שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    הדרמה בנתב"ג: זו הטכנולוגיה שמנעה אסון

    המערכת הישראלית RunWize זיהתה את השרידים של גלגל מטוס UP ודיווחה על הסכנה: "היא משלבת גלאי מכ"מי עם גלאי אלקטרו-אופטי"

    הדרמה שהתרחשה הבוקר (ג') בנתב"ג, ובמסגרתה הוכרז מצב חירום לקראת נחיתת מטוס שאחד מגלגליו התקלף והתפורר, לא נולדה במקרה: שרידי הגלגל ההרוס התגלו על מסלול 26 בעזרת מערכת RunWize - טכנולוגיה ישראלית חדשנית שסורקת באופן אוטומטי עצמים זרים על מסלולי המראה בשדות תעופה. צפו:

     

    המערכת שמזהה עצמים זרים על המסלול    (צילום: אקסייט סיסטמס Xsight Systems)

    המערכת שמזהה עצמים זרים על המסלול    (צילום: אקסייט סיסטמס Xsight Systems)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    נחת בשלום: טיסת אל על חזרה    (צילום: רשות שדות התעופה)

    נחת בשלום: טיסת אל על חזרה    (צילום: רשות שדות התעופה)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    שריד של הגלגל שנשאר על המסלול ()
    שריד של הגלגל שנשאר על המסלול

    כוחות ההצלה שצולמו על ידי אחד הנוסעים (צילום: דניס) (צילום: דניס)
    כוחות ההצלה שצולמו על ידי אחד הנוסעים(צילום: דניס)

     

    הקברניט משחזר    (צילום: איתי בלומנטל)

    הקברניט משחזר    (צילום: איתי בלומנטל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    המערכת פותחה על ידי "אקסייט סיסטמס" (Xsight Systems), חברה ישראלית האחראית לטכנולוגיה חדשנית שמאפשרת גילויי עצמים זרים על מסלולי המראה בשדות התעופה. בין השאר מאפשרת המערכת לגלות ציפורים שעלולות להפריע בזמן המראה, למדוד עומק של שלג ויכולה להעביר יכולות אבטחה מתקדמות.

     

    המערכת מאופיינת ביכולות גילוי ייחודיות מאחר שהיא פועלת בשילוב של מערכת מכ"מ ומצלמה שעובדות במקביל ובמשולב איתה. היא מעבדת את התמונות שמתקבלות במהירות ומשדרת אותות התראה לאנשי החברה שנמצאים על הקרקע. למערכת יכולות נוספות שמבוססות על חיישנים שממוקמים על מנורות המסלול.

     

    לאור הצלחת התפעול של המערכת בנתב"ג, טוענים בחברה, ואישורה על ידי ה-FAA (רשות התעופה האמריקנית), היא הוצבה בכמה שדות תעופה בארה"ב, בהם בוסטון,

    ובימים אלה היא מותקנת שדה התעופה בסיאטל.

     

    אביב גונר, סמנכ"ל הפיתוח ב"אקסייט סיסטמס" ואחד ממייסדי החברה, אמר ל-ynet: "החדשנות של המערכת נעוצה באופן ההתקנה שלה, בתוכנה ואלגוריתמים מתקדמים, וגם בעובדה כי היא משלבת גלאי מכ"מי ייחודי בצד גלאי אלקטרו-אופטי, המהווים גלאי היברידי חדשני ומתקדם. האירוע הבוקר הוא דוגמה לתרומתה של המערכת לשמירה על בטיחות הנוסעים והמטוסים, לצד שמירה על ניהול יעיל ואיכותי של המסלול".

     

    174 נוסעי טיסת UP (אל על) מספר 2521 לפראג נחתו הבוקר (יום ג') בשלום בנתב"ג לאחר שהמטוס נאלץ לשוב לנחיתת חירום בעקבות נזק באחד הגלגלים. צוותי הקרקע בנתב"ג נערכו מבעוד מועד לקליטת הבואינג 737-800 ואמבולנסים של מד"א הוזעקו לשדה. הקברניט טל דוד שביצע נחיתה מושלמת בתנאים בעייתיים שחזר: "משהו כמו שתי דקות בערך אחרי המראה, כשאנחנו עוברים לערוץ הפיקוח של נתב"ג, קיבלנו הודעה מהפיקוח שנמצאו שאריות צמיג על המסלול".

     

    שיר מראשון לציון, שהייתה על הטיסה, אמרה: "כולם ישבו בשקט והתנהגו מאוד יפה. רק חבל שלא הגענו לפראג, זו הבאסה היחידה. הייתה נחיתה רגילה לחלוטין. נחתנו בשקט ובשלווה ואפילו סידרו לנו מטוס חלופי ממש מהר, כל הכבוד לאל על".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים