שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    קידום העסק ברשת: אל תסתפקו בפייסבוק

    כדי להגיע ללקוחות חדשים דרך הרשת, חשוב לבנות דף נחיתה, להיכנס לזירות מסחר דוגמת איביי ואמזון, ולהזהר מתמחור גבוה מדי של דמי המשלוח. כך עושים זאת

    בעידן האלקטרוני של היום - קידום עסק נמצא במרחק הקלקה. האינטרנט מהווה פלטפורמה מצוינת להגעה לקהלים שונים, להגדרת יעדים מדידים ולהגברת המודעות וההכרות של ציבורים חדשים לעסק שלכם - באופן שיוביל בסופו של דבר מכירות. כיצד עושים זאת בפועל? לפניכם הצעדים החשובים:

     

    לכתבות נוספות בערוץ קריירה

     

    פתיחת דף פייסבוק עסקי

    פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם ובישראל כאשר על פי נתוני החברה, כ- 2.8 מיליוני ישראלים גולשים בפייסבוק מדי יום. פתיחת הדף העסקי היא הליך פשוט וללא עלות. דף הפייסבוק הוא דרך זמינה וחסכונית כדי ליצור נוכחות ראשונית לעסק, להציג את המוצרים או השירות, למשוך לקוחות חדשים ולשמור על קשר עם לקוחות קיימים.

     

    מומלץ לתחזק את הדף באופן שוטף ולהציע מבצעים, עדכוני מוצרים חדשים, שירותים מעניינים, תחרויות מסוגים שונים, מתן הטבות מיוחדות, השקות מוצרים, ובעיקר לחדש ולעניין. מילת המפתח שאותה אוהב חלק גדול הקהל הישראלי יותר מכל היא - "חדש". לכן נשקיע כל הזמן מאמץ מכווון ביצירת והצגת חדשנות.

     

    אתר אינטרנט

    אתר העסק משדר את ייחודיות העסק ומאפשר להציג תוכן וערך רב ומגוון בצורה המותאמת לצרכיו. חברות רבות מציעות לעסקים קטנים שירותי בניית אתרים בעברית בחינם או בתשלום חודשי נמוך. הגידול המהיר בגלישה בהתקנים סלולריים, טלפונים וטאבלטים, העבירה כבר כ-40% מנפח הגלישה למכשירים אלה ולכן אנחנו חייבים לוודא שהאתרים שלנו מותאמים לכך.

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    כמו כן יש לוודא כי הם מותאמים לקידום בתוצאות החיפושים - בדגש על גוגל. מומלץ גם ליצור אפשרות לרכישה ישירה ומאובטחת ישירות דרך האתר - פלטפורמה מאוד פופולרית בימינו, אליה אוהב הציבור הצרכני להיחשף. באופן זה המוצרים נוחתים בבית הלקוחות, שחוסכים זמן נסיעה, מציאת חניה ודלק.

     

    דפי נחיתה - בניית "רשימת דיוור"

    דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט ברשת, בו משאירים הגולשים את פרטיהם. הפרטים אלו מגיעים אליכם ויוצרים את רשימות הלקוחות העתידיות שלכם - רשימות הדיוור. כל פנייה שמתקבלת מדף הנחיתה היא צעד ראשון ליצירת מערכת יחסים עם לקוח חדש: הגולשים נתקלים במידע על העסק שלכם ויכולים למלא פרטים, שבתורם מועברים לחברה.

    רשימת הדיוור היא אמצעי שיווק נפלא ובעזרת שימוש מושכל יכולה להגדיל מאוד את העסק. חשוב לתת לאנשים המגיעים דרך דפים אלו מידע בעל ערך גבוה ואמיתי לקידום הנושא שלשמו פנו אליכם. כך הלקוחות מבינים שיש לכם ידע מועיל עבורם, מפתחים בכם אמון, ובהמשך נוקטים בפעולות המועילות לעסק שלכם - כלומר רוכשים, יוצרים הפניות ללקוחות חדשים או מפיצים את המוניטין החיובי שלו.

     

    קידום "אורגני" וממומן

    קידום האתר הוא נושא מאוד חשוב ברשת. ניתן לקדם את הכניסות לאתר ב-2 שיטות:

     

    קידום ממומן - משמעו הופעה במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש כמודעה בתשלום. קיימים עד 13 מקומות בדף תוצאות החיפוש בגוגל בהם יכולה להופיע מודעה, 3 השורות הראשונות ו-10 השורות לצד תוצאות החיפוש שאינן בתשלום.

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    קידום אורגני - משמעו הופעה בתוצאות החיפוש כחלק מהדירוג של גוגל, לכאורה מבלי לשלם עבור ההופעה. למעשה, כדי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש של מונחי חיפוש מבוקשים, יש לשלם לבעלי מקצוע שיעשו זאת. כבר אמרנו שבאינטרנט אין ארוחות חינם?

     

    מכירה לקהל בינלאומי - זירות מסחר נוספות

    תחום הרכישות האינטרנטיות תפס תאוצה רבה מאוד בשנים האחרונות. היום יותר מתמיד ניתן למכור את מוצריך לכל העולם בלי לצאת מסביבתך הקרובה, וזאת דרך אתרי מסחר פופולאריים כגון איביי, אמזון ואטסי. בדרך זו תוכל לשווק את מוצריך ללקוחות נוספים ולהגדיל את היקף המכירות שלך . איך עושים זאת?

     

    1. עושים סקר שוק - בו בודקים האם המוצרים שלכם מוצעים למכירה בזירות הללו ומהו המחיר המבוקש עבורם.

     

    2. קונים מספר מוצרים בסכומים קטנטנים - כדי להבין איך עובד המוח של הלקוחות בזמן תהליך הרכישה באתרים אלה ועל מה מתבססות החלטות הרכישה שלהם. כך תוכלו להבין את היתרונות והחסרונות כקונים, מה שיסייע לכם להבין טוב יותר את הקהל שלכם כמוכרים.

     

    3. נרשמים לאתרים הללו - ופותחים חשבון למעבר הכסף ממקומות שונים בעולם, למשל בפייפאל (PayPal).

     

    4. אחרי שרכשת בעצמכם מוצרים, חוויתם ולמדתם, צאו לדרך - צלמו את המוצרים שאתם מוכרים, כתבו תיאור מדויק ופרטים חשובים על כל מוצר ותמחרו בהתאם לסקר שוק שביצעתם ובו בדקתם את המחיר שניתן להציע על המוצר שלכם. מומלץ לקבוע מחיר אמצע שאינו גבוה מדי כדי לחוש את השוק, גם אם בהתחלה הרווחים לא יהיו גבוהים, ולשפר את התמחור תוך כדי תנועה

     

    5. משלוח - חשוב שהמוצרים יישלחו באופן כזה שתוכלו לעקוב אחריהם עד הגעתם ליעד. כדאי לבדוק מראש את תנאי המשלוח ואת מחירי חברות השילוח השונות ובכללן כמובן דואר ישראל שהינו אפשרות מצוינת למשלוח בינלאומי, בייחוד למוצרים השוקלים מתחת ל- 2 ק"ג, יש לבחור את הדרך המשתלמת ביותר עבורכם לשלוח את המוצרים ללקוחותיכם בארץ ובחו"ל.

     

    6. תמחור המשלוח - כאשר אתם מתמחרים משלוח, אל תתפתו לגבות מחיר גבוה מדי. זכרו כי החיפוש בפלטפורמות דוגמת איביי, אמזון ואטסי - מאפשר הצגת פריטים לא רק על פי גובה המחיר של המוצר עצמו אלא על גם פי גובה המחיר המצטבר של המוצר כולל דמי משלוח. שקלו להתחיל את המכירות שלכם עם משלוח בחינם, כדי לבסס את המוניטין שלכם כמוכרים.

     

    הכותבת היא מומחית למסחר אלקטרוני ברשת ובעלת "גלזר הדרכה "

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים