שתף קטע נבחר

מנסה לרדת אל העם - פולקסווגן מוזילה דגמים

יבואנית קונצרן פולקסווגן לישראל, צ'מפיון מוטורס, מודיעה כי מרבית הדגמים אותם היא משווקת יוזלו בשיעור ניכר. למה זה קורה, והאם היא הופכת כך לתחרותית יותר?

צ'מפיון מוטורס מנסה ליישר קו עם מחירי שוק הרכב. יבואנית מותגי פולקסווגן, סיאט, אודי וסקודה לישראל, מודיעה על הורדת מחירים גורפת של מרבית הדגמים והגרסאות של מותג פולקסווגן הנמכרים בישראל. החיתוך במחיר מתחיל בכמה אלפי שקלים ואחוזים בודדים למכונית המיני אפ!, ומגיע עד 50 אלף שקלים ויותר מ-10% במקרה של הטוארג היקר.

 

המצב של פולקסווגן

יש סוד גלוי למדי בשוק הרכב המקומי, הנוגע להנחות מופלגות בשווי עשרות אחוזים - אותן נותנות יבואניות לציי רכב גדולים וחברות ליסינג. בתמורה נותרים מחירי השוק הפרטי גבוהים יחסית. בשנים האחרונות משווקות כאן מכוניות שסיכויי הצלחתן בשוק הפרטי אפסיים, עקב מחיר-מחירון גבוה ללא הצדקה, ובכל זאת הן מוכרות אלפי מכוניות מדגם מסוים. הסיבה לכך היא כמובן יכולתן לתת הנחות אדירות לציי רכב. אחרי הכל, בטבלת המכירות השורה התחתונה היא החשובה.

 

הכביש המקומי - נתח השוק של פולקסווגן ירד מ-.5.5 ל-2 אחוזים בחמש שנים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הכביש המקומי - נתח השוק של פולקסווגן ירד מ-.5.5 ל-2 אחוזים בחמש שנים(צילום: מוטי קמחי)

 

במקרה של פולקסווגן בישראל, המצב מורכב יותר. המותג הגרמני אינו שחקן בעל חשיבות בשוק ציי הרכב העצום, ובכל זאת מחירי הדגמים השונים ממוקמים בדרך כלל בקצה הגבוה של כל קטגוריה. כך במקרה של הגולף והפולו העממיות למשל, אך לא רק. חובבי מותג עם סבלנות, ממתינים בדרך כלל למבצעי מכירות נקודתיים שמגיעים בסופו של דבר, והופכים לא פעם לקבועים. אך מספרם של אלה קטן והולך, התחרותיות בשוק הישראלי השמרן יחסית גדלה בעקביות והמתחרות מהמזרח משתפרות בהתמדה.

 

פולקסווגן כמותג, מתקשה בתקופה האחרונה להגיע לנתוני מכירות שהשיגה בעבר, למרות הצלחתם המרשימה בארץ של שאר מותגי הקונצרן - אודי בקטגוריות היוקרה, סיאט וסקודה כמותגים עממיים יותר - הן מבחינת נתוני מכירה והן ביחס לנתח השוק. את שנת 2010 למשל, סיים המותג פולקסווגן במקום החמישי בטבלת המכירות, עם 11.5 אלף מכוניות חדשות בשנה בה נמכרו 216 אלף מכוניות ונתח שוק של כ-5.5%. ארבעה שנים מאוחר יותר (2014) מצאה עצמה פולקסווגן במקום ה-13 בשוק הרכב המקומי, עם 7,637 מכוניות בלבד מסך מכירות של 240 אלף, ונתח שוק של כ-3% בלבד.

 

והירידה במכירות ובנתח השוק אינה פוסקת, שכן בסיום השליש הראשון של 2015 מצא עצמו המותג עם 2,090 מכוניות חדשות שעלו על הכביש. אלה מציבות את המותג הגרמני במקום ה-15 בלבד בטבלת המכירות, עם נתח שוק של כ-2% בלבד.

 

המחירים החדשים

הדרך היחידה לשנות זאת עוברת ללא ספק דרך ארנקם של נהגי ישראל, ובהתאם מכריזה צ'מפיון על הוזלה גורפת של פחות-או-יותר כל דגמיה. מחירה הרשמי של האפ! הקטנה יתחיל מעתה ב-66 אלף שקלים (במקום 70) לגרסה הידנית, והוזלה דומה תהיה גם לרובוטית. הסופר-מיני פולו תוזל ב-5,000 ועד 10,000 שקלים לגרסה הידנית, שתעלה מעתה 90 אלף שקלים. החיפושית החדשה אינה מוזלת, וכך גם מרבית גרסאות הג'טה, הגולף ספורט-וואן והגרסאות הזולות יותר של הטוראן.

 

פולקסווגן גולף 1.2 ליטר - לא תשווק יותר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פולקסווגן גולף 1.2 ליטר - לא תשווק יותר(צילום: רועי צוקרמן)

 

מחירה של הגולף הקומפקטית, אולי המכונית המזוהה ביותר עם המותג בישראל, יתחיל מעתה ב-133 אלף שקלים לגרסת מנוע 1.4 ליטר (122 כ"ס) ותיבת DSG, המשקף הוזלה של 17 אלף שקלים לדגם זה עד עתה יחד עם "מחיר כניסה" נמוך ב-1,000 שקלים למכונית בישראל (עלות ה-1.2 ליטר שלא תגיע מעתה).

 

הפאסאט החדשה שהושקה לפני ימים אחדים תשווק כאן מעתה במחיר כניסה של 180 אלף שקלים, ואילו רכב הפנאי הקומפקטי טיגואן הוזל ב-10,000 שקלים לגרסה הבסיסית (170 אלף) או 33 אלף שקלים לגרסת מנוע ה-2.0 ליטר (190 אלף).  השירוקו בעלת המראה הספורטיבי הוזלה בעד 26 אלף שקלים (2.0 ליטר, 200 אלף) והגרסה היחידה של הטוארג היוקרתי (3.0 ליטר TDI) תשווק מעתה במחיר נמוך ב-50 אלף שקלים - 420 אלף במקום 470.

 

למרות הורדות המחירים, יש לזכור כי לפני ההוזלות ערכה צ'מפיון מבצעי מכירות בהם נמכרו חלק מהדגמים המוזכרים במחיר דומה או אף נמוך ממחיר המחירון החדש. כמו-כן, גם אחרי ההוזלות האחרונות מוצאים עצמם מרבית הדגמים בתחרות עזה בשוק המקומי, החל מקטגוריית המיני, דרך הסופר-מיני והגולף הקומפקטית ועד רכבי פנאי. בפשטות, פולקסווגן אמנם יקרה פחות, אך היא עדיין מהיקרות בכל קטגוריה בה היא מתחרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן טוראן - הוזלה קיצונית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים