ובינם מנוע עזר חשמלי עם 115 כ"ס שמניע אף הוא את הגלגלים הקדמיים ומשמש כמחולל זרם חילופין לטעינת המצברים. מנוע חשמלי אחורי, אף הוא עם 115 כ"ס, מניע את הגלגלים האחוריים ומשמש במצבי תנועה שונים כמקור כוח יחיד או כמקור כוח נוסף.

     


     

    מלבד מערכת ההנעה המתקדמת, ה-R מצוידת גם במפסק סרנים רחב ב-80 מ"מ מהדגם הרגיל, גלגלי 235/35-19 ובעיצוב אגרסיבי, הכולל סבכה קדמית חדשה, פגושים שונים וצביעה דו-גוונית.

     

     

    זוהי פעם שנייה בה פיז'ו מציגה דגם "R" ממשפחת ה-308. הפעם הקודמת הייתה באוגוסט 2013, אז זו הייתה מכונית תצוגה עם מנוע הטורבו-בנזין

    בלבד, ללא סיוע חשמלי. לפי ההערכות, זו תגיע לייצור בתוך פחות משנתיים, ותמוצב מעל דגם ה-GTI הצפוי בשנה הבאה. עדיין לא ברור אם גם דגם הכלאיים ימצא דרכו לייצור.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים