שתף קטע נבחר

מבחן ארוך טווח TGB X-Motion 250 (ד')

קטנוע המבחן פוגש אח תאום (300), חווה הוזלה משמעותית במחיר וגם תאונה. בסך הכל, 3,000 קילומטר מהנים למדי

אקס-מושן 250 מתוצרת TGB חווה את החודש הרביעי במבחן ארוך הטווח, וכעת מצביע מד המרחק המצטבר על יותר מ-3,000 קילומטרים, רובם עברו בנעימים וללא תקלות מכאניות. כדי להפוך את העסק למעניין יותר, צרפנו את גרסת ה-300 הכמעט-תאומה להשוואה, חווינו טיפול 3,000 קטן וגילינו כי היבואנית ד.ל.ב החליטה על הוזלה משמעותית של מחיר הקטנוע - מ-25,900 שקל ל-22,500 שקל. וגם עברנו חוויה קצת פחות נחמדה, תאונה.

 

מבחן ארוך טווח:

 

פרק א'

פרק ב'

פרק ג'

 

 (תצלום: אריק רוזנבלום) (תצלום: אריק רוזנבלום)
(תצלום: אריק רוזנבלום)

 

בום טראח, מה קרה?

כלי רכב דו-גלגליים מעורבים לצערנו בתאונות דרכים, באופן ברור באחוז גבוה יותר מחלקם בסך צי הרכב. נסיבות התאונה בה היינו מעורבים עם קטנוע המבחן אינן יוצאות דופן. מכונית החליטה לפנות מבלי להעיף מבט במראות ופגעה בקטנוע על רוכבו, שלא הספיקו להתחמק או לעצור. הקטנוע התנגש בעצמה בכנף המכונית והוטח לכביש, החליק על האספלט והתהפך מספר פעמים עד שפגע במדרכה. הרוכב, ותודה ששאלתם, יצא ללא פגע הודות לביגוד מגן מקיף שניזוק, מבלי להותיר צלקות על גופו של האוחז בכידון.

 

 (תצלום: אריק רוזנבלום) (תצלום: אריק רוזנבלום)
(תצלום: אריק רוזנבלום)

 

הקטנוע סיים את האירוע קצת פחות טוב. נזקים גדולים נגרמו לחלקי הפלסטיק הגדולים בחזית ובצדדים, ליחידת התאורה מלפנים, למנופי הבלם והמראות - כולם לא ניתנים היו לתיקון ודרשו החלפה בחלקים חדשים. המחיר, כפי שניתן לראות בחשבונית המצורפת, גבוה ומגיע לכמעט 8,000 שקל כולל מע"מ. לא פשוט.

 

 (תצלום: אריק רוזנבלום) (תצלום: אריק רוזנבלום)
(תצלום: אריק רוזנבלום)

 

לקנות 250 או 300?

לאקס-מושן 250 יש אח תאום, ה-300. בניגוד לשם הדגם, נפח המנוע עומד על 263 סמ"ק בלבד, 13 סמ"ק בלבד יותר מה-250, ההספק המרבי זהה ועומד על 23 כ"ס אך לגרסת הנפח הגדולה יותר יתרון בתחום המומנט. למעט המנוע, שתי הגרסאות זהות - גוף, שלדה, ממדים, תנוחת רכיבה ואבזור. בהתאם, גם התחושות דומות. השוואה בין שני הכלים אכן העלתה כי ביצועי המנוע ב-300 אכן עדיפים במעט, בעיקר בזינוקים ותאוצות ביניים, מעבר לכך פשוט אין הבדל. בהתאם, פער המחיר בין שתי הגרסאות עומד על 700 שקל בלבד, עלויות הרישוי זהות וכך גם רישיון הנהיגה הנדרש (A2). יש עם זאת לזכור כי ביטוח החובה ל-300 יקר בכמעט שליש - כך שכול אחד יעשה את החישוב לעצמו, זינוק טוב יותר יותר או ביטוח זול יותר.

 

כף הזכות במקרה זה נוטה לטובת ה-300.

 

 (תצלום: אריק רוזנבלום) (תצלום: אריק רוזנבלום)
(תצלום: אריק רוזנבלום)

 

טיפול 3,000

לפי הוראות יצרן יש להגיע לטיפול כול 3,000 קילומטר: ה-"3,000" הראשון מוגדר "קטן", ונדרשות בו החלפת שמן מנוע ובדיקה כללית בעלות של 223 שקל בלבד. הטיפולים ב-6,000 וב-12,000 ק"מ מוגדרים "גדולים", מקיפים ויקרים בהרבה (טבלה בדיווח הקודם). הטיפול בוצע במוסך מורשה "הפודיום" בחולון, הוחלף שמן המנוע ונעשתה בדיקת תקינות כללית כדי לוודא שאכן הכלי תקין ונותר ללא תקלות או ברגים משוחררים. מאחר וההיגוי הרגיש מעט נוקשה, הוחלט לשחרר מעט את מסבי ההיגוי. ואכן, ה-Xmotion הרגיש מחובר יותר לקרקע, רטט קל שהגיע מהגלגל הקדמי נחלש וההתנהגות הכללית השתפרה באופן די משמעותי. 

 

 (אריק רוזנבלום) (אריק רוזנבלום)
(אריק רוזנבלום)

 

תיקון טעות: בניגוד לפרסום המקורי, עלות הביטוח של שני הקטנועים אינה זהה, שכן ביטוח ה-300 יקר בכשליש מה-250

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תצלום: אריק רוזנבלום
ה-250 מול 300: דומים
תצלום: אריק רוזנבלום
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים