שתף קטע נבחר

פולקסווגן C קופה GTE - יוקרה חדשה לסין

יצרנית הרכב הגרמנית תציע מכונית יוקרה חדשה בשוק הרכב הגדול בעולם, גם בגרסת כלאיים עם תצרוכת דלק פנטסטית של 43.5 ק"מ לליטר

פולקסווגן חשפה בסין את ה-C קופה GTE, מכונית תצוגה חדשה שממחישה כיצד תיראה מכונית יוקרה חדשה. המכונית מיועדת בעיקר לשוק הסיני, הגדול והחשוב ביותר בעולם כיום, ותמוצב בין הפאסאט לפאטון (שלמרות הכשלון במקור צפויה לחזור בקרוב בדור חדש).

 

 


 

ה-C קופה GTE היא מכונית סדאן גדולה - אורכה 507 ס"מ, רוחבה 195 ס"מ וגבוהה 144.5 ס"מ. בסיס הגלגלים עומד על 301 ס"מ, נתונים המקבילים לדגמי הסאלון של יצרניות היוקרה הגרמניות (לדוגמה ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6). שוק הרכב הסיני אוהב מאוד מכוניות סדאן גדולות ומהודרות, ונהנה לכן משורה של דגמים ייחודיים שמוצעים בו - החל בגרסאות בסיס גלגלים ארוך של מכוניות אירופיות מוכרות, ועד לדגמים המפותחים במיוחד עבורו.

 

 

מכונית התצוגה - כפי שהכינוי GTE המסמל דגמי כלאיים מתקדמים מרמז - מצוידת במנוע טורבו-בנזין ומנוע חשמלי נטען משקע. הראשון מספק 210 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר, לשני 124 כ"ס - ושניהם מניעים את הגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההספק המשולב של המערכת עומד על 245 כ"ס, והמומנט על כ-51 קג"מ. כל זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.6 שניות, ולמהירות מרבית של 232 קמ"ש.

 

 

כיאה למכונית כלאיים נטענת משקע, ה-GTE מציעה גם טווח נסיעה חשמלי מסוים - עד 50 ק"מ בין טעינות על-פי בדיקות פולקסווגן, ובמהירות של עד 130 קמ"ש. טווח הנסיעה הכולל עומד על למעלה מ-800 ק"מ, ותצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה על 43.5 ק"מ לליטר.

 

 

ל-C קופה (שם זמני שיוחלף בדגם הייצור) מערך מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 14.1 קילו-וואט שעה. זמן הטעינה של המצברים לא פורסם. הגרמנים מספרים עם זאת כי למכונית ארבעה מצבי נהיגה - כלאיים, בו המערכת מחליטה לבד באיזה מנוע להשתמש בכל רגע; חשמל; ספורט (שימוש בשני המנועים מתוך העדפת כוח על חסכון); ומצב חסכון אנרגיה. זה האחרון משמש לטעינת המצברים על-ידי מנוע הבנזין, או לשמירת האנרגיה הקיימת לשימוש עתידי.

 

מכונית התצוגה צוידה בארבעה מושבים נפרדים, ובמערכת שליטה מתקדמת הכוללת שני מסכי "12.3, מסכים ליושבים מאחור ותקשורת ביניהם ובין טלפונים ניידים, כך שניתן לסנכרן מידע. למשל אם היושב מאחור מעוניין להעביר יעד נסיעה למסך הקדמי. ספק אם תא הנוסעים ימצא דרכו לייצור במתכונת זהה, אם כי העיצוב החיצוני כפי הנראה ישתנה מעט מאוד בדרך לאולמות התצוגה. שיווק הדגם החדש כפי הנראה יתמקד בסין בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים