שתף קטע נבחר

תוכנית ירושלים 2020 תיחשף, מה צפוי לעיר?

אבי תורת האסטרטגיה של ערים ומדינות, פרופ' פורטר, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, עמלו בחודשים האחרונים על תכנית "ירושלים 2020", אותה יציג ראש העיר לבכירי ממשל ותעשייה בכנס במוזיאון ישראל. וגם - מה הקשר בין ליאונרדו דה וינצ'י לחיים טופול ואיך מגיעים ממתחם שרונה בת"א למילאנו?

אבי תורת האסטרטגיה של ערים ומדינות, פרופ' מייקל פורטר, יגיע לירושלים ב-10 במאי 2015 כאורח הכבוד של ראש העיר ניר ברקת. ברקת ופרופ' פורטר עמלו בחודשים האחרונים על תכנית "ירושלים 2020", אותה יציג ראש העיר לבכירי ממשל, חברה ותעשייה בכנס ייחודי שייערך במוזיאון ישראל. התכנית מתארת את החזון לבירת ישראל בעוד חמש שנים, והיא תוגש לראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה חגיגית, לרגל יום ירושלים החל ב-17.5.

 

לכתבות נוספות בערוץ כלכלה :

 

ברקע: נסיעה לבוסטון  

עבודת המחקר והפיתוח שנעשתה לירושלים מתארת את היתרונות היחסיים של העיר ומגדירה את המוקדים בהם יש להשקיע משאבים בחמש השנים הקרובות. לפני כחצי שנה נסעו לבוסטון בכירים בעיריית ירושלים, באקדמיה, בתרבות, בתיירות ובתעשיות השונות בעיר (רפואה, היי טק, קולנוע ועוד) ופגשו את פרופ' פורטר והצוות שלו. יחד איתם גיבשו תכנית פיתוח כלכלית אסטרטגית לעיר. התכנית מתבססת על עקרון "היתרון היחסי" של פורטר, שגורס שעל מנת לפתח כלכלה של עיר יש לזהות את היתרונות היחסיים שלה, לפתח ולהשביח אותם.

 (צילום: נפתלי היליגר) (צילום: נפתלי היליגר)
(צילום: נפתלי היליגר)
 

ברקת: "בירת ישראל בשלה לשלב הבא"

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר לקראת כנס "ירושלים 2020", כי "לאחר שהחזרנו את ירושלים למסלול ההצלחה והשבנו את האמון בה, בירת ישראל בשלה לשלב הבא במיצוי הפוטנציאל העצום שלה כדי שתעמוד בגאווה בשורה אחת עם בירות העולם המשגשגות. לשם כך גייסנו את המומחים הטובים בעולם לפיתוח ערים - פרופ' מייקל פורטר, פרופ' ריצ'רד פלורידה וראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, לבניית תכנית הפיתוח של ירושלים לחמש השנים הבאות, אותה נחשוף בכנס ירושלים 2020. בבסיס התכנית התמקדות ביתרונות היחסיים של ירושלים בתחומי התרבות, הביומד, מדעי הרפואה וההייטק, זאת לצד פיתוח המעמד היצירתי, מהפכת תשתיות ויצירת הזדמנויות חדשות לבניית עתידה של ירושלים".

 

פורטר, פרופ' לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד, מהחוקרים המצוטטים ביותר כיום בנושאי כלכלה, אסטרטגיה וניהול ערים ומדינות - שממשלות, תאגידים גדולים וארגונים שונים בכל העולם נסמכים על התיאוריות האסטרטגיות והכלכליות שפיתח - הטמיע את המונח "יתרון תחרותי". כמו כן, הטמיע את מודל "חמשת הכוחות" המפורסם, "שרשרת הערך" ועוד.

 

כנס "ירושלים 2020" ייערך ביום ראשון, 10 במאי, במוזיאון ישראל בירושלים. ראש העיר ירושלים ניר ברקת יחשוף את תכנית "ירושלים 2020"בנוכחות בכירים מתחומי הממשל, החברה והתעשייה.בפורמט שעוד לא נראה בארץ: בין חללי התצוגה ולצד יצירות האמנות והתערוכות ההיסטוריות, יציג ברקת את עיקרי החזון שלו לבירת ישראל בחמש השנים הבאות.

 

התכנית מתבססת על תוצאות המחקר שערך פרופ' פורטר במיוחד עבור ירושלים, והוא יגיע להציג בכנס את ״היתרון התחרותי״ של ירושלים אל מול ערים מובילות בעולם.

 

כנס "ירושלים 2020", מוזיאון ישראל, 10 במאי, 9:00-16:00

 

תערוכה בפתאל ירושלים למען ילדי נהר כפר הירדן

חיים טופול, חתן פרס ישראל השנה, הגיע לערב פתיחת תערוכת ציורים, שהתקיימה במלון לאונרדו פלאזה בירושלים, בה מציגים כ-70 אמנים מובילים בישראל, במטרה לסייע לילדי "כפר נהר הירדן", בו מטופלים באופן שוטף ילדים בעלי מוגבלויות. טופול הוא בין מקימיו ובין מלוויו הקבועים של הכפר. התערוכה היא מחווה לאמן לאונרדו דה וינצ'י, לציון 496 שנה למותו. דוד פתאל, איש העסקים והבעלים של רשת פתאל, תרם את 2 מלונות לאונרדו בירושלים כדי לארח את התערוכה.

 

לערב הפתיחה הגיעו האמנים המציגים, ביניהם דני קרוון, מנשה קדישמן, בברלי ברקת ( אשתו של ניר ברקת), קרן גילרמן, בני אפרת ועוד, וטופול עצמו תרם את אחד מציוריו לתערוכה. העבודות יוצגו בשני בתי המלון של מותג לאונרדו בירושלים בחודש הקרוב כשטופול עצמו, בחודש הקרוב יועמדו הציורים למכירה, כשהסכום שיצטבר ייתרם, כאמור, לטובת פרויקט " כפר נהר הירדן".

 

האומן בני אפרת וחיים טופל על רקע אחת מיצירותיו של אפרת (צילום: ראובן בן חיים) (צילום: ראובן בן חיים)
האומן בני אפרת וחיים טופל על רקע אחת מיצירותיו של אפרת(צילום: ראובן בן חיים)

 

 

הקולינריה הישראלית כובשת את מילאנו

קונספט "הפיקניק" היצירתי והייחודי של "ליטל איטלי" במתחם שרונה בת"א, נבחר להיות הקונספט הקולינארי המייצג של הביתן הישראלי בתערוכת אקספו העולמית, שנפתחה בימים אלו במילאנו. אקספו היא התערוכה הגדולה ביותר בעולם, המתקיימת אחת ל 5 שנים, ומשתתפות בה יותר מ-140 מדינות, עם צפי מבקרים של יותר מ-20 מיליון.

 

מבקרי "הפיקניק" נהנים ממבחר מנות איטלקיים, אותם הם אוספים לסלסלת פיקניק ביחד עם שמיכה אישית לארוחה אינטימית או קבוצתית, על מרבד דשא פתוח. מאחורי "ליטל איטלי" עומדת קבוצת יזמי הקולינאריה וחיי הלילה - קבוצת 141, שבבעלותה מוסדות לילה וקולינריה בהובלת השף יוגב ירוס. בעקבות זכייה זו, ישנם מגעים בין קבוצת 141 ומשקיעים איטלקיים לפתיחת פיקניק באיטליה ובמקומות נוספים ברחבי העולם.

 (צילום: אפיק גבאי) (צילום: אפיק גבאי)
(צילום: אפיק גבאי)

העיניים אל-על, האוזניים סלקום

איגוד השיווק הישראלי הכריז על ההשקה המנצחת של 2014. שני זוכים חולקים את המקום הראשון: אל על והשקת ה-Fly card, כרטיס האשראי החדש של הנוסע המתמיד, ו-סלקום TV של סלקום תקשורת. במקום השני נמצא מהלך ההשקה של YES – yesGO.

 

ההשקות הזוכות נבחרו על ידי ועדת החדשנות של האיגוד, בה חברו 16 מנהלים בכירים מענפים שונים במשק, בראשות רן גוראון, המשנה למנכ"ל בזק וחבר הנהלת איגוד השיווק הישראלי. כנס החדשנות 2015 התמקד בחדשנות שיווקית וניהולית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים