שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אופניים חשמליים, קטנועים ואופנועים - הפקח העירוני יהיה שוטר

    משרד התחבורה מקדם חקיקה שתאפשר לפקחים עירוניים סמכות אכיפה כנגד כל כלי רכב דו-גלגלי ממונע. בדקו את עצמכם - האם יש לכם צופר ושלט "אופניים עם מנוע עזר"?

    משרד התחבורה רוצה פקחים עירוניים, כדי לאכוף את חוקי התעבורה של כלי רכב דו-גלגליים. תיקוני חקיקה חדשים אותם מגבש צוות מקצועי, ואשר יסללו את הדרך להענקת סמכות אכיפה תעבורתית גם לפקחים עירוניים, יוגשו עד ה-14.5 ויעברו לקריאה שניה ושלישית לאחר אישור ועדת הכלכלה. תקנות אלה אמורות להסדיר סמכות אכיפה כנגד אופניים חשמליים, אך לא רק. שכן לפי משרד התחבורה, הפקח העירוני יוסמך לפעילות שיטור ואכיפה גם כנגד קטנועים ואופנועים.

     

    עוד על סכנות האופניים החשמליים:

     

    רוכבים בשביל - בלי קסדה, כן עם סלולרי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
    רוכבים בשביל - בלי קסדה, כן עם סלולרי(צילום: מוטי קמחי)

     

    יש להזכיר כי לפי התקנות, הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת רק מגיל 14 בלבד (בשבילים ייעודיים) ומגיל 16 על הכביש הציבורי. בנוסף, אופניים

    יסומנו בבירור כ"אופניים עם מנוע עזר", ובשלב מתקדם יותר תקודם הצעת חוק המחייבת חבישת קסדה ברכיבה על אופניים חשמליים בכל גיל וכל נסיעה. ההספק המרבי של המנוע החשמלי מוגבל כבעבר ל-250 וואט, והמהירות ל-25 קמ"ש. וכמובן, על האופניים לשאת צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזירי אור.

     

    בכל הנוגע לכלי רכב דו-גלגליים ממונעים אחרים, כמו קטנועים ואופנועים, מדובר בתקנות תעבורה מוכרות ותיקות. בתגובה לפניית ynet, הובהר במשרד התחבורה כי הפקחים העירוניים שיוסמכו לפעילות האכיפה, לא יעסקו גם באכיפת החוק כנגד בעלי מכוניות אלא יתמקדו אך ורק בכלי רכב דו-גלגלי ממונע, ויתנו להם דו"חות או כתבי אישום לבתי משפט במקרה של מעבר על החוק..

     

    לדברי משרד התחבורה, מנכ"ל המשרד, עוזי יצחקי, מינה צוות שיעסוק בתיקוני החקיקה שיאפשרו להסמיך פקחים עירוניים. אנשי הצוות עליו הסכימו משרדי התחבורה, המשפטים, בטחון הפנים, משטרת ישראל ומרכז השלטון המקומי: היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד מלי סיטון, המפקח על התעבורה במחוז חיפה והצפון, הראל דמתי, הממונה על מיסוי מוניציפלי במשרד הפנים, עו"ד אורית מלמד, היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים, עו"ד חיים אמיגה, היועץ המשפטי במשטרת התנועה, עו"ד קלוד גוגנהיים ועו"ד שחר פרלמוטר ממשרד הפנים.

     

    יש להעריך כי אכיפת החוק ביחס לאופניים חשמליים, לאחר שתאושר ויתחילו בביצועה, תתמקד בנסיעה שלא כחוק על המדרכה. בשנים האחרונות, יחד עם הפופולריות הגואה של אופניים חשמליים ברחובות הערים הגדולות, בחרו רוכבים החוששים לחייהם על הכביש, לנסוע על המדרכה לצד הולכי רגל. כתוצאה מכך נרשמה עלייה חדה במספר התאונות בין הולכי רגל לרוכבי אופניים בעיר תל אביב למשל.  לפי הערכות, בשנה אחת נמכרים כמה עשרות אלפי זוגות אופניים חשמליים, כפתרון זמין וזול (יחסית) לתחבורה ציבורית לא מספקת.

     

    לדברי פרופסור קובי פלג, מנהל המכון הלאומי לחקר הטראומה, יש עלייה של פי 10 בנפגעי תאונות אופניים שאושפזו עם פגיעות קשות. לדברי אנשי עיריית תל אביב, מספר הנפגעים השנתי מתאונות בין אופניים להולכי רגל עומד על למעלה מ-1,000 בני אדם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מוטי קמחי
    מחרימים אופניים חשמליים
    צילום: מוטי קמחי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים