שתף קטע נבחר

מכוניות בפקק יאיימו על זמינות האינטרנט

החדירה המהירה של הרשת לתאי הנוסעים של מכוניות חדשות, עלולה לגרום לעומס בלתי אפשרי שיאט ואף יפגע בתקשורת בין מחשבים בעת שעות השיא. הפתרון מונח בידי ספקיות התשתית

פקקי תנועה בעתיד עשויים לגרום לנזק בלתי צפוי לרשת האינטרנט, כך טוען מחקר חדש. זאת, משום שמכוניות המקושרות לרשת ונושאות מערכות מולטימדיה, בטיחות וניווט ומקושרות לרשת עצמאית או דרך מכשיר טלפון חכם ומחשבי לוח (טאבלטים), "יסתמו" את הרשת.

 

הערכה זו פורסמה על-ידי גוף המחקר מאקינה, שקבע כי עד שנת 2024, רשתות הסלולר יסבלו מזינוק של פי 10 בתעבורת תקשורת מכשיר-למכשיר. מחצית מכך יהיה כתוצאה מהתפתחות בתעשיית הרכב. לדברי עורכי מחקר שביצעה גרטנר, תוך חמש שנים בלבד (2020) ישא אחד מכל חמישה כלי רכב אמצעי תקשורת אלחוטיים כלשהם.

 

מערכת מולטימדיה (אילוסטרציה) (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מערכת מולטימדיה (אילוסטרציה)(צילום: רועי צוקרמן)

 

מכוניות מקושרות עם WiFi מובנה יכולות לגרום לזינוק בתעבורת מידע סלולרי בזמני פקקים - בבוקר בדרך לעבודה ובערב בדרך חזרה, במהלך סופי שבוע סביב אתרי נופש ועוד. זאת בשעה שהנוסעים מנסים ליצור קשר עם העולם באמצעות מערכות בידור וטלפונים. לפי החוקרים, זה עשוי ליצור עומסי תקשורת שישפיעו גם על מערכות בטיחות וניווט במכונית.

 

עוד נטען במחקר כי הסכנות אמנם יחלו בעשור הבא, אך ניתן למנוע אותן אם ספקיות תשתית ישימו לב לשעות בהן מתקיימים עומסי תקשורת ויוודאו שלא נוצרים "פקקים". "בכל הנוגע לנפח התעבורה הכולל, מכוניות מקושרות לא מהוות בעיה משמעתית", כך על-פי מייסד ומנכ"ל מאקינה, מאט האטון. "אבל ניהול משאבי רשתות לא מתבסס על תעבורה כוללת, אלא על אתרי תקשורת מקומיים בשעות שיא ואיך הם מתמודדים עם עומסים".

 

לדבריו, בשעות שיא עשויות להתפתח בעיות קליטה סלולרית, תעבורת תקשורת באופן כללי ומהירות גלישה. בהתאם מערכות שונות עשויות שלא לתפקש או לתפקד באופן לקוי. "מכוניות מקושרות לא מתנהגות כמו טלפונים חכמים, אלא כמו מכונה שמדברת עם מכונה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אילוסטרציה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים