שתף קטע נבחר

הקיץ בפתח: 10 הדברות לשיווק צימר קטן

גודלם של בתי המלון מאיים על יכולות השיווק של העסקים הקטנים. על בעלי הצימרים לעמוד בקצב כדי לשרוד, ואתגרים אלו מתעצמים עוד יותר בעיתות משברים ביטחוניים. התוצאה: רבים ממיזמי התיירות הקטנים נמצאים על סף משבר. הכירו את 10 הדיברות לשיווק נכון וחכם של צימר ישראלי בקיץ 2015

תעשיית התיירות בישראל מכניסה למעלה מ-30 מיליארד שקל בשנה. המספר אמנם גדול, אך העוגה מתחלקת בין עסקי תיירות רבים - והתחרות קשה. רק בגליל יש כ-5,000 צימרים, ובכל אחד מהם התפוסה הממוצעת עומדת על 30% בלבד, בעוד שבבתי המלון התפוסה גדולה ביותר מפי שתיים.

 

לכתבות נוספות בערוץ קריירה :

 

גודלם של בתי המלון מאיים על יכולות השיווק של בעלי העסקים הקטנים, שהתקציב שלהם אפסי לעומת זה של השחקנים הגדולים, ובנוסף הם מתמודדים עם רגישות הישראלים למחיר, שלעיתים יעדיפו לטוס לרומא באותו מחיר של סופ"ש בגליל, ועם החיפוש של הישראלים אחר חידושים וריגושים.

 

על בעלי הצימרים לעמוד בקצב בכדי לשרוד. אתגרים אלו מתעצמים עוד יותר בעיתות משברים ביטחוניים, והתוצאה היא שרבים ממיזמי התיירות הקטנים נמצאים על סף משבר. לכן, כדאי להכיר את 10 הדיברות לשיווק נכון וחכם בקיץ 2015:

 

1. שיווק תוכן

התייר הישראלי בוחר תחילה אטרקציות לחופשה שלו, ובהתאם לאזור הוא בוחר היכן לאכול ולישון. ב-80% מהמקרים הוא מאתר את המידע באמצעות מנועי חיפוש – ואת זה צריכים בעלי הצימרים והמסעדות למנף. על ידי פרסום מידע באתר האינטרנט, כמו טיפים לאטרקציות ייחודיות ולמסלולי טיול, וקידום התכנים במנועי החיפוש באמצעות מילות מפתח, הם יכולים להגדיל את החשיפה לאתר האינטרנט.

צימר בקיבוץ ניר דוד. ליצור שיח ויראלי סביב העסק (צילום: סשה אלכוב) (צילום: סשה אלכוב)
צימר בקיבוץ ניר דוד. ליצור שיח ויראלי סביב העסק(צילום: סשה אלכוב)

2. בניית יחסים

גיוס לקוחות חדשים מצריך יותר אנרגיות משימור לקוחות קיימים, ולכן בעלי העסקים התיירותיים צריכים להפוך אינטראקציות חד פעמיות עם לקוחות למערכות יחסים מתמשכות. צריך לחדש ולגוון: משירות חדש בצימר או מנה חדשה במסעדה ועד עדכונים באתר האינטרנט וחידושים בפייסבוק.

 

3. טכנולוגיית מובייל

בעידן ש-40% מהגלישות באינטרנט בישראל מתבצעות בסלולרי ו-33% מהבירורים לקראת החופשה נעשים בסלולרי – אתרים מותאמי סלולר זה "אולד ניוז". היום מתקדמים לבניית אתרי מובייל, כולל פיתוח אפליקציות ושיתוף פעולה עם אפליקציות טיול, מבינלאומיות לאזוריות (למשל, אפליקציית חפש את המטמון בגולן).

 

4. נקודות לשיחה

בעלי עסקים תיירותיים צריכים ליצור שיח ויראלי סביב העסק על ידי יצירת פעילויות ופינות צילום שאורחים ייהנו לבלות בהן, לצלם ולשתף ברשתות החברתיות. לדוגמה, במוזיאון בצפון העמידו אנשים מחופשים ותחפושות לאורחים, שמעודדות צילום ושיתוף. בגלריה אחת לקחו את העניין צעד קדימה - וליד האביזרים המצחיקים העמידו צלם מקצועי שהעלה את התמונות ישר לפייסבוק עם לוגו התערוכה.

 

5. השראה ויזואלית

כשתיירים מחפשים באינטרנט השראה למקומות לינה, למסעדות או לאטרקציות, הם מחפשים למעשה חוויה, כך שכדאי שהתמונות שמופצות ברשתות חברתיות של העסק תהיינה מעניינות ומיוחדות. תמונה של ורדים ומגבות מקופלות בצורת ברבור על המיטה באתר אינטרנט של צימר, זה בנאלי. כדאי באמצעות תמונות אמנותיות ומקצועיות להעביר חוויה ייחודית בעלת אופי מיוחד, שונה משל המתחרים.

 

6. קשרי לקוחות

כדאי להשתמש במידע שלקוחות מייצרים (הצעת נישואין בצימר, טיול ג'יפים ביום ההולדת וכו'), להציע להם לחגוג שוב בעסק שלנו לקראת התאריך בשנים הבאות, וכך להראות שאנחנו קשובים ולשמור על מערכת היחסים לתקופה ארוכה.

צימר במושב גורן. צריך לחדש ולגוון: משירות חדש בצימר או מנה חדשה במסעדה ועד עדכונים באתר האינטרנט וחידושים בפייסבוק (צילום: אסף קוזין) (צילום: אסף קוזין)
צימר במושב גורן. צריך לחדש ולגוון: משירות חדש בצימר או מנה חדשה במסעדה ועד עדכונים באתר האינטרנט וחידושים בפייסבוק(צילום: אסף קוזין)
 

7. עסקים עם לב

רווח כפול: עסקים עם מצפון חברתי, שדואגים לא רק לרווחים אלא גם לקהילה ולסביבה (לדוגמה, מסעדה שמעניקה שיעורי בישול לילדי הפנימייה השכנה), מייצרים חוויית לקוח נעימה ושיח אוהד סביב הפעילות.

 

8. מיקוד שיווקי

לעסק קטן עם משאבים מוגבלים, ובשוק תחרותי, כדאי - כאסטרטגיית חדירה לשוק - לתפוס נישה ולהוביל בה (למשל, צימרים שנותנים שירותי אופניים).

 

9. ניטור והערכה

האינטרנט מאפשר, בסכומים נמוכים יחסית, שיווק ממוקד ללקוחות פוטנציאלים, לפי מילות חיפוש והיסטוריית העדפות. כדאי להיות עם האצבע על הדופק ולבדוק כל הזמן איזה פוסטים מקבלים יותר לייקים; לאיזה אתרי אינטרנט נכנסים יותר ובאיזה שעות; מהן מילות החיפוש הנפוצות; סביב איזה סוג תמונות יש יותר שיח - ולאיזה קהל הן מגיעות. כל הזמן צריך לשפר ולתקן, במטרה להגיע למקסימום חשיפה ממוקדת.

 

10. חוויית לקוח

לבסוף, הסוד להצלחה הוא שיווק מפה לאוזן על ידי לקוחות מרוצים. אורחים שנהנו יספרו לחברים, ישתפו ויחזרו.

 

ד"ר ערן כתר הוא מומחה לתכנון, ניהול שיווק תיירות, מרצה מהמחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת. דבריו מבוססים על הרצאה שהעביר השבוע בכנס כנרת ה-7 לתיירות בנושא תיירות אזורית - חסמים והזדמנויות לצמיחה כלכלית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף קוזין
צילום: אסף קוזין
הילה קרץ
ערן כתר
הילה קרץ
מומלצים